Soms is het gewoon moeilijk

Ik vind het raar dat je nog zolang moet wachten, bij jullie is er ook niks gevonden toch?

Bij ons is alles goed, en een HSG heeft niet veel geholpen. Wij zijn nu 1 jaar en 8 maanden bezig :?

Hopelijk helpt bij jou de HSG wel om sneller zwanger te worden.

Bij ons doen ze voorlopig ook niks…

Kan zwanger worden, blijf helaas niet zwanger…

Moeten nu weer 4 maanden aankijken en dan weer terugkomen…al had de gyn nog geen idee wat dan…

Pffff nu maar hopen dat de komende 4 maaden wat meer geluk brengen…

Emotioneel wordt het er niet makkelijker op…alleen maar zwangere dames om me heen (komende maaden 10 x op kraamvisite…pfff…leuk voor hen maar o zo frustrerend voor ons…)

@bigsby wrote:

Ik vind het raar dat je nog zolang moet wachten, bij jullie is er ook niks gevonden toch?

Bij ons is alles goed, en een HSG heeft niet veel geholpen. Wij zijn nu 1 jaar en 8 maanden bezig :?

Hopelijk helpt bij jou de HSG wel om sneller zwanger te worden.

Bij ons was inderdaad alles goed kwa testen. Ze wil echt wachten tot 2 jaar zelf proberen, het is dat ik nu weer een afspraak had gemaakt anders was er ook geen HSG gedaan (al moesten we haar er wel zelf op wijzen eigenlijk wilde ze ons alweer zo weg sturen :snooty: ) en had ze ons pas weer in maart 2011 terug willen zien. We zijn nu 17 maanden bezig en heb niet echt het gevoel dat er iets gebeurd bij mij binnen dus ik wilde gewoon dat er verder gekeken zou worden.

We wachten het wel af, er zijn verhalen dat je na een HSG sneller zwanger bent omdat je soort van “schoon” gespoten bent.

Helaas heeft het voor jullie niet geholpen Bigsby. Ik las ergens dat ze bij jullie ook niets meer doen en het afwachten is. Geloof ook dat je vertelde dat je geen IUI zou willen doen, maar weet niet meer zeker of jij dat was??

Bigsby ik ga voor je duimen, hopelijk ben je snel zwanger.

@Ilse wrote:

Bij ons doen ze voorlopig ook niks…

Kan zwanger worden, blijf helaas niet zwanger…

Moeten nu weer 4 maanden aankijken en dan weer terugkomen…al had de gyn nog geen idee wat dan…

Pffff nu maar hopen dat de komende 4 maaden wat meer geluk brengen…

Emotioneel wordt het er niet makkelijker op…alleen maar zwangere dames om me heen (komende maaden 10 x op kraamvisite…pfff…leuk voor hen maar o zo frustrerend voor ons…)

Ilse ik heb ook grote problemen met het emotionele, mijn directe collega is na ons begonnen met zwanger worden, ondertussen 1 mk gehad en nu bijna uitgerekend. Ze is nu met zwangerschapsverlof en ik weet nog niet of ik wel sterk genoeg ben om naar haar toe te gaan als de baby er is. We passen op het huis van onze overburen/ vrienden en toen ik een glas uit de kast wilde pakken om de plantjes water te geven (kon geen gieter vinden) zag ik een potje foliumzuur staan. Was meteen van slag, wil niet dat hun eerder zwanger zijn dan ons, ging meteen anders over ze denken, beetje negatief. Morgen komen ze terug van vakantie nu kan ik dus niet meer normaal naar haar kijken zonder me af te vragen of ze al zwanger zou zijn. Raar toch!!

Verder wordt mijn andere collega oma, dat heeft ze me pas geleden onder 4 ogen verteld ze had expres gewacht tot na onze vakantie omdat ze onze vakantie niet wilde verpesten omdat ze weet hoegraag wij het willen. Er zijn er ondertussen al 4 bevallen op mijn werk en er zijn er nu nog 2 zwanger.

Verder zie je inderdaad overal dikke buiken en kleine kindjes. Ik heb nog het meest problemen met de dikke buiken en wordt daar erg verdrietig en boos van. Je kan ook geen winkel inlopen of ze verkopen babyspul, zo schattig dat ik soms maar gewoon iets koop anders wordt ik gek.

Er zijn avonden dat ik mezelf echt in slaap huil :cry: , meestal als ik net weer ongi ben geworden. Zet het uit je hoofd hoor je van iedereen, jaja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ilse wat erg dat ze verder niets meer voor jullie doen, er moet toch een reden zijn waarom je niet zwanger blijft. Ik heb wel eens het idee dat ze je eerst gewoon laten aanmodderen en dan pas verder kijken.

Ik wil jullie heel veel succes wensen de komende maanden en hopelijk ga je snel naar de gyn om een mooi kloppend hartje te zien.

Ilse, wat balen dat ze niks wilt doen, ik denk toch dat je een andere gyn moet nemen eentje die meer mee denkt en voelt met haar patienten :evil:

patriplex, klopt helemaal, wij hebben er voor gekozen om niet met IUI te beginnen. We klussen wel op tijd maar verder maken we er ons niet meer druk om. Wij willen de mm niet verder in, ik heb het ook al redelijk van me af gezet. Wij hebben er al 1 dus we mogen niet klagen :wink:

Al lijkt het me wel leuk om nog een brusje te krijgen, wel een beetje dubbel dus.

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik depri werd als ik weer ongesteld was geworden, en overal dikke buiken zag. Iedereen om mij heen werd maar zwanger behalve ik, op een gegeven moment heb ik me er bij neegelegt omdat dat gewoon beter voor me was. Ik had gewoon geen zin meer in die depri buien. Het is idd makkelijker gezegt dan gedaan, mensen kunnen zoveel zeggen maar jou gevoel zegt wat anders. :hug:

Meiden even een hele dikke knuffel voor jullie!

Realiseer me iedere dag wat een wondertje ik thuis heb als ik aan jullie verdrietige verhalen denk en dat jullie ook zo graag zouden willen.

Ik heb helaas geen hormoontjes meer om rond te strooien maar toch hoop ik echt dat jullie het ook gegund is.

Kan me niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn…

:hug: :hug: :hug:

Vertouwen in m’n gyn heb ik wel…alles is onderzocht en er is niets te vinden dat een zwangerschap in de weg kan staan. M;n cyclus is prima, ovulatie ook, zaadonderzoek was oke, bij de miskramen is ook niets gevonden dat voor een volgende keer een probleem zou zijn…We moeten er dan ook maar van uit gaan dat het echt dikke vette pech is dat het zo gelopen is. De gyn gaf aan dat alles wat ze zou kunnen proberen niet meer kans van slagen zou kunnen geven terwijl je psychisch dan gaat geloven in een versnelde zwangerschap…

Ik heb er ook even over moeten doen om dit antwoord te accepteren, zo van…ik kom hier niet voor niets, biedt een oplossing!!!

We gaan de komende 4 maanden dus maar weer ‘gewoon’ afwachten en dan zien we wel weer verder…al is het niet altijd makkelijk alles nog posiief te bekijken…

Hallo dames,

Ik begon in dit topic te lezen en las ineens halverwege dat degene die het gestart is, Belly, ermee ging stoppen.

Haar verhaal greep me wel aan, omdat ze er zo alleen voor stond thuis in haar wens de mmm in te gaan. Maar snapte ook wel dat ze het wegens omstandigheden even niet meer kon opbrengen.

Heeft iemand van jullie nog wel eens wat van haar vernomen, weten jullie hoe het met haar is?

Groetjes, Monne

@monne wrote:

Hallo dames,

Ik begon in dit topic te lezen en las ineens halverwege dat degene die het gestart is, Belly, ermee ging stoppen.

Haar verhaal greep me wel aan, omdat ze er zo alleen voor stond thuis in haar wens de mmm in te gaan. Maar snapte ook wel dat ze het wegens omstandigheden even niet meer kon opbrengen.

Heeft iemand van jullie nog wel eens wat van haar vernomen, weten jullie hoe het met haar is?

Groetjes, Monne

Ja ik spreek haar nog regelmatig, alles gaat goed met haar.

Het is lang stil hier…ben benieuwd hoe het met iedereen is.

Hier is alles nog steeds hetzelfde…

Bij veel vriendinnen op kraamvisite maar voor ons helaas nog steeds geen goed nieuws.

Heb inmiddels een gyn in belgie gemaild om te vragen of zij iets voor ons kan betekenen.

Ben nu psychisch gezien aardig oke, al ging het de afgelopen week wel elke keer door m’n hoofd dat ik anders volgende week met zwangerschapsverlof zou gaan…Tja, het leven is echt oneerlijk.

Hoop dat sommigen van jullie iniddels wel goed nieuws hebben…ben beniewd…

Groeten Ilse

Hier net 30 minuten geleden slecht nieuws op de wc :cry: :cry:

We hadden er echt een goed gevoel bij, maar helaas weer niet.

Hebben ondertussen al een HSG gehad die goed was en verder was eigenlijk alles wat ze hebben onderzocht goed dus waarom het dan niet lukt blijft een raadsel. We gaan nu nog geen verdere stappen doen, even kijken hoe ik me voel volgend jaar maart of ik het dan al aankan.

Zit op dit moment niet zo heel lekker in mijn vel, loop ook weer bij een psycholoog. Niet alleen om dit maar er speelt weer een hoop op uit het verleden met mijn ouders helaas. Het doet me wel goed om daar weer heen te gaan en erover te praten. Verder gaan we maar weer vol goede moed op naar de volgende ronde.

Er spoken hier ook bepaalde dingen steeds door ons hoofd, de beste vriend van mijn man hebben vorig jaar een dochterje gehad die wordt nu al bijna 1. En mijn collega komt volgende week terug van zwangerschapsverlof. Wij waren al bezig voor hun allemaal het is zo oneerlijk :?

Ben benieuwd of je wat gaat horen van die gyn in belgie en of ze jullie verder kunnen helpen

Hier ook nog steeds geen goed nieuws, ben ook weer ongesteld geworden.

Vanavond moet ik beginnen met hormonen spuiten, en krijg ik vanaf dag 9 fm.

Patriplex, ik ken dat gevoel, iedereen om je heen raak maar zwanger. En ook nog eens binnen een paar maandjes terwij jij nog steeds zit te wachten tot jij eindelijk eens aan de beurt ben :hug:

Ilse, :hug:

Wij gaan richting Belgie. Heb van de week contact gehad met een gyn waar een kennis van mij ook is geweest.

We kunnen meteen al terecht…8 december.

Ze gaat meteen onderzoeken doen en vond het belachelijk dat ik in Ned moet gaan zitten afwachten. Om die reden is zij ook in Belgie gaan werken (ze is Ned).

Ben benieuwd…er gaat in ieder geval wat gebeuren…

Ilse

Heb vandaag mijn dossier gekregen van het ziekenhuis om mee te nemen naar Belgie.

Ben eigenlijk een beetje pissig over een zin die erin staat…

er staat dat wij het chromosomenonderzoek niet wilden doen, maar dat is absoluut niet waar!!! Ze raadden het ons af, omdat er waarschijnlijk niets uit zou komen!!!

Belachelijk zeg…wat vinden jullie…maandag bellen???

Ja ik zou wel bellen.