sokken in de droger?

Tja het is maar waar je je mee bezig wil houden, maar ik vroeg me af of jullie sokken in de droger doen?



Manlief heeft het hier liever niet want ze zouden sneller slijten (kan me idd voorstellen dat het elastiek wat sneller slijt?), maar ik heb hier ook van die goedkope wibra en zeeman sokken voor de kindjes en die mik ik er wel in. Daarnaast heb ik hier ook noppiessokjes voor ze en die durf ik er niet in te doen, maar eigenlijk als ik kijk naar hoe die andere sokken het houden zou ik haast denken dat het gewoon moet kunnen.



Vroeg me dus af hoe jullie hiermee omgaan en waarom?

Gewone sokken doe ik wel altijd in de droger. Dure sportsokken doe ik niet in de droger omdat ik dan zeker weet dat ze niet te snel slijten. Sokken van Sean doe ik overigens ook niet in de droger, ben bang dat ze krimpen :roll:

hier gaan sokken gewoon in de droger, ook noppies sokjes en ik heb geen kwaliteitsverschil gemerkt. De korte periode dat ze het dragen tenminste niet, misschien wel als ze een jaar ofzo in de droger zouden gaan, maar dan passen ze toch niet meer…

Ik gooi sokken en ondergoed altijd in de droger, maar het valt me wel op dat sinds ik dat doe ze veel sneller slijten. Desondanks blijf ik het wel doen want het scheelt veel werk met ophangen en ik koop toch geen dure sokken.

Hier ook alles in de droger. Ik was sokken op 60 graden bij de rest van het ondergoed en ik redeneer altijd dat als het op 60 graden in de was kan dan kan het vast ook in de droger… 8)

Jahoor, die gaan hier ook gewoon in de droger. De normale sokken dan, de sport/voetbalsokken niet.



Het slijt idd wel iets sneller, dat is bij bijv spijkerbroeken ook zo.

bij mij zijn sokken altijd al kwijt voordat ze de kans hebben gehad om te slijten. dus ze gaan ook gewoon de droger in :mrgreen:

Ik doe ze ook in de droger. Het gemak van drogen in de droger weegt voor mij niet op tegen het sneller slijten. Ik koop wel altijd een maat groter dan de schoenmaat.

Sokken van ons gaan er gewoon in, maar van Marijne’s kleertjes gaat er niets in de droger, dus ook geen sokken, maillots etc. Met name wegens angst voor krimpen.

En ja als ik iedere keer die pluizen zie, die ik weggooi nadat de droger heeft gedraaid, het slijt wel meer natuurlijk.

Hier gaan ook alle sokken in de droger, ook merksokken. Veel te veel gedoe om alle sokken op te hangen.

@romata wrote:

Hier gaan ook alle sokken in de droger, ook merksokken. Veel te veel gedoe om alle sokken op te hangen.




tot nog toe kunnen we dat hier nog prima aan de peuter in huis verkopen als leuk mama helpen :angel: (geen droger dus).

Geen dure sokken, dus: droger.

Gewoon in de droger. Net als ondergoed, pyjama’s, handdoeken en beddengoed.

@fiep klophout wrote:

bij mij zijn sokken altijd al kwijt voordat ze de kans hebben gehad om te slijten. dus ze gaan ook gewoon de droger in :mrgreen:


Kijk, ik ben niet de enige :mrgreen:

Ik heb geen droger :mrgreen:

Dus hier alles aan de lijn! :mrgreen:

Er is hier heel veel dat niet in de droger gaat, maar sokken juist wel… Het idee al dat ik straks 70 sokken per week op zou kunnen hangen :shifty:

We hebben wel een droger maar we doen daar alleen het beddengoed in om te drogen in de winter. De rest hangen we op, dus ook sokken.

(Heel soms gooit hub er handdoeken etc bij)

Ja, sokken slijten meer in de droger; net als alles eigenlijk.

Ja, sokken krimpen in de droger.

Maar ik ga écht niet voor 5 personen sokken ophangen… wassen is niet echt mijn hobby! Dus ik gooi best veel in de droger zoals ondergoed, witte shirts van hub, ondershirts kids, handdoeken (mmm lekker zacht) en onder-beddengoed.



Het blijft natuurlijk een afweging: snelheid versus geen gekrompen sokken. Voor mij een makkelijke keuze: ik koop mijn sokken wel een maatje groter :mrgreen: Ik zie die wasmachine (en droger) al vaak genoeg… :wall:

Heb nog nooit iets gehad dat is gekrompen in mijn droger. :think: Moet er wel bij zeggen dat ik een speciale ‘babykleding stand’ heb waarbij de machine niet heel warm wordt maar wel droogt en er dus iets langer over doet. Kan er dan ook werkelijk alles (behalve wol :wink: ) in doen.

En ja sokken slijten iets sneller misschien maar als ik kijk wat een paar sokken kost (wij gaan bewust naar Action, Wibra etc) dan is het me dubbel en dwars waard. :thumbup:

met zijn 6en gedurende 4 dagen, en met zijn 2en de andere 3 dagen

Dat zijn minimaal 60 sokken in de week, sporten niet meegerekend.



En dat zijn dan alleen de sokken…



Dus nee. De sokken gaan in de droger, en alleen dat wat gestreken moet worden gaat op de lijn, omdat dat de strijktijd halveerd…