vraagje
kan je snijbonen invriezen?
en moeten ze dan al gesneden zijn of kan je ze heel invriezen!
de vriezer van mijn oma lag vroeger helemaal vol met snijbonen :inlove:
dus ja; kan zeker. Eerst snijden, dan kun je ze meteen vanuit de vriezer in de pan kieperen.
ok super dan snij ik nog ff door!
en dan gooi ik ze lekker in dde vriezer
Eerst snipperen (of snijden) blanceren (kort koken) en dan hup de vriezer in!
Zo deden mijn ouders het altijd toen ze nog een mega moestuin hadden
en dat koken moet dan met of zonder zout erbij?
Zonder
okidoki thanks
pff vind t altijd een vervelend werkje snijbonen snijden
me oma had vroeger een heel handig machientje ervoor dan zette je er de bonen in en dan draaide je aan een radje en bonen kwamen er gesneden en wel uit~!
Jáááááááá zo deed mijn moeder dat ook!!!
Een rode :thumbup:
In de tuin op tafel, kopje koffie erbij
Krijgt er wel lamme armen van…
Succes!! :thumbup:
@marloes vip wrote:
Wij hadden een bruine snijbonensnijmachine. Vond ik juist leuk om te doen.
Nu mik ik ze gewoon door de keukenmachine. Wil ook prima.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:thumbup: :dance:
ja oma had hier ook een rode !!!
Oh he hou op over die machine
mijn zomers bestonden vroeger uit sperciebonen knakken en snijbonen door zo’n machine halen. Paar ochtenden in de week en dan mochten we na het middageten onze eigen gang weer gaan. en wat had ik daar een hekel aan :silenced:
Nee hoor :mrgreen: :mrgreen: succes met snijden!
waar hebben jullie het over!?!? :lol:
Heb dus werkelijk waar in mijn hele leven nog nooit een snijboon gegeten… laat staan live gezien :roll: :oops:
Ben wel erg benieuwd hoe zo’n snijbonen machine er dan uit ziet :lol:
Hmmmm zoooo lekker die dingen :drool:
Ik heb geen snijmolen, ik snijd ze zelf.
Ik houd ook van grote stukken, geven een lekkere bite :mrgreen:
@marloes vip wrote:
Mutsie, hoeveel aten jullie daar dan wel niet van?
Vroeger mocht ik bij mijn oma tuinbonen doppen, vond ik leuk om te doen. Die dingen vond ik niet zo geweldig om te eten maar dat doppen, geweldig.
Wij hadden een hele grote moestuin en mijn moeder maakte dat allemaal in.
De sperciebonen in een hele grote emmer met veel zout en een ei. Als de ei boven kwam drijven zat er genoeg zout in.
Maar we hadden zoveel dat ook familie mee at.
Aardappelen hadden we altijd zoveel dat we er een heel jaar van konden eten.
@marloes vip wrote:
ik snij ze zelf altijd gewoon in stukken van een cm of 2. Maar nu ik dit zie, herinner ik me idd dat mijn oma ze ook altijd met zo'n molentje tot zulke pulp versneed.
Waarom eigenlijk? In van die grote stukken is net zo lekker/lekkerder...zit er nog wat bite aan...
ow en tuinbonen doppen ja, lekker, want daar zat zo’'n lekker zacht vachtje in :inlove:
(rode bessen ritsen vond ik dan weer vreselijk om te doen. maar kersen ontpitten met zo’n coole kersenontpitter vond ik dan weer wel heel leuk… ooooh fiepie verlangt terug naar vroeger, toen alles nog gewoon in de tuin groeide…)
@fiep klophout wrote:
@marloes vip wrote:
ik snij ze zelf altijd gewoon in stukken van een cm of 2. Maar nu ik dit zie, herinner ik me idd dat mijn oma ze ook altijd met zo'n molentje tot zulke pulp versneed.
Waarom eigenlijk? In van die grote stukken is net zo lekker/lekkerder...zit er nog wat bite aan...
Oh dat met die molen heb ik zo vaak thuis moeten doen. En zwaar dat dat ging... Ik heb er nog een trauma van.
En die tuinbonen, idd, lekker fluwelig aan de binnenkant.
ik vond t altijd een feest als ik oma mocht helpen met snijbonen snijden!! :mrgreen: :mrgreen:
Ik moest altijd helpen van mijn moeder, die had ook zo’n molentje, met een diepvrieszakje eronder houdend. Ik herinner me nog de geur en ik weet ook nog dat ik die dingen letterlijk ook altijd vond snijden aan mijn gehemelte als ik ze at. Heb ze ook nooit meer gegeten sinds ik het huis uit ben (ben overigens gek op allerhande andere soorten bonen).