@lydia wrote:
En die tuinbonen, idd, lekker fluwelig aan de binnenkant.
En goed voor wratten

Als je een wrat hebt moet je even met de binnenkant van een tuinboonschil wrijven dan gaat ie weg!
@lydia wrote:
En die tuinbonen, idd, lekker fluwelig aan de binnenkant.
Wij hadden een bruine machine thuis. Mijn opa had een heeele grote
moestuin en verdeelde de groente over 5 gezinnen. Zijn eigen en die van
zijn 4 kinderen. Zeker twee dagen stonden we dan snijbonen te snijden
en te koken om ze in de vriezer te doen. En dan vergat mijn moeder ze
af en toe naar boven te halen, zodat we voordat we weer nieuwe kregen
vier keer in de week snijbonen aten om de vriezer leeg te krijgen :sick:
Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst in jaaaaaaaren weer snijbonen
gegeten :mrgreen:
oh heerlijk snijbonen ga ik van der week maar maken bij het lezen krijg ik er helemaal zin in wat ook lekker is stampot snijbonen :drool:
lees nu net ook van tuinbonen maar die zijn anders snijbonen zijn lang en plat, tuinbonen zijn lang en dik
nu ben ik ook wel benieuwd hoe maken jullie de snijbonen klaar?
snijbonen in stukjes/snippers snijden en gewoon in een beetje zout koken
tot ze beetgaar zijn
en dan eten met gekookte aardapelen en zure komkommers!!!
maar ben ook wel benieuwd wat je er nou nog meer mee kan!!!??
invriezen kan zeker jah :roll:
mijn oma vult elk jaar mijn vriezer met snij en spersibonen
en dan ongeveer 12 zakken vol van ieder :shifty:
ache jah ik kom de winter door :mrgreen:
ik kook de snijbonen met stukje roomboter en beetje azijn na het afgieten beetje suiker erop en eet smakelijk. dit is de ouderwetse drentse manier
Mijn moeder heeft nog een orange snijboonmolen. Die heeft ze gekregen met haar trouwen, al 37 jaar geleden. ´
Ik heb twee jaar geleden er een gekregen van mijn collega´s als geintje. Maar ik vind hem wel handig. Er zit een zuignap aan voor in je pan en dan de boontjes er door heen slingeren. Tycho vindt het ook erg leuk om mee te helpen.
Zijn die snijmolentjes nog te koop?
Mijn man vindt namelijk die kleine stukjes juist lekker en grotere niet (vraag me niet waarom, haha). Maar met een schillenmesje vind ik dat echt een te groot werk.
Ik heb ze laatst bij mijn schoonouders trouwens gegeten als ‘juffertjes in het groen’. Ik geloof dat het stamppot witte bonen en snijbonen was. Exact moet ik het eens opzoeken, want het was wel erg lekker :thumbup: .
Hi wat leuk!
Wij aten NOOIT snijbonen vroeger dus ik kende het helemaal niet totdat ik ze dit jaar maar eens heb gekocht :lol: .
En nu blijkt er dus ook nog een machientje voor te zijn; ik voel me echt van een andere planeet :mrgreen: .
En FIEP een kersenontpitter; dat klinkt ook goed!
Zouden die nog te koop zijn?
Tuinbonen doppen weet ik dan nog wel :inlove: .
En dat heb ik zelf later echt nog nooit gedaan, misschien maar weer eens doen.
Ja, dat is behoorlijk aan de prijs zeg…
Ik vries ze gesneden in. Eerst even kort koken (vijf minuten), dan koud afspoelen en dan in de vriezer.
Wij hadden een bruine snijbonensnijmachine. Vond ik juist leuk om te doen.
Nu mik ik ze gewoon door de keukenmachine. Wil ook prima.
Mutsie, hoeveel aten jullie daar dan wel niet van?
Vroeger mocht ik bij mijn oma tuinbonen doppen, vond ik leuk om te doen. Die dingen vond ik niet zo geweldig om te eten maar dat doppen, geweldig.
Die machines zijn nog te koop. Ik zag ze te koop voor E36.95. vind ik wat veel van het goede hoor. Dan maar in de keukenmachine, ben je ook erg rap klaar.