Vraagje aan de mama’s van twee of meer kinderen:
In mijn omgeving zie ik heel vaak dat vrouwen van hun tweede kindje sneller zwanger raakten dan van de eerste. Misschien toeval, of misschien juist wel logisch omdat je lijf immers al weet wat de bedoeling is?
Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig hoe dit zit, dus ik gooi er even een polletje tegenaan: :mrgreen:
Ja, bij mij klopt het: bij de eerst duurde het en jaar, bij de tweede 4 maanden, en nu meteen raak…
Bij alle drie de zwangerschappen (ik heb een mk gehad tussen Bo en Nikkie in) was ik in ronde 1 zwanger. Nogal supersnel dus!
eerste na 3 maand zwanger…
Na de eerste geen anticonceptie gebruikt… toen Milan 13 maand was, was ik zwanger… dus 2e keer duurde langer!
Het heeft 9 maanden geduurd voor ik zwanger werd van Serina en daarna na 3 maand zwanger van Wesley :mrgreen:
Het heeft 3 jaar geduurd voor wij zwanger mochten raken van Lotte. Dit ivm (waarschijnlijk, want iets anders konden de dames en heren doctoren niet bedenken) een niet zo’n goede eisprong. Dus erg lang aan de Clomid gezeten… we hadden het bijna opgegeven en toen: zwanger!
Gezien die problemen hebben we na de geboorte van Lotte geen pilof spiraal ofzo gebruikt. We wilden een tweede dus hebben de natuur haar gang laten gaan: 2 x ongesteld geweest en toen was het, zonder kunstgrepen, raak :inlove:
Nog 2 maandjes geduld en we kunnen Lotte’s zusje verwelkomen!
Bij Kaylee meteen zwanger, bij Jayden na 5 maanden. Hier dus langer over de tweede gedaan.
Ik heb een abonnement op 3 a 4 maanden
Eerste keer stoppen met pil, direct raak. Helaas ging het mis, toen na 3,5 maand ongeveer weer zwanger. We kregen Aniek. 4 maand na haar geboorte weer zwanger, kregen we Peter.
In Januari 2007 al wel weer gestopt met de pil, maar bewust niet sexen als mijn ei was. Dus onthouding als anticonceptie. Toen half juli besloten er wel weer voor te gaan. In oktober zwanger geraakt :thumbup: Dus weer vanaf het moment dat we er voor gingen binnen 4 maanden.
Dus het wil hier wel lukken allemaal :mrgreen:
Bij B’Elanna (de eerste) rekende ik er eigenlijk op dat het lang zou duren. Mijn moeder had er 8 jaar over gedaan.
Groot was toch eigenlijk wel een beetje de schrik toen ik met drie maanden al zwanger was.
Die scrik was maar kort, want het was natuurlijk helemaal geweldig :inlove:
Benthe was na twee jaar al welkom, maar omstandigheden maakten het beter om het wat uit te stellen.
Toen B’Elanna inmiddels al 5 was, werd het voor mij zo moeilijk om babies te zien dat we zoiets hadden van: sch**t aan de verbouwing, we gaan ervoor!!!
Groot was mijn verdriet dat het 18 maanden duurde voordat Benthe zich aandiende…
Maar des te groter mijn geluk toen ik haar vasthield :inlove:
Bij mijn oudste duurde het een jaar… maar dat is niet helemaal eerlijk, want we konden niet elke maand er voor gaan.
Bij de tweede was het in 2x raak, de derde in 3x, vorig jaar raakte ik in 1x zwanger (werd miskraam) en deze keer was het ook in 1x raak.
Bij Yuri was het in de tweede ronde al raak!
Nu zijn we in ronde 5 beland alweer…dus hier duurt het helaas langer dan bij de eerste…
Bij Jasmijn duurde het bijna een jaar. Nu zit ik in ronde 8 voor de tweede en ben er bang voor dat er nog enkelen rondes bij zullen komen.
Eerste zwangerschap 3 a 4 maanden over gedaan.
Tweede zwangerschap 1 keertje onveilig wat dus precies het juiste moment bleek te zijn, werd MK.
Derde zwangerschap 3 a 4 maanden.
Bij mij beide zw.schappen hetzelfde.
1e ongi afgewacht, daarna gelijk zwanger…(ben dus een enorme geluksvogel :inlove: )
Bij de eerste was het de 2e ronde raak en nu bij de 5e ronde.
Hier duurde het dus iets langer…
Bij de 1e was ik een half jaar na het stoppen met de pil zwanger en nu bij de 2e was het de 3e ronde al raak.
Groetjes Renate
Bij de 1ste was ik binnen 3 mnd zwanger en bij de 2e was het meteen raak :inlove:
Bij de eerste weet ik het niet want zij stond niet helemaal in onze planning.
De tweede duurde ongeveer 6 maanden. Had een onregelmatig cyclus en bleek een late eisprong te hebben. Na dit te hebben opgespoord met ovu testen was ik binnen 2 maanden zwanger.
Bij de 1e was het meteen raak, en bij de 2e na 2 maanden.
De 1e was meteen raak… maar dat was niet helemaal gepland.
Bij de tweede was het in de 6e ronde raak