Fijn om te weten, al die info over het HSG onderzoek. Ik moet er binnenkort ook aan geloven; wel spannend. Heeft het geen risico’s?
PS Jiska/ Elma, volgens mij zijn onze dochters bijna even oud (5 mei 2006)?! Wat een leuke leeftijd he?! Ik besef wel hoeveel geluk wij met haar hebben!
Groetjes, An
An: het scheelt idd niet veel met elkaar, Sanne is van 19 april dus zo’n 2 weekjes ouder.
Een enorm leuke, maar uitdagende leeftijd waarbij ik hard door mn rollen behang heen ga soms
Wat is de reden dat jij nu voor HSG gaat??
Wij proberen nu ook al langere tijd zwanger te worden (mei vorig jaar mee begonnen) en dat wil ook niet lukken, wil na mn vakantie toch eens een afspraak gaan maken met de huisarts om eens een keer te kletsen.
Ik zie dat je ook een miskraam hebt gehad, wat lijkt me dat afgrijselijk om mee te maken, denk dat ik dan toch maar liever niet zwanger ben.
Lieke: jij ook al een miskraam gehad…getverderrie zeg. Ik duim voor je dat je snel weer zwanger zult zijn!!
groetjes Jiska
An, risico’s heeft het onderzoek niet, behalve dat sommige vrouwen het als erg pijnlijk ervaren en er soms zelfs van flauwvallen (ikzelf vond het trouwens niet pijnlijk). Verder zou de kans op een zwangerschap in de eerste maanden na het onderzoek verhoogd zijn omdat eventuele kleine verklevingen en dergelijke door de contrastvloeistof worden “weg gespoten”.
Hi!
Bedankt weer voor jullie antwoorden!
Jiska, even een antwoord op je vraag waarom ik binnenkort misschien ook een HSG krijg…
Wij proberen na de miskraam van vandaag precies 1 jaar geleden, zwanger te worden en helaas dus zonder resultaat.
Verwend als ik was met 2 x snel zwanger te worden, vond ik het na 3/4 jaar al wel tijd voor een bezoekje aan de gyn. (ik had ook een paar x wat raar weefsel verloren, dat heeft ie na laten kijken, was niets bijzonders). Maar deze week gaan we weer, want nu zijn we dus echt een jaar bezig en dan kom je in aanmerking voor onderzoeken, zo ook HSG volgens mij. Maar dat horen we vrijdag wel.
Ik voel me soms echt een zeur dat ik het nu al moeilijk vind, na 1 jaar proberen zonder resultaat (en een miskraam daar voorafgaand), want als ik soms ervaringen van andere meiden lees… Bijzonder hoe jullie het volhouden!! :thumbup:
Het is zo raar als het opeens wel lukt, dat kan je je toch niet voorstellen?
Maar hopelijk gebeurt het toch snel bij ons allemaal!!
Sterkte en succes allemaal!
Liefs, An :hug:
Hallo An,
Da’s natuurlijk moeilijk, precies een jaar geleden, sterkte, meid! :hug:
Houd je ons op de hoogte vanwege de onderzoeken?
Groetjes, Sasa
ann
hoe is het nu met je heb je al onderzoeken gehad? gister zal een trieste dag voor je zijn geweest :hug: voor jou meis!
Wat lief dat jullie aan me denken !!! Echt heel fijn!
Vrijdag naar Gyn, jullie horen nog wat er gaat gebeuren daarna.
Houden jullie mij ook op de hoogte van nieuwe intwikkelingen?!?!
Sterkte!
EN SUCCES NATUURLIJK!?!
Liefs, An :hug:
Hoi!
Wij zijn inmiddels 2 x bij de gyn. geweest.
Hormonen zijn geprikt; was oke.
Er is onderzocht of ik een Chlamydia infectie had doorgemaakt en die test was positief! Ik was echt heeel verbaasd en we baalden er natuurlijk van (maar het is wel goed om te weten). Je voelt je ook wel een beetje raar. Weer denken aan vorige vriendjes, terwijl ik mijn man al bijna 10 jaar ken en in de tussentijd gelukkig niemand anders heb gehad… Maar blijkbaar is het daarvoor gebeurd… Gek idee hoor!
Ik ben dus wel al 2 x zwanger geweest, dus dan denk je weer: “dan zullen de gevolgen van Chlamydia hopelijk wel meevallen (verklevingen enzo)”. Maar om dat te onderzoeken moet er misschien een kijkoperatie gebeuren.
Het beleid van verdere onderzoeken wordt 1 oktober pas bepaald, want dan hebben we een afspraak daarvoor (in de tussentijd lekker op vakantie).
Verder is er een samenlevingsonderzoek gedaan vandaag en dat zag er goed uit.
Wie van jullie heeft een kijkoperatie gehad en hoe ging dat/ wat kwam eruit?
Groetjes, An :vlinder:
An,
Herkenbaar verhaal. Bij mij is het door Chlamydia helemaal dicht. HCG was een horror voor mij. Maar dat kwam omdat het dus helemaal dicht zat bij mij. Wij konden dus kiezen voor een kijkoperatie en vervolgens een herteloperatie of ivf. Wij proberen dus eerst ivf op aanraden van de arts. Omdat er toch wat risico´s aan vast zitten, met zo een hersteloperatie. In mijn geval dan.
Wij hopen dat het nu gelukt is. Ik zit nu op de wachtbank zoals ze dat noemen .
Mocht dat mis gaan, dan nog 1 keer een ivf behandeling en als dat niet lukt dan toch een kijkoperatie met vervolgens een hersteloperatie.
Ik zag dat je niet meer op kok bent geweest… Hoe gaat het nu met je, je had 1 oktober een afspraak??
Liefs, Dores.
Hi Dores,
Bedankt voor je reactie en jouw ervaringen die je schrijft!
Wat een rot verhaal voor jou/ jullie!
Hoe lang hebben jullie na Channa al de wens voor een tweede? Vast al een hele tijd… Ben je wel natuurlijk van Channa zwanger geraakt?
Zijn je eileiders daarna zo dicht gaan zitten? Echt zo stom dat dat kan, he?!?
Wij zijn 1 oktober inderdaad bij de Gyn geweest. Tot nu toe lijkt alles goed (echo, samenlevingsonderzoek, hormonen en sperma).
Dinsdag de 14e gaan ze de HcG doen en ik ben echt heel benieuwd hoe dat is en vooral wat er te zien is natuurlijk. Spannend!!
Ik laat het je wel weten, oke?!
Was zo lang niet op kok geweest, omdat we op vakantie zijn geweest en de zolder aan het verbouwen zijn (waar de computer staat).
Wanneer weet je meer op jullie terugplaatsing??? Ik leef met je mee, hoor!! Sterkte met het wachten!
Liefs, An
An,
Afgelopen dinsdag hebben wij een terugplaatsing gehad van een cryo. We mogen vanaf de tp twee weken later testen…
Pfff, ik loop echt de hele dag naar de toilet, omdat ik denk weer “wat” te voelen. Momenteel voel ik elk ding. Gek van te worden. Maar nog 1 wk en 5 dagen en dan mogen we testen…
Channa is van mij eigenlijk alleen. Ik was na drie maanden stoppen met de pil zwanger.
Die Chlamydia merkte is pas nadat ik anderhalf jaar vrijgezel was… Leuk cadeautje van mijn ex :evil: . Hij is ook helemaal uit beeld…
Mijn hubbie :inlove: , en NU papa van Channa :inlove: , zijn alweer bijna 1 jaar getrouwd en al bijna vier jaar bij elkaar. We proberen nu ongeveer al drie jaar een kindje te krijgen…
Wat fijn dat alles voor de rest goed is bij jullie, dat is weer een zorg minder.
Maar jouw eileiders zitten dus niet helemaal dicht neem ik aan?! Wie weet gaat het wel goed open met die HSG? Ik ga voor je duimen An!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Zolder helemaal naar jullie zin? En een fijne vakantie gehad?
Liefs, Dores.
Hi Dores,
Oh, wat een stress voor jou, zeg! Echt zo super spannend!
‘Leuk’ om te horen wat een beetje jouw ‘geschiedenis’ is. Wat erg he, dat zo’n stomme bacterie die je van iemand krijgt en waar je niets van merkt, zo veel schade kan aanrichten. Echt belachelijk en heel frustrerend!
Had jij het opgelopen bij de vader van Channa of daarna pas?
Ik vraag me namelijk af of de verklevingen nog erger kunnen worden, ook al is de Chlamydia al 10 jaar ‘uit’ je lichaam.
Ik moet het echt heel lang geleden hebben opgelopen, in ieder geval lang voordat onze dochter geboren is. Dus toen ik (snel) van haar zwanger raakte, had ik het ook al (vrij lang) geleden gehad. Toen waren er dus niet (veel) verklevingen, anders word je toch niet zo snel zwanger… Daarom vraag ik me dus af of het pas veel later nog erger kan worden… Maar ja, het is gewoon even afwachten tot dinsdag (en evt later een kijkoperatie).
Het is ook zo raar dat je van de eerste zo snel zwanger was en dat het bij de tweede niet lukt. Dat is zo’n rare gewaarwording vind ik (ik was ook de eerste keer mikken zwanger van ons lieve meisje).
Wel fijn dat je nu een lieve papa voor Channa hebt en dat jullie gelukkig getrouwd zijn samen (zo komt het tenminste over op mij)! Maar het is natuurlijk een hele grijze wolk als het krijgen van een kindje van jullie samen niet lukt!
Onze zolder is nog niet helemaal af, maar al wel erg mooi vinden wij.
En de vakantie was heerlijk!! Helaas al weer helemaal gewend aan het werken enzo…
Ga je dit weekend nog iets leuks doen, ter afleiding? Het lijkt me ZO spannend dat je echt bijna nergens anders aan kan denken…
Heel veel sterkte en ik duim heel hard met jullie mee!
Liefs, An :thumbup: :thumbdown:
Hi An,
dit weekend gaan we best veel doen:
Vanavond lekker wokken met familie.
Morgen prijsuitreiking van een senseo die ik heb gewonnen :mrgreen: . Daarna snel naar Nijmegen voor een verjaardag. Zondag gaan we verder met de keuken betegelen.
Dus volgens mij vliegt de tijd voorbij…hoop ik.
Vanmiddag schoenen gekocht voor Channa. Gelukkig tweede paar voor de helft van de prijs. :shock: Een stel laarzen mt 32 zijn gewoon net zo duur als mt 40??? Nou ja, ze doet er wel weer lang mee. Daarnaast heb ik toegegeven aan haar mooie koppie en lieve vragende oogjes; Ik heb switch gympies gekocht voor haar. Ze staan zo stoer!! :inlove:
Dus mijn meisje ziet er weer netjes uit van de herfst (en hopelijik ook de winter).
Gaan julllie nog leuke dingen doen van het weekend?
@An222 wrote:
Dinsdag de 14e gaan ze de HcG doen en ik ben echt heel benieuwd hoe dat is en vooral wat er te zien is natuurlijk. Spannend!!
Ook ik moet morgen (de 14e) naar het ziekenhuis voor een HSG. Ben even aan het zoeken op het forum, de meningen over pijn zijn in ieder geval verdeeld :wink:
Talulah, Heel veel succes en sterkte morgen!
Dank je Dores!! Ik heb hem 2 uurtjes geleden gehad en het is allemaal prima gegaan, het zuignapje er op zetten doet even zeer maar niet zo zeer dat ik moest gillen of wat dan ook :lol: Van de vloeistof heb ik niks gemerkt alleen maar gezien op het scherm. Het zag er allemaal goed uit!
An222 hoe is het bij jou gegaan?
Dag allemaal!
Fijn dat het er bij jou allemaal goed uit zag, Talaluh (wel een beetje een lastige naam heb je…)!!!
Ik vond het onderzoek erg meevallen; heb eigenlijk niet echt pijn gevoeld.
De uitslag was iets minder; 1 eileider zit helemaal dicht (door verklevingen), de ander was gelukkig helemaal open, dus daar zijn we wel blij mee.
De linker zit dicht en aan die kant voel ik rond mijn eisprong ook altijd pijn, dat is vast geen toeval (rechts nooit).
Over 2/ 3 weken weer een gesprek over hoe we verder gaan…
Talaluh, hoe lang zijn jullie al bezig voor een kindje en krijg jij hormonen??
Dores, nog een paar dagen in spanning; ik leef met je mee!!
Liefs, Jolijn :-*
An wat onwijs balen dat er eentje verkleefd is. Ik ben benieuwd wat het verdere verloop is bij je.
Ik ben bezig sinds aug. 2007 al gauw kwam ik er achter dat ik een te korte luteale fase heb. In jan. 2008 al eens naar de gyn. geweest en ik moest het nog een half jaar proberen. Nu sinds aug. hebben we een paar onderzoekjes gehad. Ik moet over 2 weken terug komen en dan hoor ik wel weer verder.
Sinds de afgelopen 2 cycli’s gebruik ik progestan omdat ik te weinig progesteron aan maak.
Jeetje Jolijn, wat balen zeg dat links dicht zit… En over twee drie weken al een gesprek, dat is vrij snel. Er komt een spannende tijd voor jullie aan: :hug: (ik was helemaal vergeten jou ook succes te wensen…oeps :oops: lees nu net pas de datum. :oops: )
Zo te horen viel die HSG mee bij jullie. Talulah ietsjes minder :hug: , maar gelukkig niet zo als ik hem had…Pfff:
Ik viel bijna flauw van de pijn. Dat cupje ging nog wel, was ook wel pijnlijk, maar na een paar keer goed puffen ging dat weer, maar dat vloeistof was echt een drama. Maar bij mij kwam het vloeistof ook niet mijn eileiders in, dus ik denk dat dat het was. Nadat ik weer sterretjes vrij was zeg maar, moest ik het gewoon nog een keer van mezelf proberen. Ik was daar toch niet voor niks? Maar helaas, het ging echt niet. Ik heb echt zitten janken als een klein kind.
Daarna heb ik dus een kijkoperatie gahad. En toen kreeg ik de bevestiging dat de boel helemaal dicht zit.
Ach, maar het is het allemaal dubbel en dwars waard!!
Momenteel merk ik van alles aan mij lichaam…maar ja, wie weet zie en voel ik wel spoken…nog een weekje wachten…1 weekje maar…
Talulah wat is een te korte luteale fase?? :think: Is de periode te kort dat je baarmoeder een “bedje” is? Want Progestan zorgt er toch voor dat je baarmoederwand dikker wordt?
Liefs, Dores.
oooh Dores het is echt spannend voor jou nog 7 dagen en dan weet je het misschien!!
ja de luteale fase is de fase na je eisprong, bij een normaal iemand duurt dat 12-16 dagen. Helaas ben ik niet normaal en zet mijn ongi meestal na 7/8 dagen door na 2 dagen spotting. Dus inderdaad krijgt een embryo geen tijd om in te nestelen
Afgelopen cyclus begon ik al met spotting op de dag van mijn eiprong :think: door progestan ging het even weg maar na 12 dagen werd ik weer ongi dwars door de progestan heen met 3 dagen spotting. :roll: