hey,
ik kan binnenkort wat geld ontavngen en wil eventueel mijn rijbewijs gaan halen. maar nu vraag ik mij af: is een ‘spoed’ rijopleiding echt de moeite waard? en wat zijn daarin de kosten (bij verschillende rijscholen)
wie heeft ervaring met rijscholen, normale lessen, pakketten en zogenoemde spoedopleidingnen? de kosten en resultaten ervan?
ben benieuwd naar jullie ervaringen (liefst in het oosten van het land voor de prijzen)
Ik heb bij een plaatselijke rijschool een spoedcursus gedaan. Ik leste 2 uur achter elkaar meerdere keren per week.
Ben ik 1x geslaagd, de kosten weet ik niet (mijn ouders hebben het betaald en het is ook al 10 jaar geleden en de prijzen zijn nogal gestegen heb ik begrepen).
We hebben besloten dat onze jongens later ook een spoedcursus zullen gaan volgen
ah okay, dus om de kwalieteit zal het (bij die rijschool iig) niet laten.
ik vraag me nu alleen af: is bij spoedcursussen altijd van die blokuren? want dan zit ik met mnijn concentratie probleem (had vorige keer na een half uur rijden al problemen…) maar wil wel liefst zsm mn rijbewijs halen…
Ik ben ook aan het rondvragen…
Hier in Dinxper kost het 3200 euro :shock: , maar ik geloof in Gendringen zit er één waar je maar 1750 betaald en die krijgt nog goeie recenties ook…
Dus tja, rondkijken loont
3200 jemug das een prijs zeg :shock: krijg je dan wel een gratis kopje koffie?? :lol:
rondkijken idd. maar op de meeste sites is het allemaal: meld je aan voor een proefles voor 60,- . of bel of vraag een prijslijst aan die ontvang je over 6 weken…
irritand belachelijk…
Welke hengelo zit je? gelderland of overijssel? Als het gld is, kunnen we misschien wel samen zoeken…
nope… ov…
was ander idd wel handig geweest! maar gata dus nie:(
Mijn man heeft een spoedcursus gedaan bij de ANWB!
Heeft in totaal 20 lesuren gehad in blokken soms van 4 uur achter elkaar. Leer je wel veel meer dan in 50 minuten.
Hij is binnen 3 weken geslaagd, kosten bij elkaar 1200,= euro!
November 2007 en 18 december rijbewijs gehaald.
Succes!
Groetjes,
Monique
1200? hmm dat valt wel in mijn prijskaartje:)
eens contact met ze opnemen morgen, kijken wat ze voor mij in de aanbieding hebben
Een snelcursus is handig maar mag ik je iig R.S.N. te zeerste afraden??
Ze werken met vele rijscholen in Nederland en ik heb al veel verhalen gehoord over bijkomende kosten die op het eind wel tot honderden euros kunnen oplopen, terwijl ze een “vast bedrag” zouden vragen.
Een vriendin van me lest via R.S.N. en haar rijsinstructeur heeft tot nu toe nog niets van het geld wat ze hem zouden moeten geven gezien, ze betaald hem nu rechtstreeks en wat ze aan R.S.N. betaald heeft moet hij nu via een rechtzaak terug zien te krijgen.
Niet doen dus.
R.S.N.? ik ken het niet geloof ik, maar zla er zeker aan denken daar niet heen te gaan want dat klinkt als niet veel soeps!
Thnx voor je bericht!! :thumbup:
-edit- oww die is dat, rijservice nederland… goed dat je het zegt want heb er al eerder aan zitten denken daar te gaan, maar niet dus!
bel ik all-in-solo: vanaf 500,- en dat geld ook voor proeflessen. maar dan moet ik wel even de rijtest doen (65,-)
dus die mogen het vergeten… ik wil niet ‘vrijblijvend maar’ 65,- moeten betalen om te weten hoeveel mijn lessen gaan kosten :?
@spooky wrote:
Mijn man heeft een spoedcursus gedaan bij de ANWB!
Heeft in totaal 20 lesuren gehad in blokken soms van 4 uur achter elkaar. Leer je wel veel meer dan in 50 minuten.
Hij is binnen 3 weken geslaagd, kosten bij elkaar 1200,= euro!
November 2007 en 18 december rijbewijs gehaald.
Succes!
Groetjes,
Monique
Hier ook zo… in 1 woord SUPER… ik heb meerdere lessen gehad en er 3 wkn over gedaan omdat ik 6.5 maand zwanger was… maar heb zelf de rijbewijsgarantie erbij gedaan, nam een hoop onrust weg… en dan toch in 1x gehaald… :thumbup:
En idd… juist fijn die 4 uur of 2 uur achter elkaar… net als je erin zit moet je alweer stoppen met de gebruikelijke 1 uur lessen… nu kun je door… en het vliegt voorbij… je leert enorm veel in die paar uur…
Ik was 1800 euro kwijt… en 300 voor de rijbewijsgarantie… ook al ben ik in 1x geslaagd ik zou het toch weer zo gedaan hebben… ging echt met een gevoel: als het vandaag niet lukt, pech… volgende keer… (was evengoed poepie zenuwachtig hoor :mrgreen: )
ja die rijbewijsgarantie lijkt me voor mij ook wel fijn! ben nogal faalangstig aangelegd… :oops: dan is zon zekerheid van een 2e 3e of 4e optie wel fijn :lol: 8)
@knuffeldraakje wrote:
ja die rijbewijsgarantie lijkt me voor mij ook wel fijn! ben nogal faalangstig aangelegd… :oops: dan is zon zekerheid van een 2e 3e of 4e optie wel fijn :lol: 8)
en misschien niet eens nodig

ja idd:D das te hopen
Mijn broer heeft het gedaan maar heeft het niet gehaald hij kan wel rijden maar heeft faal angst daar komt bij dat hij ADHD heeft en zo lang achter het stuur zitten niet handig was voor hem na anderhalf uur kon hij zich niet meer concentreren.
mijn vriendin heeft het gedaan niet gehaald ze kreeg vaak een andere rij intructeur die toch weer dingen anders aanleerde
mijn nichtje is er mee bezig maar haalt haar theorie niet nu gaan die herkansingen voor de theorie van haar lessen af want ja ook die moeten betaald worden.
Dus nu moet ze of minder lessen of gaan bijbetalen.
Ik heb gewoon losse lessen gehad echt super heb 30 uur gelest en in 1x geslaagd binnen 4 maanden had ik mijn rijbewijs niks van te voren bepalen hoeveel lessen ik nodig had dat zagen we wel als ik bezig was met lessen.
Vaak smeren ze je toch wel wat meer lessen aan dan je eigenlijk nodig hebt.ze kunnen toch niet na een uur rijden zien hoe snel jij leert etc.
dat laatste wat jij zegt klopt vaak idd, heb ik vaker gehoort. daarom wil ik ook die garantie erbij (dus pakket) zodat ze niet die extra lessen eigenlijk kunnen aansmeren. doen ze dat wel hebben ze bij mij de verkeerde… (ik zoek altijd de regels en wetten op)
ik denk dat ik voor brunen of anwb ga. daar zitten de prijzen aardig goed en die hebben hun naam wel goed naar staan. morgen eens hen bellen
hoi hoi,
Ik heb vorig jaar een ‘snelcursus’ gedaan bij een rijschool hier. Kon ik zelf kiezen hoelang ik erover wilde doen. Heb uiteindelijk 5 weken gelest. Volgens mij met rijbewijs garantie (maar dat weet ik niet meer zeker) heb ik er 1035 euro voor betaald (incl. theoriecertificaat enz.). Ik reed steeds 3 a 4 keer in de week 2 uur achter elkaar. En ben in 1 keer geslaagd!!!
veel succes!
liefs
daffie