Ik heb vorig jaar een ‘snelcursus’ gedaan bij een rijschool hier. Kon ik zelf kiezen hoelang ik erover wilde doen. Heb uiteindelijk 5 weken gelest. Volgens mij met rijbewijs garantie (maar dat weet ik niet meer zeker) heb ik er 1035 euro voor betaald (incl. theoriecertificaat enz.). Ik reed steeds 3 a 4 keer in de week 2 uur achter elkaar. En ben in 1 keer geslaagd!!!
veel succes!
liefs
daffie
dat vind ik nog te doen 2 uur achter elkaar maar 3 of 4 uur achter elkaar rijden lijkt mij echt niet fijn erg vermoeiend .
Op de site van cbr kan je de rijscholen opzoeken en kijken welke slagingspercentages ze hebben da’s volgens mij wel een indicatie of ze goed lesgeven :think:
Knuffeldraakje, als je faalangstig bent aangelegd, is de vraag wel of het uberhaupt verstandig is om een verkorte opleiding te doen.
Het is fijn om snel je rijbewijs te hebben, maar nóg fijner als je dan ook daadwerkelijk durft te rijden… 't Zou zonde zijn als je straks nog niet de weg op durft.
Kortom, haastige spoed is zelden goed. Over het betalen van die proefles: je gooit het geld natuurlijk nooit weg, want je hebt hoe dan ook je eerste rij-les daarmee al gehad. 't Is niet zo dat je in de auto wordt gezet en zelf maar moet zien hoe je van A naar B komt…
Op de site van cbr kan je de rijscholen opzoeken en kijken welke slagingspercentages ze hebben da’s volgens mij wel een indicatie of ze goed lesgeven :think:
Ook niet altijd hoor. Sommige rijscholen trekken veel leerlingen aan die moeite hebben met het autorijden onder de knie te krijgen (juist doordat ze grondig/geduldig lesgeven), daar kunnen je slagingspercentages flink onder te lijden hebben. Er staat niet bij of een leerling is gezakt door beroerd lesgeven of bijvoorbeeld faalangst
Vaak werkt het het beste om in je omgeving rond te vragen hoe ervaringen van bekenden met hun rijscholen waren…
Maar een goeie rijschool vraagt toch pas examen aan als je eraan toe bent? Dus dan zou t slagingspercentage zelfs met moeilijke leerlingen goed moeten zijn, of denk ik nou krom :shifty: :think: ?
Maar een goeie rijschool vraagt toch pas examen aan als je eraan toe bent? Dus dan zou t slagingspercentage zelfs met moeilijke leerlingen goed moeten zijn, of denk ik nou krom :shifty: :think: ?
je denkt idd krom :oops:
in de normale rijlessen reed ik perfect echt ik zou zo in 1x mijn rijbewijs hebben gehaald
maarja als zo’n examinator naast mij ging zitten ging alles en dan ook echt alles fout :wall: :doh:
ik heb dan ook via bnor m’n rijbewijs gehaald
nouja gehaald… het is dat mijn instructeur meeging dat die kon zien wat er nu uiteindelijk altijd fout ging :wall: :wall: (die heeft ook voor mij gepraat als brugman hoor :mrgreen: bij mij hielpen pilletjes ook niet had echt van alles geprobeerd)