sneeuw?

@Reat wrote:

Ik vind sneeuw heerlijk, en kou, en wind, en ja…ook regen :oops: Het moge duidelijk zijn, ik ben een wintermens.



Qua vermaak voor de kids en het gemak, is een graadje of 22 handig, maar geniet niet mijn voorkeur gevoelsmatig.



Sneeuw mag komen, maar na volgende week, want ik heb nog geen winterbanden op de auto :mrgreen:




Ik ben het helemaal met je eens!!!

I love sneeuw!! en kou!!!

Dus ik kan niet wachten totdat de sneeuw begint te vallen hier.

Ik ben geen wintermens, maar als het dan toch moet doe mij dan maar een pak sneeuw zoals de afgelopen jaren. Ik vond het geweldig de kids ook. Wij staan lekker met alle buurtjes met een bakkie hete choco en gluhwein (nou ja niet voor mij :sick: ) super gezellig! Ben er helemaal klaar voor heb voor mezelf dit jaar ook maar een sikbroek aangeschaft, voor de kids had ik nog en heb er dit jaar een skijackje bij gekocht, kunnen ze lekker spelen! Laat die sneeuw maar komen!



(Enneh als er sneeuw ligt is het zo lekker licht buiten…)

de mist is in elk geval weg hier… joepieee… het is een stuk minder waterkou buiten! :dance:

ikke wil sneeuw en wel heeeeel veeeeeel :mrgreen:

@pearlie wrote:

ikke wil sneeuw en wel heeeeel veeeeeel :mrgreen:


Ik ook :dance:

Lasse is 6 jaar geleden tijdens een flinke sneeuwstorm geboren op 25 november. Maar ik weet niet of het zo handig is voor zijn feestje aanstaande vrijdag. Dus laat nog maar even.

Ik wil geen sneeuw. Ik haat sneeuw. En nee, ook niet in de kerstvakantie, anders bellen er weer en hoop mensen af op Kaylee haar verjaardag…



Is het al bijna voorjaar? :wink:

Nou zoonlief wil liever snel sneeuw hoor. Die wil al kerstfilms kijken, sneeuwpoppen maken, de slee proberen en meer van die gein. :mrgreen: Ik vind het wel best ben toch nog niet hoogzwanger en heb van die snowsteps aangeschaft. Heb een XL skibroek zodat mijn dikke buik er straks inpast dus best aardig voorbereid hier. :thumbup: Ow en de winterbanden zitten er bij de auto ook al onder. Sneeuwschep is gelokaliseerd in de berging, zout ligt er ook nog.

Ik vind alles best, zolang het tot maandag maar niet sneewt… Dan moet ik afrijden…

Sneeuw in de kerstvakantie, dat zou ik leuk vinden :slight_smile:

@Vicky wrote:

Ik wil geen sneeuw. Ik haat sneeuw. En nee, ook niet in de kerstvakantie, anders bellen er weer en hoop mensen af op Kaylee haar verjaardag…



Is het al bijna voorjaar? :wink:








Hier ook zo ik haat sneeuw!!!

Let it snow…let it snow…let it snow…ladiedadieda



Nu het toch (bijna) winter is mag het van mij ook wel weer gaan sneeuwen :dance:



edit:

net even gekeken wat de verwachtingen zijn:



Begin december slaat de straalstroom aan het meanderen en zet koers richting het Iberisch Schiereiland. Deze verandering zou het stromingspatroon op termijn op zijn kop kunnen zetten. Of dit nog tot een Sinterklaaswintertje zou kunnen leiden is op dit moment koffiedik kijken.Behoudens wat lichte tot matige stralingsvorst in Midden-Europa is winterweer ver weg. In Lapland vallen deze dagen sneeuwbuien. Deze neerslag wordt geregisseerd door diepe depressies die aan de zuidflank van het zeer koude lagedrukgebied nabij de Noordpool, Scandinavië binnentrekken. In het weekend weet diepvrieskou vanuit het Poolgebied het noorden van Noorwegen en Zweden te bereiken. Voorlopig blijft deze vrieskou op grote afstand van ons land.

Khoef geen sneeuw :shifty:

Sneeuw heb ik echt een hekel aan vooral als ik op pad moet met de auto :shifty:

Tussen kerst en oud en nieuw mag het sneeuwen dat is het wel weer mooi :mrgreen:

Ik weet niet wat jullie ervaren,maar ik heb toch echt deze week al een paar keer met jas open buiten gestaan. Heerlijk in het zonnetje!

Die horrorwinter die begin november verwacht werd, valt me eigenlijk wel reuze mee! Doe mij er zo nog een paar,haha!



Ondertussen staan de snowboots klaar en hebben beide heren een ski-broek in de kast om straks zorgeloos lang in de sneeuw te kunnen spelen.

Kom maar op zou ik zeggen!

Ik kan je vertellen dat ik het vanmiddag vreselijk warm had toen ik in dorp liep met de kinderen. De winterjas hing dus idd los.



De kinderen krijgen snowboots van de sint. Ik twijfelde nog even of ik ze wel kon laten wachten tot pakjesavond, aangezien ze zo’n vreselijke winter voorspelde en er vorig jaar eind november al sneeuw lag.

Maar ik kan ze volgens mij gerust 3 dec in de zak doen, eerder hebben we ze niet nodig.

@mandy_d. wrote:

Ik weet niet wat jullie ervaren,maar ik heb toch echt deze week al een paar keer met jas open buiten gestaan. Heerlijk in het zonnetje!

Die horrorwinter die begin november verwacht werd, valt me eigenlijk wel reuze mee! Doe mij er zo nog een paar,haha!




Heb hier alleen vanmorgen de overkant van de straat kunnen zien zonder er eerst heen te hoeven lopen :eh: .

Wij zitten dus al best wel even in de mist zeg maar.

Vanmorgen was het naar school op zich niet super koud (en voor het eerst dus helder), maar jas open eh nee… en verder was het hier in de ochtend ramen krabben etc etc (dus word je wakker om half 6 van de buurman die de auto vast lekker stationair voorverwarmd etc etc).



Maar winter… nee… horror winter? al helemaal niet.

De mutsen en (dunne) handschoenen zijn wel al echt in gebruik genomen door de heren.

Het enige wat ik er horror en vond was die enge mist :slight_smile:

@San 27 wrote:

Het enige wat ik er horror en vond was die enge mist :slight_smile:




Ben normaal niet snel bang,die vond ik ook rete-irritant. Stonden gisteren stil op de weg en konden niet eens zien waarom. De brug stond uiteraard open,maar dat moet je ook maar gokken (was nog geen 100 meter verderop).

Kom net van boven Groningen en geen sneeuw hoor. Ze zullen wel boven Nederland in Scandinavie bedoelen…

Als nou alle sneeuw gewoon bij Mamamarije in de straat valt en de rest van de provincie over slaat hoor je mij niet klagen. Niet weer zoals afgelopen jaren.