Sneeuw...

@mamaMarije wrote:

@kristalkindje wrote:
oo ja sneeeeuw…en dan veeel, ik wil wel weer net zo n winter als toen ik elf was ofzo…was t niet in 1978 ?




Was 1979.

Die foto’s zitten in mijn album bij mijn eerste echte winter… en dan direct echt een goeie dus :mrgreen:




jammer dat ik toen nog zoo klein was…mei geboren, dus niks van mee gekregen hahahahhaah

Mag het ook pas donderdag? noet morgen nog naar werk toe… Vanaf donderdag heb ik weekend, dan mag het :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@kristalkindje wrote:
oo ja sneeeeuw…en dan veeel, ik wil wel weer net zo n winter als toen ik elf was ofzo…was t niet in 1978 ?




Was 1979.

Die foto’s zitten in mijn album bij mijn eerste echte winter… en dan direct echt een goeie dus :mrgreen:


Ja klopt, ik kan me nog herinneren dat ik met mijn buurmeisje door onze

oudere buurmeisjes op de slee voortgetrokken werd :inlove: Toen pas

drie jaar, maar heeft dikke indruk gemaakt.



Ik ben blij dat ik nergens naar toe hoef, toch handig dat verlof :mrgreen:

ik vind er echt geen klap aan… vind het wel mooi om de sneeuw te zien vallen maar dan blijft het ook wel bij hier…



het is dat ik morguh moet werken anders was ik dan ook geheid thuis, binnuh gebleven zo ver als dat kan/gaat…

ik hoop dat wij (t zuiden) ook sneeuw krijgen .Ik heb vanmiddag snel een slee gekocht (nu ze er nog zijn in de winkels, want als de sneeuw eenmaal valt zijn ze snel uitverkocht)

Dus laat de sneeuw maar komen! :lol:

Onze slee staat in de garage, maar als het vriest krijgen we beide deuren niet open :wall:



Morgen, maar eens proberen om met de fohn de deur op te warmen.

@mamaMarije wrote:

@kristalkindje wrote:
oo ja sneeeeuw…en dan veeel, ik wil wel weer net zo n winter als toen ik elf was ofzo…was t niet in 1978 ?




Was 1979.

Die foto’s zitten in mijn album bij mijn eerste echte winter… en dan direct echt een goeie dus :mrgreen:




Ik was 4 en kan me vaag de sneeuw herinneren (samen met mijn broertje op de slee). Later (of eerder?) dat jaar heeft het zo erg ge-ijzeld dat we geschaatst hebben op straat. Dat kan ik me levendiger herinneren!

Als KNMI automobilisten gewaarschuwd hebben voor drukke avondspits van meer dan 400 km vanwege sneeuw, ben ik er zeker van overtuigd dat het ook gaat gebeuren! Maar dat is wat we morgen pas zeker weten maar verheug me er nu al op :dance:

Hmmm van mij mag het sneeuwen, als het maar blijft liggen!

Zouden we dit jaar dan eindelijk onze slee kunnen gebruiken?! :pray:

Hoop het :mrgreen: maar denk het wel vanwege de kou…

@Fleur wrote:

@mamaMarije wrote:
@kristalkindje wrote:
oo ja sneeeeuw…en dan veeel, ik wil wel weer net zo n winter als toen ik elf was ofzo…was t niet in 1978 ?




Was 1979.

Die foto’s zitten in mijn album bij mijn eerste echte winter… en dan direct echt een goeie dus :mrgreen:




Ik was 4 en kan me vaag de sneeuw herinneren (samen met mijn broertje op de slee). Later (of eerder?) dat jaar heeft het zo erg ge-ijzeld dat we geschaatst hebben op straat. Dat kan ik me levendiger herinneren!




Die winter kan ik mij nog herrinneren, ik was toen ook 4, we waren net verhuisd en de sneeuw kwam bij mij als klein meisje zijnde tot over mijn knieen. Wat een tijden! Wat hadden we vroeger toch lekker vaak sneeuw. Hopelijk komen deze tijden terug. Ik hou van sneeuw, ik vind het magisch, een sprookje… :inlove: :inlove: :inlove: (behalve als het zo vies bruin blubberig wordt)

@mamaMarije wrote:

@kristalkindje wrote:
oo ja sneeeeuw…en dan veeel, ik wil wel weer net zo n winter als toen ik elf was ofzo…was t niet in 1978 ?




Was 1979.

Die foto’s zitten in mijn album bij mijn eerste echte winter… en dan direct echt een goeie dus :mrgreen:




yep je hebt gelijk was inderdaad 79 …heb t nog even opgezocht in mn albums haha



ps

ik was dus elf en weet t nog mega goed, t was HEERLIJK en magisch

@Mariiyelle wrote:

Als KNMI automobilisten gewaarschuwd hebben voor drukke avondspits van meer dan 400 km vanwege sneeuw, ben ik er zeker van overtuigd dat het ook gaat gebeuren! Maar dat is wat we morgen pas zeker weten maar verheug me er nu al op :dance:




t KNMI zegt wel eens vaker wat. :silenced: :wink:



We hoeven de weg gelukkig niet op. morgen lekker thuis met z’n allen.

@natasja wrote:





t KNMI zegt wel eens vaker wat. :silenced: :wink:



We hoeven de weg gelukkig niet op. morgen lekker thuis met z’n allen.




daar heb je gelijk in… KNMI geven wel waarschuwingen weg om niks!



Alleen jammer als me auto na vandaag weer vies wordt morgen… vanmiddag door de wasstraat heen gehaald omdat ie het echt nodig had…

@Mariiyelle wrote:

@natasja wrote:




t KNMI zegt wel eens vaker wat. :silenced: :wink:



We hoeven de weg gelukkig niet op. morgen lekker thuis met z’n allen.




daar heb je gelijk in… KNMI geven wel waarschuwingen weg om niks!



Alleen jammer als me auto na vandaag weer vies wordt morgen… vanmiddag door de wasstraat heen gehaald omdat ie het echt nodig had…


Dat is wel minder ja…de auto’s. Wij hebben een zwarte auto…dat gaat altijd zo lekker wit uitslaan…

maar goed die gedachte verdring ik even en denk aan de mooie witte sprankelende vlokjes die op een zachte witte deken neerstrijken…zucht :inlove: :inlove: :inlove:

Ik ben altijd erg vroeg wakker en vind het dan zo´n prachtig gezicht die verse sneeuw die dan s´-nachts gevallen is.

Jammer dat het 2 uur later al weer vaak blubber is door alle auto´s die er overheen zijn gereden.



De winter van 1979 herinner ik mij ook nog, vooral door de verhalen van mijn moeder, want toen is mijn broertje geboren.

Ik krijg altijd te horen dat ik in een hittegolf in 1976 ben geboren en mijn broertje in een heel strenge winter in 1979.

Als het dan toch moet gaan sneeuwen dan laat het morgen maar na 16.00 gaan,dan ben ik weer thuis :mrgreen: :mrgreen:



Hoop echt niet dat er morgenvroeg sneeuw of water valt. Ben een echte schijtlaars met dat weer.

Ben keer met de auto over de kop gevlogen met gladheid. Auto total loss en ikke had niks :lol: :lol: :lol:



Maar daarna ben ik rete bang geworden :shifty: :shifty: En ga ik met een gangetje van 60 over de grote weg :shifty: :shifty: :shifty:

Ook niet echt fijn/veilig ,want de meesten denderen met grote snelheid voorbij,of gaan dicht achter me zitten te schijnen met groot licht :shock:

Maar ik durf gewoon niet harder :shifty: :shifty: :shifty:

Hoop dat het niet gaat sneeuwen, ik haat sneeuw.

@Marite wrote:

Hmmm van mij mag het sneeuwen, als het maar blijft liggen!

Zouden we dit jaar dan eindelijk onze slee kunnen gebruiken?! :pray:


Wij hebben vorig jaar na de ijspret nog een toetje gekregen; 1 1/2 week sneeuw! Ik heb de kinderen 7 dagen met de slee naar school gebracht meteen na de kerstvakantie. Onze slee heeft toen (ook bijna voor het eerst hoor) overuren gemaakt! Het zou wel een erg leuk begin van de vakantie zijn. Donderdag hebben de kinderen ook nog kerstdiner op school. Dat heeft helemaal iets magisch als er dan een laagje sneeuw ligt natuurlijk!

Ja precies zeker rondom de kerstactiviteiten, prachtig toch die sneeuw.