Snap niks van mijn temp!

Kan iemand dit vertalen?? :slight_smile:

Ik begrijp niks van mijn temp…

Ik heb 18 juni enorme rugpijn gehad, ik kon bijna niet gaan of staan. Was de 19e weer over.

En afgelopen maandagavond/dinsdag buikpijn, steekjes. Ik denk zelf dus dat ik de 18e mijn ei heb gehad, maar dat zou al 12 dagen na de 1e dag van mijn laatste menstruatie zijn.

Iemand enig idee?

Alvast enorm bedankt!!

11-6: 37

12-6: 36,7

13-6: 36,6

14-6: 36,9

15-6: 37

16-6: 36,8

17-6: 36,8

18-6: 36,7

19-6: 37 (deze dag had ik heeeel licht bruinverlies)

20-6: 37

21-6: 36,6

22-6: 37

23-6: 36,8

24-6: 36,9

25-6: 36,7

26-6: 36,8

27-6: 36,8

Oja, iedere dag gelijk na het wakker worden getempd, liggend op bed. 7.00u.

Uhm… nou van jouw temperaturen kan ik weinig maken. Je temp is nergens echt omhoog gegaan :think: Je temp stijgt namelijk de dag (soms pas twee dagen later) na je eisprong met minimaal 0,2 graden. Maar het is vaak wel zo dat je toch echt een verschil kunt zien in temperatuur voor en na de eisprong en dat zie ik bij jou helemaal niet…

Misschien kun je je volgende cyclus eens ovulatietesten gebruiken. Dan weet je helemaal zeker wanneer je eisprong is.

als ik het zo zie denk ik toch de 21e op 22e… :think:

Hoi,

Ik heb je grafiekje even naar Excel gezet, en je bent inderdaad erg wisselvallig…

Ik zou niet weten wat ik ervan moet maken… :frowning:

Thanks voor het meedenken…

raar he? Dat grafiekje is inderdaad helemaal duidelijk, dat alles zo wisselvallig is…

Het ziet ernaar uit dat je nog geen eisprong hebt gehad, daarvoor is je temp (nog) te wisselend ben ik bang… Je bent net met de pil gestopt zie ik in je onderschrift, dan kan het best even duren voor je cyclus regelmatig is. Heb je wel al vruchtbaar slijm gezien?

Nope… MOET je altijd slijm hebben??

Ik snap niet waar die enorme rugpijn van vorige week dan vandaan kwam…

Had vroeger een slechte cyclus… iedere 2 maanden ipv iedere maand. Ben ik nu dus ook bang voor…

Op een ander forum zeiden ze ook al dat ik mijn ei waarschijnlijk niet heb gehad…

Kan het ook dat je temp NIET stijgt, ook al heb je een ei?

Nee, vruchtbaar slijm MOET je niet hebben, sommige vrouwen merken er weinig van en hebben wel gewoon een eisprong. Maar een blijvende tempstijging is min of meer het bewijs dat je een eisprong hebt gehad (mits je temp altijd op de juiste manier is genomen). Verder moet je cyclus waarschijnlijk nog op gang komen na het pilgebruik en misschien duurt dat wat langer omdat je cyclus voorheen ook niet regelmatig was. Maar… je weet het nooit! Even afwachten.

nee inderdaad… thanks voor je reactie!

Je cyclus was daarvoor ook onregelmatig zeg je, dat kan aangeven dat het nu weer zo is.

Als het tempen niet lukt zuo ik toch op ovu test over gaan

Ja heb ovu testen besteld, maar wanneer kun je dan het beste testen? Of gaat me dat gewoon veel geld kosten aan ovutesten hahaha?

Op de bijsluiter staat vermeld wanneer je het beste kan gaan beginnen met testen.

Geloof met een cyclus van 28 dagen je het beste kan beginnen 11 dagen na de eerste nod. Elke dag dat de cyclus langer is, kan je 1 dag later beginnen met testen (dus 29 dagen op dag 12 enz.)

Nou heb ik gister toch raar slijm!! Gewoon een draad… heeel raar en niet echt smakelijk hahaha.

Draderig (helder) slijm kan vruchtbaar slijm zijn!! Even in de gaten houden de komende dagen… als je het vaker hebt vooral klussen!

Of heb je pas nog geklust :mrgreen:, want dan kun je dit soort slijm ook hebben.

Donderdagavond geklust, gister had ik dit slijm. Het was wit… Net eiwit zeg maar hahaha. Lekker hoor… gisteravond ook geklust. Heb weer druk in mijn buik dus denk mijn ei er nu echt aan zit te komen.

De vorige keer dat we zwanger probeerde te worden heb ik ook getempt. Die was ook ontzettend onregelmatig en had ook geen temp stijging, hij bleef schommelen tussen de 36.4 en 37. Dus ik dacht dat ik geen ei had gehad, terwijl ik toch de eisprong had gevoeld.

Op mijn nod had ik toch echt een positieve zwangerschaps test…

Nu ben ik weer aan het tempen en heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad, dat weet ik zeker, ik heb het gevoeld. Mijn temp was maandag 0,2 graden lager als voor het weekend, dus ik ben er maar mee gestopt. Ik vind het wat onbetrouwbaar.

Ik denk als je wil gaan tempen moet je een goede thermometer hebben en niet zo’n goedkope digitale van het kv… Tenminste dat denk ik…

Klopt… je moet zeker een goede thermometer hebben, liefst met 2 cijfers achter de komma. Heb ik zelf ook. Ook is het belangrijk om elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen, meteen na het wakker worden zonder uit bed te zijn geweest. Maar het zal niet bij iedereen werken… het tempen. Ik gebruik het in combinatie met ovulatietesten.

Vanochtend om 7u vergeten te tempen… schrok om half 10 wakker en alsnog getemp (niet uit bed geweest).

37 gaf ie aan… is deze verhoging nu doordat ik later dan normaal heb getempt? Of kan het gewoon kloppen? Omdat ik niet uit bed ben geweest en in rust was…?

Dat vraag ik me ook af… Ik kan me niet voorstellen dat je temperatuur klok kan kijken. ik denk dat het te maken heeft met rusten/slapen.

Maar ik heb er zelf ook totaal geen verstand van…

Want mijn temp is al bijna de hele week rond de 36,7. vanochtend dus 37… zou ik dan mijn ei hebben gehad… maar ik moet wel zeker weten of het uitmaakt dat ik later heb getempt.

Mij lijkt het ook niet, ik was gewoon in rust… maar ik weet niet.