Vliegje, meestal is je temp hoger als je veel later dan normaal je temp opneemt (bij mij althans is dat wel het geval).
Als je meer dan 3 dagen een hoge temp hebt, dan heb je je eisprong gehad, dus nu is het spannend wat je temp de komende dagen doet.
Heb je al eens op Fertilityfriend gekeken? Handig programma om je temp in te vullen.
Bij fertility friend heb je een temperatuurcorrector, die doet er per uur dat je later temp 0,1 graad bij.
Het verschilt per persoon wat de tijd met je temp doet, bij mij kan een half uur al een heel verschil maken.
vandaag weer erg laag, 36,6. Dus ik denk dat het gister kwam door het tijdstip
Erg laag kan ook positief zijn trouwens.
Veel vrouwen hebben een temp-dip vlak voor hun ei.
Dus wie weet!
Ja maar is ook al een paar keer voorgekomen… nu wel weer enorme rug en buikpijn maar het is bij mij al 4 weken op en af… we zullen maar weer zien.
vliegje zo als we al eens in een ander forum hebben gezecht, je bent net gestopt dus zou deze cyclus maar gewoon afwachten.
Het komt vaker voor de je in je eerste cyclus na het stoppen met de pil geen eisprong hebt.
En als je er te veel mee bezig bent komt het ook vaak voor dat je geen eisprong krijgt, je lichaam blokkert dan als het waren.
Je bent er veel te veel mee bezig terwijl je net gestopt bent, geef de natuur gewoon de kans om zijn ding te doen.
Geef het 2 tot 3 mnd de tijd en daarna kun je altijd nog zien.
Een zwangerschap willen we allemaal heeeeeeel erg graag maar je kunt het je lichaam niet afdwingen.
Een eisprong eens in de maanden kan, dat heb ik helaas ook.
Een lange cyclus is niet leuk, maja ook daar kun je niets aan doen.
En de ovu testen hebben we je al eens uitgelegd
Ja weet het. Ben er ook niet meer zoveel mee bezig hoor. Vroeg me wel af hoe het gister met mijn temp zat, omdat ik later had getempt.
Wat raar van die temp!
Ik temp al een jaar en ik vind het heel betrouwbaar. Ik temp iedere ochtend om 7.00 en het klopt (weet ik door progesterontesten, follikelmetingen en ongi) altijd.
Misschien een tip die Beppie ook al noemde: op Fertilityfriend.com kun je zelf een tempkaartje bijhouden en daar staan ook heel veel antwoorden op vragen. Fertilityfriend geeft ook precies aan of je een eisprong hebt en wanneer.
Ik heb trouwens maar een goedkope digitale thermometer van hema, met 1 cijfer achter de komma, maar deze doet het prima. Misschien andere thermometer aanschaffen?
Ik werk ook in fertility friend.
Maar wanneer geeft hij aan dat je een ei hebt gehad? Als je temp dat aangeeft dus?
hij zegt namelijk nog steeds dat er niks op komst is.
Net ovu test gedaan, helemaal negatief. Vorige week waren de strepen NET niet even dik. Dus geen idee eigenlijk. Temp blijft stabieler nu, rond de 36,7 iedere ochtend.
FF geeft een eisprong aan pas als je temp 3 dagen achtereen hoog is.