Onze kliko is goor, erg goor :sick: Nou vindt mijn man het normaal dat een kliko waar poepluiers ingegooid worden smerig is , maar ik wil dat dat ding een keer grondig gereinigd wordt.
Klinkt misschien erg verwend maar heb er best geld voor over om het te laten doen en niet op mijn kop tussen de maaien (maden… :think: ) te hoeven duiken… :sick: :sick:
Iemand hier ervaring mee? Ik kom al googelend alleen bedrijven tegen waar je een jaarabonnement af kunt sluiten hiervoor, maar wil hem eigenlijk gewoon eenmalig laten reinigen om hem daarna zelf niet al te goor laten worden :shifty:
Waarom gooi je er niet een paar emmers (of met de slang) water en ext iets van reining in?
En dat laten weken en dan bij een put leeg laten lopen?
…en dan een klikovuilniszak erin! vorkomt smeer!!
Omdat ik al over mn nek ga als ik er alleen al naar kijk. Er zit echt een laag gorigheid in… Ik zou niet weten waar ik die drek moest laten en heb er ook geen zin in , vind het gewoon te ranzig voor woorden…
flesje chloor erin…tuinslang erbij…even laten staan…omkieperen boven putje…naspoelen…laten drogen…klaar is klara 8)
@konijn wrote:
…en dan een klikovuilniszak erin! vorkomt smeer!!
Ja dat is het eerste wat ik doe na’dat ie gereinigd is

eeehhhmmm…putdeksel openzetten en drek erin schrobben?
(mag wel niet, maar ja nood breekt wet hè)
@mayo28 wrote:
flesje chloor erin…tuinslang erbij…even laten staan…omkieperen boven putje…naspoelen…laten drogen…klaar is klara 8)
Neeej williknie…
Ik zie me al staan; worstelend met de kliko een laag drek in het straatputje lozen. Ik denk dat ik dan echt over m’n nek ga en de overburen me uitlachen bij het zien van dit tafereel …

Word al onpasselijk van het idee … :sick:
het lijkt me dat je weinig keus hebt…iedereen doet het dus ik denk dat jij er ook aan moet geloven of je moet een gek zien te vinden die het graag voor je wil doen…
Doet écht iedereen dat…? :think: Ik heb nl nog nooit iemand bij een put die drek zien dumpen…
Zou er echt geen bedrijf zijn wat dit klusje even wil klaren voor mij?
vast wel, maar dan zit je dus aan abbo vast
niet een jeugdige in de straat die wat wil verdienen?
en anders toch zelf doen
Ik heb wel eens gezien dat er van die wagens zijn die kliko’s schoonmaken. Het ziet er net zo uit als de vuilniswagen. Je kliko wordt er ook ingehangen en dan schoon gespoten.
Maar of dat van de gemeentereiniging was, weet ik niet. Anders bel je even om te informeren naar het reiningsbedrijf. Die kunnen je vast meer vertellen, ook over een eventuele prijs hiervoor.
Bij ons is er zo’n dienst die het doet voor 5 euro per keer.
Je moet dan wel een abbo nemen.
Kan je niet even bellen met het kliko-leeg bedrijf, wie weet weten hun wel zo’n bedrijf.
Oja hoor, genoeg mensen die dat zelf doen! Ik zie soms mensen dat ding wekelijks schoonmaken. Ik heb het zelf 1x gedaan en inderdaad, die drek ging niet door de put heen :oops: :sick: En stinken! En ik kon het ook zo niet laten liggen, dus die drek heb ik toen weer in een zakje geschept :sick: Maargoed, toen was ik wel weer voor een poosje klaar, nu begint ie weer te stinken.
Als je er echt zelf geen zin in heb en zoals je al zei er wel geld aan uit wil geven, lekker zo’n abonnement doen, heb je er nooit meer omkijken naar.
@dena wrote:
Doet écht iedereen dat…? :think: Ik heb nl nog nooit iemand bij een put die drek zien dumpen…
Zou er echt geen bedrijf zijn wat dit klusje even wil klaren voor mij?
nog nooit gezien? nou ik wel hoor het is heel normaal eigelijk en de mensen die het niet hebben A een ontzettend gore bak
B een zak er in dus die hoeven het niet te doen
of C een abonement…
Dat kun je door de gemeente laten doen.
@dena wrote:
Onze kliko is goor, erg goor :sick: Nou vindt mijn man het normaal dat een kliko waar poepluiers ingegooid worden smerig is , maar ik wil dat dat ding een keer grondig gereinigd wordt.
Klinkt misschien erg verwend maar heb er best geld voor over om het te laten doen en niet op mijn kop tussen de maaien (maden… :think: ) te hoeven duiken… :sick: :sick:
Iemand hier ervaring mee? Ik kom al googelend alleen bedrijven tegen waar je een jaarabonnement af kunt sluiten hiervoor, maar wil hem eigenlijk gewoon eenmalig laten reinigen om hem daarna zelf niet al te goor laten worden :shifty:
misschien een vies idee , maar mijn oma deed vroeger dan heel vroeg in de morgen opstaan en hem dan open zetten , en tegen de tijd dat iedereen op was was alles van de maden er uit gegeten door de vogeltjes en kon ze de bak schoonmaken , met sop , ik heb geen kliko dus ik weet niet hoe het is , maar toen we er een hadden deed ik alles in zakken er in :think:
die van ons is ook zo vies onderin. In de zomer doen we van die biozakken erin.
Mijn ouders spoelden de bakken allebei elke week uit met de tuinslang en chloor. Maar dat kan ik hier niet (heb geen tuinslang en geen plek om leeg te gooien) Maar dat is goedkoopste oplossing. Wel ontzettend vies, als je elke week doet niet maar nu wel. Ik houd er ook niet van, als ik iets weg moet gooien doe ik het al snel haha.
Je regenjas aandoen incl hoofdbescherming, hogedrukspuit erop, leeg laten lopen bij de put, fles chloor of dettol erin, heet water erbij doen, even laten weken, wederom naar de put en ff schrobben.
chloor is eigenlijk niet iets wat ik in de put zou gooien :think: