Slimme peuter of normaal en wat te doen hiermee???

@Guusje wrote:

@hanneke wrote:


Het kan goed dat je mij nog niet hebt ontdekt. Ik post namelijk bijna nooit, lees vooral veel mee.




Wanneer je weinig post heb je geen toegang tot de besloten delen.




Aaah… kijk, dat verklaart voor mij ook een hoop 8)

@Guusje wrote:

@hanneke wrote:
Was je er niet Guusje??? :angel: :wink:




Ik vraag me oprecht af waarom je deze vraag hier stelt.

Diegene die er waren hadden je hier antwoord op kunnen geven en ook op HIQ valt dat te lezen: naar eigen zeggen lees je daar en dus is deze vraag in mijn ogen overbodig om die op Kok te stellen.




Guusje, ik stalk jou niet, het interesseert me niet zo heel erg veel wat jij daar schrijft. Denk je nou echt dat ik elke post van jou daar ga nalezen ofzo?? :wall: :wall: Ik heb je niet gezien in Vijfhuizen, mijn vraag was gewoon oprecht gesteld. Jammer dat je er direct iets achter zoekt. En ik stel die vraag HIER omdat jij er HIER over begint (zie boven) :wink:



Geniet jij nou maar lekker van je forum, en maak je niet zo druk om mij meid :-* Het is zooo onbelangrijk allemaal om je zo druk over te maken joh :hug:

@pippilangkous wrote:

blij dat je zo blij bent met je eigen Hanneke. ga vooral zo door (zucht…)




:think: :think:

Ik ga binnenkort een afspraak maken met een kinderpsychologe om eens te gaan kijken hoe we nu goed met Valentijn en met elkaar om kunnen gaan… Hij is al enige tijd een echt dwarse peuter (en dat gaat echt verder dan bij de leeftijd hoort :? ) en we vallen regelmatig tegen elkaar uit, ja ook hij tegen mij :shock: Ik wil zo niet met mijn kinderen omgaan en Joon neemt met zjn 1 jaar ook al een mooi voorbeeld aan grote broer en dat gaat dan dus dezelfde kant op :roll: Ik doe kennelijk ergens iets “niet goed”, dus ik hoop dat zij eens kunnen kijken wat we eventueel anders aan moeten/kunnen gaan pakken zodat het weer gezellig wordt in huis :inlove: Niet dat het nooit gezellig is hoor :shifty: maar sommige dagen begin ik al op -2 in plaats van op nul (lees met een schone lei…) en dat werkt voor beiden niet bevorderend. Dit kan heel erg goed allemaal te maken hebben met zijn slimmigheid, of dit nu HI is een voorsprong :wink: Ik wil gewoon niet zo vaak boos worden (ja dat ligt ook aan mezelf, dat weet ik! :wall: )… Ik hoop daarbij ook dat zij mss wat meer kan zeggen over hem in de zin van intelligentie e.d.



Groetjes, Kim

Op verzoek van topicstarter de vraag gelieve on topic te blijven.

Dat is fijn Kim.

Het is altijd fijn wanneer iemand anders meekijkt met je opvoeding, en soms krijg je dan tips waar je zelf helemaal niet op was gekomen. Succes!! :thumbup:

:thumbup: Thnx, ik hoop ook dat ze wat pointers kan geven.

Kim, zou het kunnen zijn dat Val zich verveeld en daardoor dwars gaat doen? Ik merk dat nl. ook bij N.y.n… als zij zich verveelt, dan is er soms geen land met haar te bezeilen…

Hahaha, nou dan verveelt hij zich soms dagelijks, hele dagen :silenced: :oops: Het is op het moment ook echt weer :evil: :evil: Verschrikkelijk, niks werkt, niet positief benaderen, straf op de gang niet, straf dat hij niet bij een vriendinnetje mag spelen helpt ook niet :roll: Ik weet het ff niet meer vandaag hoor :cry: Schiet zelf daardoor ook steeds uit mijn slof, terwijl ik dat helemaal niet wil, maar mijn geduld is echt op (en we zijn pas halverwege de dag :oops: )…



Maar goed, het zal allemaal wel weer een keer over gaan voor hij een meisje is :angel:



:-*

Vervelend is dat he.



Dat vervelen herken ik heel sterk van onze oudste twee kinderen. In de zomer gingen we vaak hele dagen naar buiten, dat werkte wel goed hier. Maar verder was het eigenlijk heel veel de computer en de tv die hier als laatste redmiddel werkten.



Toen ze naar school gingen werd het beter, maar de vakanties blijven moeilijk hier…





Veel sterkte! :hug:

Ja hoe “erg” ook, hij kijkt erg graag tv, Dora en Diego zijn zwaar favoriet hier :wink: Maar ach, hij heeft er al veel van geleerd :lol: Kleuren in het engels, beetje tellen in het engels en ook het verschil tussen een gewone aa of een brulaap bijvoorbeeld :wink: En nu met het lekkere weer, lekker de deuren achter open en hupsa de tuin in of lekker naar het speeltuintje achter :thumbup: Nu is papa weer lekker thuis in het weekend, dus een beetje bliksemafleider :shifty: :lol:

Van de tv leren ze heel erg veel. Ik maakte me er eerst erg druk om, maar nu hij leest is het tv kijken minder geworden. We zitten nu veel in de bieb, waar hij meteen naar de “studieboeken”(zoals hij ze dan noemt :lol: ) loopt. Hier werd het dus vanzelf minder…En soms heb je even een moment rust nodig, anders is het wel erg zwaar vond ik.

:hug: :hug: :hug:

Hanneke, ja ze leren er idd veel van :thumbup: Als ze naar het “juiste” programma kijken :lol: Hier staat veel Nick Jr. aan, daar komt tenminste geen vecht en gescheld op :thumbup:





Knipoogje, :-*



Vandaag was gelukkig weer een hele fijne en gezellige dag :thumbup: :inlove: Hij blijft een peuter met een stevig karaktertje, maar heb veel heerlijke momenten gahd vandaag met hem en geen echte aanvaringen :thumbup: Gewoon mijn lekkere ventje dus :inlove: :inlove: :inlove:

N.y.n.ke is gisteren op de nieuwe school AVI getest… Op de oude school mocht ze niet verder lezen dan AVI-M4. Gisteren is gebleken, dat ze inmiddels kan/mag lezen in AVI-E5 en AVI-M6 :roll:

Zo Ingrid, wat goed van N :clap: En wat enorme suf van haar oude school zeg :doh: :snooty: Ging het gesprek maandag verder ook goed? Alles naar tevredenheid tot nu toe :thumbup:

Alles naar tevredenheid idd. Ze is heel leergierig en nauwkeurig , hebben ze ondervonden en ze sluit prima aan bij de groep. Het verslag dat de oude school had gemaakt, ging werkelijk helemaal nergens over… daar hadden ze zich er heel erg vanaf gemaakt :roll: . Het gesprek ging verder prima, eigenlijk niet zo heel veel bijzonderheden (behalve dan dat N.y.n. erg leergierig is en nauwkeurig werkt en met een aantal dingen voor loopt). Denk dat wij vooralsnog een goede keuze hebben gemaakt door haar naar De Ark te doen :thumbup: . (En N.yn gaat weer met plezier naar school en dat vind ik nog veel belangrijker :smiley: )

onze peuter zegt ook dit soort dingen en is nu 3,5. Ik denk dat veel kinderen erg bijdehand zijn. Ik weet niet of dit alleen aan intelligentie is gekoppeld of misschien ook gewoonweg kopieergedrag. Ik hoor mijzelf altijd praten namelijk als mijn zoontje praat. Het verschilt ook weer steeds. Ons zoontje ging heel laat praten, maar daarna praatte hij als brugman. Hij spreekt erg goed, ook in allerlei werkwoordstijden.Ik geloof niet dat hij intelligenter is eigenlijk dan anderen. Ik denk dat peuters allemaal erg bijdehand zijn, ze ontdekken heel veel en de een is denk ik erg bijdehand en de ander kan bijv al fietsen zonder zijwielen. Ik vind t overigens wel erg grappig. :lol:

Wat een interessant topic. Leuke link ook van schooltv.

Ik ben wel benieuwd hoe je de maanden door bent gekomen, het lijkt me best lastig om voor genoeg uitdaging te zorgen, en als hij te ver voor is op zijn leeftijd genoten zal straks de verveling ook toeslaan.



Vindt hij nu nog aansluiting bij leeftijdgenoten?

Willen jullie hier ook even kijken? Misschien dat iemand mijn vragen kan beantwoorden…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=75298