Ik denk dat ik zojuist mijn slijmprop verloren heb, maar omdat dit natuurlijk mijn eerste is en ik nog geen ervaring heb, vroeg ik me af hoe het er bij jullie uit zag (en hoe lang het toen nog duurde) ? :shifty:
Ik voelde in ieder geval een en ander lopen. Eenmaal op de wc trof ik een hele grote dikke klodder aan wat precies op snot leek, alleen geen bloed erbij (wat ik wel lees dat de meeste hebben). Het was echt opvallend veel, dik en slijmerig en duidelijk anders dan normale afscheiding. Ik heb ook de hele avond al pijnlijke voorweeen, dus ben benieuwd of er iets in gang gezet wordt.
Vanwege mijn baarmoederafwijking heb ik verhoogde kans op vroeggeboorte overigens, dus qua termijn zou het helemaal passen.
Het verliezen van de slijmprop zegt over het algemeen niets over wanneer je gaat bevallen. Soms verlies je deze al vroeg, zoals bij jou waarschijnlijk het geval is.
Het kan resulteren in voorweeen, maar het zou dus ook nog dagen, dan wel weken kunnen durenn voor de bevalling zich daadwerkelijk voortzet. Het is zelfs zo dat de slijmprop weer opnieuw aangemaakt kan worden.
Ben benieuwd of het bij jou wel of niet doorzet. Succes!
Zoals aapie al zei het wil niets zeggen…
Ik was mijn slijmprop ook verloren, naja beetje bij beetje. En meisje bleef gewoon nog een aantal weken zitten. Slijmprop maakt je lichaam indd gewoon weer opnieuw aan.
Bij mij zei het wel wat, ik had al wat weeen en ben toen mijn slijmprop verloren, hier zat wel bloed bij , en daarna ook weer weeen, alleen waren ze onregelmatig rond de 8 a 10 minuten. Een dag later werden de weeen pas erger… Maar goed, het is afwachten voor jou en het hoeft niets te beteken.
Nou het is vandaag weer afgezakt… :think:
@Sennapen wrote:
Bij mij zei het wel wat, ik had al wat weeen en ben toen mijn slijmprop verloren, hier zat wel bloed bij , en daarna ook weer weeen, alleen waren ze onregelmatig rond de 8 a 10 minuten. Een dag later werden de weeen pas erger… Maar goed, het is afwachten voor jou en het hoeft niets te beteken.
Ja maar jij was al bijna 40wk
Bij Jason begon het ook met het verliezen van de slijmprop. Was toen ook al 40.5wk
Maar juist bij een vroeger termijn zegt het niet zo heel veel.
@aapie wrote:
@Sennapen wrote:Bij mij zei het wel wat, ik had al wat weeen en ben toen mijn slijmprop verloren, hier zat wel bloed bij , en daarna ook weer weeen, alleen waren ze onregelmatig rond de 8 a 10 minuten. Een dag later werden de weeen pas erger… Maar goed, het is afwachten voor jou en het hoeft niets te beteken.
Bij Jason begon het ook met het verliezen van de slijmprop. Was toen ook al 40.5wk
Das waar , wat weet jij dat nog goed :lol: zaten wij toevallig in de zelfde maand? :inlove: :lol:
@Sennapen wrote:
@aapie wrote:@Sennapen wrote:Bij mij zei het wel wat, ik had al wat weeen en ben toen mijn slijmprop verloren, hier zat wel bloed bij , en daarna ook weer weeen, alleen waren ze onregelmatig rond de 8 a 10 minuten. Een dag later werden de weeen pas erger… Maar goed, het is afwachten voor jou en het hoeft niets te beteken.
Das waar , wat weet jij dat nog goed :lol: zaten wij toevallig in de zelfde maand? :inlove: :lol:
Mijn geheugen…je moest eens weten
Net toch weer een deel slijmprop gevonden :roll:
We zullen het zien. Morgenavond voorlichtingsavond over bevallen in het ZH. Mocht het daar doorzetten hebben ze gelijk een praktijkvoorbeeld :lol: En is het ZH lekker dichtbij…
Ik zou toch niet graag als praktijk voorbeeld fungeren. Staan ze straks met zn tienen om je heen :roll:
Maar wel makkelijk als je er al’bent.hoef je niet met weeën de deur uit haha.
Hoop het ook niet hoor, vind het ergens toch wel beetje genant…
Het is nu 04:40 en al hele nacht wakker van de krampen. Bed staat sinds gisteren ook op klossen en slaapt ook voor geen meter. Ook weer veel slijmverlies laatste uren. Ga zo denk ik maar even naar beneden een kruikje maken.
Hoe is het nu met de pijnen? En nog een beetje geslapen?
Die pijnen/krampen kunnen ook voorweeen zijn, dat zegt nog niets over echte weeen helaas. Heb ze vanaf 34 weken gehad :mrgreen: rn ben pas met 8 minuten voor de 40 week bevallen.
Weet ook wel dat het voorweeen zijn, die heb ik al een tijdje.
Verder echt een beroerde nacht gehad zucht… Om 6 uur nog wakker :roll: Toen maar een kruik gemaakt, wilde ik op bed liggen, kruik tegen m’n rug. Knapt dat ding kapot tegen m’n rug terwijl ik er niet eens op lag ofzo :shock: Zat net kokend heet water in dus dat vond mijn rug niet zo leuk…
Voor de rest hooguit een uurtje geslapen…
spannend meid…Ik denk dat je deze week nog gaat bevallen… :inlove:
Bij mij duurde het nog drie weken. Was met name bloederig, daarna ook meer last van buikkrampen. Zette pas echt door na 3 weken.
Bij de tweede ben ik ingeleid en verloor ik de slijmprop de middag van het inleiden. s’ Avonds is hij geboren.
De eerste keer verloor ik de slijmprop een paar uur voor m’n vliezen braken (bevalling is toen ook begonnen), maar bij de slijmprop zat ook bloed.
De tweede keer verloor ik de slijmprop een aantal dagen voor de bevalling in fases, maar ook toen was het met bloed erbij.
Nou net op de wc weer een inlegkruisje vol slijm… Voor de rest zet het nog niet echt door We zullen zien…
Ik heb bij de eerste nooit een slijmprop verloren…zit er denk ik nog :think: :lol:
Maar zover ik weet zegt het niet veel nee…alleen als je al ergens rond de 40 weken zit…maar je weet maar nooit de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Tis iig aan het rommelen bij jou, maarja dat rommelen kan ook wel weer een eeuwigheid aanhouden :?
Hoop iig dat je vannacht beter zal slapen
Nou, ondertussen ruim een week verder, en beeb zit nog steeds in mijn buik. Nog wel slijmverlies dagelijks overigens, alleen valt het me op dat het -heel smakelijk- groen er uit ziet ? Is dat normaal ? Het zijn net van die groengele kinder-snottebellen… :shifty:
Morgen hebben we controle in het ZH (sinds 4 weken), zal het daar nog even navragen, maar dacht dat misschien iemand hier weet of het normaal is ?