Slijmbeursontsteking en diclofenac 50

Ik heb een chronische slijmbeursontsteking in mijn heup. Ik heb al heel lang klachten (als ik terugdenk misschien al wel 3 jaar) maar die zijn nooit herkend en erkend als slijmbeurs. Ik ben zelfs bij de neuroloog geweest voor onderzoeken omdat er gedacht werd aan een zenuwafwijking. Het is dus slijmbeursontsteking. Nu heb ik fysiotherapie en sinds afgelopen vrijdag ook diclofenac vanwege de ontstekingsremmende werking ervan. Daarnaast is dat natuurlijk ook een pijnstiller. Maar sinds gisterenavond verrek ik dus echt van de pijn in mijn heup en been. Ik slik 3x daags 50mg en de pijn wordt echt alleen maar erger. Is dat normaal? Of, heeft iemand daar ervaring mee? De volgende stap is een injectie in het gewricht en dat zie ik dus echt niet zitten. Niet voor de injectie, maar ook niet omdat het mijn diabetes zal ontregelen en daar zit ik ook niet echt op te wachten.

Dus… dit wordt minder he? :angel: Dit is een reactie op het starten met de ontstekingsremmers? :angel: :pray: :pray: :pray: :pray:

:-*

orale ontstekingsremmers zoals Diclofenac hebben geen bewezen werking heb ik pas op wiki gelezen. Ik heb een peesontsteking en ben ook aan de diclofenac 50 maar volgens mij werkt het alleen tegen de pijn.

Als je al drie jaar zoiets hebt krijg je dan niet meteen cortisone injecties?

Het werkt bij mij dus helemaal niet tegen de pijn. Sterker nog, ik verrek van de pijn. :wall: Had jij dat ook, dat het eerst erger wordt en dan minder? :pray:

Wiki… tsja… mijn huisarts zegt dat het wel werkt en gaf het de eerste keus boven de injectie ivm de diabetes.

Oh ja ivm je diabetes. Had ik even overheen gelezen…

Ik verrek alleen van de pijn als ze uitgewerkt zijn.

Heb je er trouwens ook maagbeschermers bij? Ik nu wel. De vorige x toen ik last van mijn rug had had ik die niet en ik verging van de buikpijn. Nu heb ik maagbeschermers en nu gelukkig niet.

Nee, geen maagbeschermer. Ik heb geen maagklachten dus de huisarts vond het niet nodig dat nu al te doen. Als ik klachten krijg mag ik bellen en krijg ik ze meteen. Ik probeer wat te eten voordat ik slik. Fijn dat je dat wel even noemt! :-*

ik gebruik ze als zetpil. werd strontziek van de pillen als ik ze moest slikken.

ik zou de 100 mg zetpillen vragen :shifty:

pas wel op met langdurig gebruik, ze zijn erg slecht voor de darmen (bloedingen)

Ik gebruik ze al een tijd, alleen hoger gedoseerd. Ik zou dus voor een hogere dosering vragen als het nog zo n zeer doet. Mijn pijnen gaan nooit helemaal weg, maar het geeft wel wat verlichting.

Ik gebruik 2 maal daags 1 100mg zetpil en als het wat meevalt 1 maal daags 50mg orale pil en 100mg zetpil. Daarnaast gebruik ik nog 1gram paracetamol met codeine en spierverslappers. Erge pijn zal nooit helemaal weggaan tenzij je bv morfine gaat gebruiken.

Veel sterkte, en hopenlijk snel beterschap

@Sis: ik heb hetzelfde medicijn gebruikt voor een slijmbeursontsteking in mijn schouder, maar bij mij werkte het ook niet.

Uiteindelijk heel veel fysiotherapie gehad en daar is het wel mee verbeterd, maar het is nooit meer helemaal weg gegaan… :frowning:

Misschien toch die spuit laten zetten?

Want dat heb ik ook niet gedaan: het idee alleen al… :oops:

@mama van anne wrote:

Ik gebruik ze al een tijd, alleen hoger gedoseerd. Ik zou dus voor een hogere dosering vragen als het nog zo n zeer doet. Mijn pijnen gaan nooit helemaal weg, maar het geeft wel wat verlichting.

Het gekke is dus dat ik meer pijn heb dan voor ik uberhaupt deze pillen slikte. Ik zit nu op mijn werk :oops: maar kan absoluut niet bij de les blijven door de pijn. Fysiotherapie heb ik ook 2x in de week… gelukkig vanmiddag weer. Er wordt dus hard aan gewerkt, en ik probeer het te ontzien. :shifty:

En die spuit… tsja hoe omschrijf ik dat… ik ben er echt DOODSBANG voor. Huisarts ook zo lekker subtiel “ja dan zoek ik de pijnlijkste plek en daar zet ik de spuit in het gewricht” Dussssss :shifty: :shifty: :shifty:

Diclofinac is een spierverslapper

Het zegt het dus al

Het schaklet even al je spieren uit

Ga je dan weer meer doen, overbelast je het weer

En krijg je meer pijn

@Maliesje wrote:

:eh: :think: Volgens mij niet hoor…

Diclofenac is een niet-steroïde ontstekingsremmer annex pijnstiller behorend tot de medicijngroep NSAID's die wordt toegepast bij het remmen van ontstekingen zoals bij artritis of acute verwondingen. Ook wordt het toegepast om menstruatiepijn te verlichten. Diclofenac is één van de meest voorgeschreven pijnstillers.

het schakelt even al je spieren uit

per definitie niet waar. Je hart is ook een spier....

Inmiddels de huisarts gesproken. Mag aanvullen met paracetamol. Goed overleggen met de fysiotherapeute over belastbaarheid. Mocht het dan niet echt beter gaan dà n eventueel spierverslappers. :shifty:

Ik heb zo het gevoel dat dit nog wel eens heel lang kan gaan duren.... pffff. *baalt*

Wel fijn om het ff van me af te tikken..... :thumbup:

@Maliesje wrote:

Het zegt het dus al

Het schaklet even al je spieren uit

Ga je dan weer meer doen, overbelast je het weer

En krijg je meer pijn

Absoluut niet waar…diclofenac is geen spierverslapper, diazepam bv wel en codeine werkt ook verslappen, maar Dicloflenac absoluut niet.

@Sis wrote:

Ik heb zo het gevoel dat dit nog wel eens heel lang kan gaan duren… pffff. baalt

Dat heb ik dus ook.. Mijn pees is ontstoken dus en ik kan dus ook niet werken (ik ben sales assistant, hele dag computer) en als ik dit lang gaat duren weet ik niet hoe t zit met mijn contractverlenging in November :(
Ik ga woensdag met een dicje en twee 500mg paracetamol met coffeïnde een ochtendje werken en kijken hoe dat gaat..

Ik heb geregeld peesontstekingen in mijn pols gehad.

Ik slikte eerst ook diclofenac ervoor,maar zonder succes.

Heb injecties gehad,ook zonder succes.

Wat bij mij hielp was echt rust.

Heb met beide polsen al 2 keer 6 weken in het gips gelopen.

Ik heb er na de laatste keer gips weinig last meer van (gevoelige plek blijft het zo wie zo) Moet wel uitkijken met wat ik doe.

Ik wordt er nu al in geen tien jaar meer voor behandelt :thumbup: :thumbup:

Diclofenac is idd ontstekingsremmend en pijnstillend,maar als het niet de pijnstillende werking voor jou heeft dan zou ik gewoon de arts bellen en mee delen wat die diclofenac bij jou doet.

Succes er mee en vooral veel beterschap :-*

Zou iboprufen dan n iet HET middel zijn voor je??

Of Brexine? Dat heb ik vroeger geslikt toen ik een soort van jichtaanvallen had (nooit bewezen), maar Brexine werkte wel erg goed voor de klachten destijds. Ik heb een slijmbeursontsteking in mn schouder gehad, maar die was redelijk snel weg door wat oefeningen van fysio en mn gebruikelijk pijnstilling.

Ibuprofen kan ook, is ongeveer hetzelfde als de dicoflenac. Ik wissel tussen oa die medicijnen zodat ik niet wen aan de hoeveelheden pijnstilling.

Mebutan (namebuton) kan ook. Vraag maar eens aan je huisarts voor een alternatief.

Christine… oei, dat is balen zeg! Hopelijk lukt het met werken. :hug: Ik werk wel (4x5 uur) en dat gaat over het algemeen best. Kan gelukkig regelmatig even een stukje lopen en dat helpt wel. Maar ja, op je handen lopen is geen optie he :mrgreen: dus daar heb jij dan weer niks aan. :wink:

Ibuprofen… nee daar begin ik niet aan. Dat is erg bloedverdunnend en dat geeft mogelijk weer problemen met mijn ogen. Lang verhaal, maar dat gaat echt niet gebeuren. Ik weiger ook de Fraxiparine in het ziekenhuis. No way geen bloedverdunners. :naughty: Maar de suggestie is goed, dank je wel. :-

Absolute rust… ja wellicht… hmmmm ingipsen is beetje lastig met een heup, anders zou ik daar wel voor open staan. Ben heus niet eigenwijs ook. :liar: Ik leef nu redelijk normaal verder. Heb wel het fitnessen aangepast en als ik Hieke niet hoef te tillen dan laat ik het doen. Dat scheelt ook wel merk ik. Gelukkig loopt ze, dat scheelt. :dance:

Fijn al die reactie’s… niet dat er zoveel mensen ook last van hebben… nou ja jullie snappen het wel denk ik. :-
Ik hoop maar dat de Diclo’s gaan aanslaan… want die spuit… brrrrrr :shifty: :silenced:

@Mama van Anne: Bijna tegelijk gepost. Er is nog veel zo te lezen. Jij hebt ook genoeg ervaring begrijp ik. Balen zeg… :hug:

Schiet me ineens te binenn dat ik ook geregeld smeerde met Arnica van de vsm,valt misschien ook te proberen?

@schoen wrote:

Schiet me ineens te binenn dat ik ook geregeld smeerde met Arnica van de vsm,valt misschien ook te proberen?

Dank je!! Dat is ook nog het proberen waard ja. Zal zo eens langs de drogist.

:-*

ik heb ook een slijmbeursontsteking (rechterkant bekken, door irritatie van de BI) die zo af en toe weer terugkomt, via de fysio kreeg ik het advies een aantal keren per dag met ijsklontjes erover heen gaan dit 5 tot 10 min en ik kreeg bio-freeze van haar mee, om dit er 3 keer per dag op te smeren, op zich hielp dat… en zij had een apparaat waar ik dan 2 keer in de week mee behandeld werd, tot het minder werd…

Hoe gaat t nu met je?

Ik ben alweer aardig boven water. Vrijdag opnieuw naar de dokter geweest omdat ik geen verbetering merkte. Heb toen drukverband gekregen wat ik vrijdag en zaterdag de hele dag en nacht gedragen heb en nog meer rust genomen en meer diclofenac genomen… Nu heb ik vandaag eigenlijk al de hele dag pijnvrij en heb best wel gecomputerd en gisteren vanaf Utrecht naar Enschede heen en weer gereden… Heb dus goeie hoop dat het zo blijft doorgaan, dan kan ik dinsdag of woensdag weer aan t werk!