slapen

ons meisje sliep al vanaf ze negen weken oud was door van 22;30 tot 8uur ochtends heerlijk!

alleen sinds een week of 3 is het hopeloos en komt ze elke nacht wel 4 of 5x doe er speentje in en dan valt ze wel weer eventjes in slaap een enkele keer komt ze nog voor een fles

deze week ben ik begonnen om er meer ritme in te krijgen ze krijgt fruit en groente hap en papfles en rond 19;30 naar bed de eerste 2 keren ging dit prima maar de laatste keren niet en spookt ze hele nachten

hoe hebben jullie dit aangepakt? overdag slaapt ze wel goed, en het is een vrolijke meid maar de nachten zijn momenteel een ramp en dat breekt behoorlijk op

het zou best kunnen dat er een sprongetje aan komt , of tandjes … hier is onze kleine meid een paar dagen / 2 weken echt uit haar doen voor de nacht en zodra het sprongetje er is en ze kan wat er aan zat te komen slaapt ze weer goed.

geduld , geduld , geduld …

wij hebben een doekje aan haar speentje zitten en als ze snachts wakker werd kon ze zelf haar speentje vinden…

veel succes , het is zwaar !

hier precies hetzelfde gehad rond die leeftijd

en het ging ook vanzelf weer goed

kan ze al zelf het speentje in de mond stoppen??

anders misschien een extra speentje in bed leggen

of een knuffel die ze kan pakken, dat deed bij lynn

wonderen maar wou toen ineens geen speen meer

helaas kan ze nog niet zelf de speen pakken ja ze pakt hem wel maar doet er niets mee alleen maar ernaar kijken heb er ook al een knuffeltje aan maar werkt og niet :?

vanacht zijn we er 9 keer uitgeweest zo vermoeiend dit hoelang duurde het bij jouw kindje babs?

Als het een sprongetje is, is het vaak ver over op het moment dat je het zelf niet meer ziet zitten :wink:

Hier in t verleden ook ontelbaar veel keren eruit geweest… dodelijk vermoeiend.

Misschien tussendoor slokje water geven? En hoelaat krijgt ze dr laatste fles precies??

Och jee, wat een herkenbaar verhaal…

Onze zoon is al vanaf april aan het spoken 's nachts.

Nu was voor ons de maat vol, en zijn we van de week begonnen met hem laten huilen.

Eerst een kwartier laten huilen, dan er naar toe.

Vervolgens begon hij bij het dicht gaan van de deur alweer te huilen, weer een kwartier laten huilen, toen weer erheen voor z’n speen.

Vervolgens begon hij weer, maar werd hij zelfstandig na 10 minuten stil.

2e nacht was hij rond dezelfde tijd wakker, weer een kwartier laten huilen, weer er heen voor z’n speen, en de deur dicht gedaan, en hij is gaan slapen tot de volgende ochtend.

Vannacht is hij (afkloppen) helemaal niet geweest, dus we hopen dat het vruchten afwerpt.

Maar nu is onze zoon ook al ietsje ouder als jouw meisje.

@sonja1985 wrote:

Als het een sprongetje is, is het vaak ver over op het moment dat je het zelf niet meer ziet zitten :wink:

Hier in t verleden ook ontelbaar veel keren eruit geweest… dodelijk vermoeiend.

Misschien tussendoor slokje water geven? En hoelaat krijgt ze dr laatste fles precies??

toen ze door sliep kreeg ze rond 22 uur de laatste nu rond 20 uur maar allebeide keren haalt ze de nacht niet meer ook niet met een papfles tis echt de speen denk ik honger heeft ze niet ja rond 5 uur ofzo (normaal uurtje of 8) :shifty:

En hoe is dr eet/drink ritme de rest van de dag?? Lastig ben ik hé :wink:

Wij hebben uiteindelijk ook bij onze dochter bovenstaande methode gedaan. Wel op de helaas wat rigoreuzere manier ( hooguit 2x ernaartoe en dan laten huilen ) maar binnen een week was het over. Ze was toen wel wat ouder.

Ze zeggen dat je ze voor 6mnd niet kan verwennen, maar dat geloof ik zelf niet. Kids hebben dingen zo snel door :naughty:

Maar ook niet geheel onbelangrijk. Volg je eigen gevoel ( al kan die je soms aardig in de steek laten )

je bent niet lastig hoor :wink: overdag doet ze het super om de 4 uren krijgt ze fles 180 cc water 6 scheppen en 1 schep johannesbroodpitmeel

midags fruithapje en avonds nog warm eten (half potje) haar slaappatroon is overdg ook prima

ik weet niet of iemand al de antwoorden heeft gegeven, maar krijg Douwina ook nog rond 23.00 uur een fles??

en speen… heb je niet zo;n spenendoekje?

enne nu al groente en fruit…?? reageert ze daar niet op?

moet zeggen aukje wordt nu nog steeds s;avonds wakker, maar dat is als wij naar bed gaan… wil ze even bij je liggen en daarna gaat ze slapen… dus stukje genegenheid.

@roosje83 wrote:

helaas kan ze nog niet zelf de speen pakken ja ze pakt hem wel maar doet er niets mee alleen maar ernaar kijken heb er ook al een knuffeltje aan maar werkt og niet :?

vanacht zijn we er 9 keer uitgeweest zo vermoeiend dit hoelang duurde het bij jouw kindje babs?

meestal duurde het een paar dagen tot een weekje

9x eruit is idd niet fijn zeg! hoe is het vannacht gegaan??

@Pitje27 wrote:

ik weet niet of iemand al de antwoorden heeft gegeven, maar krijg Douwina ook nog rond 23.00 uur een fles??nee dat probeer im af te bouwen omdat ze rond half acht erg moe is en vaak in slaap valt

en speen… heb je niet zo;n spenendoekje? nee ze trkt alles zelf uit haar mondje :wink:

enne nu al groente en fruit…?? reageert ze daar niet op? ja!met heel veel gegil ze vind het heerlijk vooral warm eten :inlove:

moet zeggen aukje wordt nu nog steeds s;avonds wakker, maar dat is als wij naar bed gaan… wil ze even bij je liggen en daarna gaat ze slapen… dus stukje genegenheid.

dames ik ben zo blij :dance: toen ik gister thuis kwam uit me werk rond 20;30 moest ze nog in badje dus met mij gedoucht en daarna een papfles gegeven en ze lag rond 21;15 op bed en ging meteen slapen :shock: wij gingen rond 22;30 naar bed en hadden nog niks gehoord :mrgreen: heerlijk! goed begin al tot ik om 5 uur wakker schrok en nog niks had gehoord :mrgreen: yes dit lijkt de goede kant weer op te gaan rond half 6 melde ze zich speen erin en ging weer lekker slapen :zzz: 8 uur gilde ze en nu ligt ze heerlijk tevreden in de box te spelen ow meiden ik hoop zo dat dit door zet want wat was dit ff fijn om 6 uurtjes door te kunnen slapen!

zo ze doet het dan al goed… :dance:

ik heb te hard gejuigd :wall: het is 2 nachten goed gegaan maar de rest was weer net als anders

we zullen wel geduld moeten hebben ben ik bang ik wil de speen ook nog niet afleren hier sabbelt ze heerlijk op en word ze erg rustig van we moeten maar zien vanmorgen om half 8 fles gegeven en nu slaapt ze prinsheerlijk!

pff het is nog steeds hopeloos alleen komt ze nu nachts iets minder vaak maar goed overdag wi ze ook steeds minder slapen er zit echt totaal geen ritme meer in niet fijn

hoe zouden jullie dit aanpakken? ik denk eraan om har ochtends maar rond 8 uur wakker te maken en dan om de 4 uren de fles wat fruit tussendoor avondeten en papfles en rond 20 uur naar bed zou er dan wat ritme in komen?

ben dit namelijk wel zat ben ontzettend grieperig geworden en met al die slapeloze nachten maakt het er niet beter op :?

Roosje.

mijn sz werkt op een kdv (en heeft zelf 3 kinderen) maar die heeft mij altijd geleerd 2 uur op 2 uur af… dus 2 uur wakker en dan slapen.

wat bij ons het meeste hielp… proberen je niet te druk te maken, ongemerkt voelen babys dit aan en dan worden ze nog onrustiger.

weet niet of je iets aan de deze info hebt.

hey meid!

ik leg haar na elke voeding op bedje even een half uurtje tot uurtje spelen en dan even slapen de ene keer is dit en half uur andere keer weer 2 uren

probeer er wel meer regelmaat in te krijgen want dat middag slaapje heeft ze echt wel nodig

stomme vraag… let je erop als ze moe is dat je ze meteen naar bed brengt?

ik weet in het begin bij femke zei ik altijd tegen haar (onbewust hoor)

als je gaapt, in je ogen wrijft of gaat mopperen dan ga je naar bed (denk dat ik meer voor mezelf was al geheugensteun hoor)

Aukje (daar snap niemand iets van… )die sliep heel veel en nu nog steeds

die is 10.30 wakker geworden (vanaf gisteravond) en ligt 13.00 uur er weer in tot 15.30/16.00 (als ze de kans krijgt nog langer) en dan 19.00 uur weer terug… en zij is al 1.5 jaar.

Femke daarin tegen was nooit moe… sliep smorgens lang, maar ochtendslaapje was er snel af en met 2 jaar sliep ze de hele dag niet meer… dus 2 hele verschillende kinderen…

het stomme is (vind ik dan) het is een gevoelskwestie… heb je dat nooit dan je haar aankijkt en je echt hebt van … jij bent moe… jij hebt honger etc etc.

Wat zegt je gevoel?

stomme vraag… let je erop als ze moe is dat je ze meteen naar bed brengt?

ik weet in het begin bij femke zei ik altijd tegen haar (onbewust hoor)

als je gaapt, in je ogen wrijft of gaat mopperen dan ga je naar bed (denk dat ik meer voor mezelf was al geheugensteun hoor)

Aukje (daar snap niemand iets van… )die sliep heel veel en nu nog steeds

die is 10.30 wakker geworden (vanaf gisteravond) en ligt 13.00 uur er weer in tot 15.30/16.00 (als ze de kans krijgt nog langer) en dan 19.00 uur weer terug… en zij is al 1.5 jaar.

Femke daarin tegen was nooit moe… sliep smorgens lang, maar ochtendslaapje was er snel af en met 2 jaar sliep ze de hele dag niet meer… dus 2 hele verschillende kinderen…

het stomme is (vind ik dan) het is een gevoelskwestie… heb je dat nooit dan je haar aankijkt en je echt hebt van … jij bent moe… jij hebt honger etc etc.

Wat zegt je gevoel?