slapen overdag

Hoelang laten jullie je kleintjes overdag maximaal slapen?

Yeline slaapt nog veel overdag. tussen de middag slaapt ze 1,5 uur en 's middags nog 3 uurtjes als ze langer slaapt laat ik haar gewoon liggen.

en 's avonds van 19:30/20:00 uur tot 09:30/10:30 uur.

Oh, Juul slaapt sinds we bakerzakken hebben heel veel! Ze is tussendoor meestal niet langer dan anderhalf uur wakker en dan begint ze weer in haar ogen te wrijven. Als ik haar dan op bed leg, slaapt ze ook meteen en dan vaak voor zeker 2 uur. Dus reken maar uit…

Heel soms is ze twee uur wakker, maar dan wordt ze echt jengelig. Ze heeft dus echt haar slaap nodig.

Leonie slaapt meestal maar 1 blokje van 50 minuten. Daarna is ze een uur tot anderhalf uur wakker, daarna gaat ze weer slapen. Veel maar kort dus.

Maar hoezo ‘laten slapen’? Bedoel je of ik Leonie wel eens wakker maak als ik het lang genoeg vind? Ik laat haar slapen als ze moe is en ze is wakker als ze wakker is. :smiley:

hoi jacq



Zoals je weet is fransje een echte slaapkop hij komt dalijk rond half 11 voor zijn eerste flesje.



Dan ligt ie er meestal rond 12 uur weer in en dan wordt ie tussen 2 an half 4 weer wakker en maar hij is meestal maar max 2 uur op voor ie weer moe is en naar bedje gaat.



Meestal rond 7 uur kijgt ie zijn 3e fles en dan slaapt ie tot wij hem wakker maken voor zij laatste flesje.



Ik maak hem ook nooit wakker behalve dan voor de laatste fles.

Nou ik voedt wat dat betreft op mijn verzoek zodat er ene vast ritme in zit en daarom maak ik haar wakker en ook op de hoop dat ze snachts beter slaapt.



Hier het volgende ritme:



03.00-05.00 1e voeding

slapen

09.00 2e voeding

10.30 slapen

13.00 wakker maken voor voeding

14.30 slapen

17.00 wakker maken voor de voeding

18.00 slapen

19.30 wakker maken voor badje +voeding



Maar ja ik heb namelijk geen zin om te moeten voeden als wij aan het eten zijn en ben bang als ik haar niet wakker maak dat ze te lang slaat overdag.

Mara is anderhalf, twee uur wakker. Dan is ze echt wel moe en dan doet ze een slaapje van een uur, soms anderhalf of twee uur. Ik maak haar niet wakker dus ze slaapt en is wakker wanneer ze dat zelf wil.

Een vast ritme doen wij door een vaste volgorde van de gebeurtenissen en zoveel mogelijk op vaste plekken. Daar reageert ze wel goed op.

jaqc de nachtvoeding maak je haar dan ook wakker ?



ik geef fles voeding dus het is niet helemaal te vergelijken.

@jacqueline20 wrote:

Nou ik voedt wat dat betreft op mijn verzoek zodat er ene vast ritme in zit en daarom maak ik haar wakker en ook op de hoop dat ze snachts beter slaapt.



Hier het volgende ritme:



03.00-05.00 1e voeding

slapen

09.00 2e voeding

10.30 slapen

13.00 wakker maken voor voeding

14.30 slapen

17.00 wakker maken voor de voeding

18.00 slapen

19.30 wakker maken voor badje +voeding



Maar ja ik heb namelijk geen zin om te moeten voeden als wij aan het eten zijn en ben bang als ik haar niet wakker maak dat ze te lang slaat overdag.


Hier werkt het juist averechts als ik Leonie wakker maak, dan komt ze juist 's nachts, terwijl ze normaal doorslaapt. Overdag slaapt ze met de gordijnen open, dus dan is het licht in haar kamer. Ze slaapt bijna nooit langer dan een uur. 's Nachts is het pikkedonker, dan slaapt ze wel door.

Ik weet even niet of je bv of kv geeft? Ik zie namelijk dat je om 19.30 uur voedt en dan om 03.00 uur weer. Waarom is dit? (gewoon even nieuwsgierig, als het mag :angel: )

Hoe lang ik Lana overdag laat slapen? Uhmm zo lang zij dat wil :mrgreen:



Lana slaapt 's ochtends ongeveer 1 tot 1,5 uur en 's middag 1 tot 1,5 uur. Ze wordt uit zichzelf wakker en dan haal ik haar naar boven.

Hier geldt eerder een minimum dan een maximum :mrgreen:



Lynn ligt 's ochtends 1,5 uur in bed en 's middags ook. Ze slaapt dan ook 1 tot 1,5 uur. Maar eerder dan die 1,5 uur komt ze er gewoon niet uit. Als ze niet slaapt dan rust ze tenminste…



Langer slapen doet ze eigenlijk nooit, maar heeeeeeel af en toe gebeurt het en dan maak ik haar na 2 uur wakker. Anders komt ze 's avonds niet in slaap.

@Babbel wrote:

Als ze niet slaapt dan rust ze tenminste…




HAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: Als ik Lana in haar bedje laat dan gaat mevrouw gezellig springen en slaan en bonken op de muur. Gaat gezellig het hemeltje in haar bedje trekken en probeert er volgens mij ook in te klimmen. Dus als Lana niet slaapt, rust ze ook niet :mrgreen: :lol: :lol:

@Biebels wrote:

@jacqueline20 wrote:
Nou ik voedt wat dat betreft op mijn verzoek zodat er ene vast ritme in zit en daarom maak ik haar wakker en ook op de hoop dat ze snachts beter slaapt.



Hier het volgende ritme:



03.00-05.00 1e voeding

slapen

09.00 2e voeding

10.30 slapen

13.00 wakker maken voor voeding

14.30 slapen

17.00 wakker maken voor de voeding

18.00 slapen

19.30 wakker maken voor badje +voeding



Maar ja ik heb namelijk geen zin om te moeten voeden als wij aan het eten zijn en ben bang als ik haar niet wakker maak dat ze te lang slaat overdag.


Hier werkt het juist averechts als ik Leonie wakker maak, dan komt ze juist 's nachts, terwijl ze normaal doorslaapt. Overdag slaapt ze met de gordijnen open, dus dan is het licht in haar kamer. Ze slaapt bijna nooit langer dan een uur. 's Nachts is het pikkedonker, dan slaapt ze wel door.

Ik weet even niet of je bv of kv geeft? Ik zie namelijk dat je om 19.30 uur voedt en dan om 03.00 uur weer. Waarom is dit? (gewoon even nieuwsgierig, als het mag :angel: )




Ze word vanzelf in de nacht voor een voeding ik maak haar dus niet.

ik geef Bv.

Jacq: is het misschien een idee op de voeding van 19.30 uur wat later op de avond te doen zodat ze 's nachts langer doorslaapt?? Weet het ook niet hoor, is maar een ideetje. Ik geef trouwens ook geen bv dus da’s dan denk ik ook alweer anders.



Groetjes Renate

hebben we ook al geprobeerd maar dan komt ze ook dezelfde tijd weer:D

Je hebt geprobeerd de voeding van 19.30 uur later te geven? En als je nu probeert vanaf 18.00 uur het schema los te laten? Wat doet ze dan? Of proberen haar laat in de avond (22.00 uur) nog wakker te maken voor een voeding? (dat werkte hier dus niet, maar bij jou misschien wel?)

Ik roep maar wat hoor, of vind je die nachtvoeding geen probleem?

Ik heb geprobeerd om haar savonds om 10 uur nog wakker te maken en te voeden maar dan kwam ze gerust om 3 uur weer.



Op zich vind ik het niet zon probleem een nacht voeding maar het is gek ze komt steeds eerder.



Toen ze 1,5 maand was sliep ze van 19.00-07.00 een paar weken later kwam ze om 6 uur een paar week later om 5 uur weer ene paar week later om 04.00 een paar week later om 03.00 en nu komt ze zelfs wel eens om 2 uur.



Vanacht was het ook vreemd.



02.45 wakker voor voeding, gevoed en weer naar bed en om 04.15 werd ze weer wakker tot 04.45 laten jengelen maar weer sllapen ho maar.

Dus uiteinelijk maar weer gevoed.

ik zou toch een beetje proberen om een ander schema aan te houden dat is voor jou maar ook voor jhaar fijner dankan ze lekker doorslapen zonder steeds wakker te worden



als je nou de laatste fles eens om10 uur geeft of om 9 uur daar voeg je nutrix aan toe om de fles voller inhaar buikje aan te laten voelen en dan kijken hoe laat ze komt voor de eerste als ze snachts komt misschieneen doekje geven en een speentje een aai over de bol en weer slapen en probveren het zo lang mogelijk te rekken tot het echt niet meer kan dat zal een ,moeilijke nacht worden maar dan heb je haar misschien de volgende dag op een ander schema en door de dag komt ze dan precies om de 4 uur voor een fles ,en zo niet dan kan je haar gewoon eens zelf laten aangeven wanneer ze eten wil als je haar steeds moiet wakker maken dan is het haar schema niet als ze zelf ene schema fijn vinden dan worden ze meestal wel rond die tijd wakker ik denk gewoon even hard op met je mee he ,misschien wil ze wel meer tijd tussen de voedingen door mijn dochtertje wilde om de 6 uur een voeding niet om de 4 toen ik daar op deed overstappen was alles goed hier :-* :-*

om een laatste fles nutrix te doen zou ik moeten kolven en ik krijg savonds echt niet 200 cc gekolft.



Ik heb het 1 keer geprobeerd om savonds een afgekolfd flesje met rijstebloem te geven maar ze kwam er zelfs nog eerder door.

wat raar zeg en als je nou wat zou opsparen de voeding zodat je wel genoeg hebt voor haar ik weet anderrs ook eigelijk geen opplossingen als jeje vraag een bij bv vraagjes zet daar zitten heel was bv mama’s die vast wel antwoord weten :-*