Slapen alleen in maxi-cosi of draagdoek

Levy wil pertinent niet alleen slapen. Prima, kom dan maar lekker in de draagdoek. Maar nu heb ik in de gaten dat hij wel perfect slaapt in de maxi-cosi, hij maakt dan enorm lange rukken.

Nu weet ik dat baby’s niet lang in een maxi-cosi mogen, iig bij dagelijks gebruik niet langer dan 2 uur achter elkaar en dan 30 min eruit. Alleen is het zo dat Levy 's nachts dus ook elke uur wakker is.

We hebben het al geprobeerd in de reisbak en die nog kleiner maken met opgerolde handdoeken, in ons bed (op onze deken, gerold in zijn eigen deken). Maar hij blijft elk uur wakker worden, blijkbaar een lichte slaper behalve in de maxi-cosi.

Eigenlijk zou ik hem het liefst de nachten in de maxi-cosi laten slapen zodat mama en papa (en ook Lana die bij ons in bed slaapt) een beetje rust kunnen krijgen :shifty:

Maar aan de ene kant twijfel ik of ik hem 's nacht in de maxi-cosi moet laten slapen, juist omdat het niet heel erg goed voor het ruggetje is.

Wat vinden jullie en hebben jullie nog eventueel andere tips?

Ik weet hier niet veel van… maar maxicosie is toch half schuin. Misschien vind Levy het prettiger om halfschuin te slapen en niet plat op zijn ruggetje?

Heel veel sterkte verder want deze probleem heb ik niet gehad met de kids.

Oh, hebben jullie wipstoel? Misschien is dat ook een optie?

Hey hoi,

Wat lastig dat hij elk uur wakker is zeker omdat je dochter ook al bij jullie slaapt…

Ik zou hem persoonlijk niet de hele nacht in de maxicosi doen. Ik ben niet zo snel schrikkerig met die 2 uur. Veron zat als wij gingen winkelen ook uren erin. Maar straks went hij eraan om alleen daarin te slapen.

Heb je geprobeerd hem in te bakeren? Dat hielp hier heel erg goed!

Succes in elk geval, groetjes

heeft hij geen kiss syndroom waardoor hij plat liggen niet fijn vind omdat dan zijn nek teveel beweging krijgt.???

gr Leonie

Nachten zijn echt te lang hoor om in de maxicosi te liggen…

Hij is nog zo klein en hij groeit continu en dat lijkt me inderdaad voor zijn ruggetje funest…

Misschien kun je eens een swaddle me proberen?

Dat is een soort inbakerdoek van zachte fleece (zijn ook andere materialen trouwens), dat voelt ook wat veiliger voor kleintjes…

@Leonie1979 wrote:

heeft hij geen kiss syndroom waardoor hij plat liggen niet fijn vind omdat dan zijn nek teveel beweging krijgt.???

gr Leonie

Maandag moet ik naar de ka en daar ga ik het even vragen hoe dat zit met het niet willen slapen als het plat is.

Levy ruikt ook regelmatig zurig uit zijn mondje en iemand anders merkte al op dat het misschien daar ook door kan komen dat hij niet recht wil slapen.

Maar ik had al gedacht dat de nachten gewoonweg te lang waren. Ergens voor ons wel jammer, maar ventje gaat voor he, zeker als het zijn groei in de weg kan staan.

dan zou ik eerder een hangmat in de box hangen en hem daar in leggen

een hele nacht in de maxi cosi…

is echt niet goed

Mag ik vragen waarom jullie met hem naar de ka gaan, hangt dat wellicht hiermee samen?

@hedwich wrote:

Misschien ben ik een overbezorgde moeder, maar dat zou ik dus DOODENG vinden.. :?

wat ik had was zo’n babybag die je met een band er tussen, als hangmat kon gebruiken

en dat heeft toch heel wat stille uurtjes opgeleverd

@hedwich wrote:

wat ik had was zo’n babybag die je met een band er tussen, als hangmat kon gebruiken

en dat heeft toch heel wat stille uurtjes opgeleverd

oooooh ja die had ik bij Anna Sofie ook.

Daar kan je kindje overdag prima in slapen :thumbup:

Heel ontspannend.

@D. wrote:

Mag ik vragen waarom jullie met hem naar de ka gaan, hangt dat wellicht hiermee samen?

@hedwich wrote:

Misschien ben ik een overbezorgde moeder, maar dat zou ik dus DOODENG vinden.. :?

Nee, ik moet daar zijn omdat Levy sinds zijn geboorte heel erg kreunt in zijn slaap en kreunen kan een teken zijn dat het kindje een infectie heeft of anderszins ziek is. Dit begon direct na de geboorte al en is de ka 2x langs geweest om te kijken of het een infectie was of niet. Op dat moment en de volgende dag konden ze geen infectie vinden. Maar moest wel voor controle terug.

Hij slaapt nu heerlijk op mijn schoot :inlove: zolang die maar rechtop hangt he :wink: Maar ja, om nu midden in de nacht rechtop te gaan slapen met Levy tegen mij aan... neuh.. zie ik niet echt zitten :shifty:

Babybag he.. hou het zeker in mijn gedachten! Eens kijken wat de ka zegt, en als die niets kan vinden, dan moeten we toch gaan denken aan dat soort dingen.

Zo’n babybag, kan je die ook in een ledikantje hangen? En zijn die bij de Prenatal te koop?

voor vannacht kan je proberen zijn matrasje aan de hoofdkant iets hoger te maken zodat hij niet plat ligt maar iets schijn…

misschien krijgt hij het zuur als hij helemaal recht ligt…en iets schuin kan al helpen dan…

Multomap ligt al klaar voor zijn reisbak :lol: Ga het zeker proberen, kan nooit kwaad.

En hoe is het gegaan vannacht met de multomap eronder?

:think: :think: Last van een fikse reflux, waardoor het maagzuur in zijn slokdarmpje loopt bij het plat liggen en hih daarvan uit zijn mondje zurig ruikt??

Hopelijk kan de KA met je verhaalachterhalen waar hij het moet zoeken voor je ventje :-*

Wonder boven wonder heeft Levy van 1.30 tot 5.15 uur geslapen en van 6 tot 9 uur. Met de multomap eronder.

Ik heb van 1 tot 1.30 uur in slaap gewiegd en toen overgelegd. Bleef lekker doorslapen gelukkig. En na de voeding van 5 uur heb ik hem wakker in zijn bedje gelegd omdat ik omdonderde van de moeheid, maar hij is vanzelf in slaap gevallen zonder te huilen :dance:

Zou het dat dan echt zijn geweest :eh: :shifty: Vannacht nog maar een keer kijken hoe het gaat.

dat kan het zeker zijn, dat dat schuin omhoog liggen het hem al doet! klinkt in elk geval stukken beter dan in de maxicosi. ik hoop dat het vanacht weer werkt!

Vannacht was een regelrechte ramp. Om half 3 kwam Levy voor een voeding en heeft tot 6 uur alleen maar liggen/hangen/zitten gillen van de pijn. Ik kon niet meer tegen 6-en. Heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat hij het over moest nemen omdat ik haast omviel van de slaap.

Dacht trouwens dat ik morgen een afspraak had met de ka, blijkt volgende week te zijn :?

je krijgt pb!