Slapen alleen in maxi-cosi of draagdoek

Heb de afspraak vervroegd. Moet a.s. woensdag er zijn.

Hey meis je schreef het ook al in je pb maar ik ga even hier reageren, misschien dat andere mama’s er ook iets mee kunnen die iets herkennen. Wat jij beschrijft dat hebben wij al 8! maanden met Sem. Sem heeft een kma en bij kma hoort vaak ook reflux. Ze hebben toen hij 5 weken was de zuurwaarden opgemeten en uit die meting (PH-metrie) kwam toen niks, maar alles wat hij dronk kwam er onder of boven weer uit, hij kwam niks aan dus dan zit er ook maar weinig in de maag om zuur te worden lijkt me (maar dat is mijn eigen conclusie). Hij heeft toen 2 weken in het zkh gelegen met de naam huilbaby en hij kreeg speciale hypo allergene voeding. Hij was altijd gespannen, zo stijf als een plank. Inbakeren gaf verlichting en hij sliep wat beter, bedje verhogen idem maar nog steeds bleeft het een onrustig en ontevreden kind. Na een maand op die speciale voeding werd er een provocatie voor kma gedaan en weer 3 weken later kwam de uitslag. Ook tegen de speciale voeding kon hij niet goed, hij bleef dunne ontlasting houden en spugen. Nadat hij op Neocate is overgegaan is het wat beter maar het spugen en boeren blijft, ook enorme krampen. Voor de spanning in zijn lijfje en de krampen komt er een fysio thuis en die heeft destijds aangeraden hem zoveel mogelijk in de wipstoel te houden, die op de middelste stand in de rug en bij de voetjes zodat hij rond lag. Ook zij adviseerde een hangmatje dat schijnt bij krampjes echt verlichting te geven, Sem was daar toen al te oud voor dus wilde dat niet, maar Levi is nog klein dus voor hem is het misschien wel fijn, ze zijn bij Prénatal te krijgen en kosten EUR 20 dus dat is nog wel te doen (en ook op mp te krijgen). Hij heeft dus echt een maand of 4 alleen maar in de wipstoel in de box gelegen en dat heeft verder weinig invloed op zijn ontwikkeling gehad, maar voelde zich daar duidelijk beter bij. Plat liggen is een open houding waardoor een kind sowieso maar prikkels binnen krijgt en het prikkelt ook de darmen enorm. Het is helaas het enige wat ze kunnen. Vandaar dat inbakeren hem ook hielp, het neemt prikkels weg. Ook waren we voorzichtig met het veranderen van houding dat gaf hem ook enorm veel prikkels en pijn, dus ik hield hem gebogen vast en legde hem in diezelfde houding in bed, dat hielp een beetje.

Ik weet niet of je flesvoeding geeft, maar ik ben Sem gaan geven met een Difrax S-fles (dun) met dentalspeen. Dit zijn speciale spenen met een platte bovenkant en het gaatje op de bovenkant om gulzig drinken en verslikken en spugen te voorkomen, daar gaat het iets beter mee en alle beetjes helpen!

Sem is nu 8 maanden en nog steeds is het vaak drama, overdag gaat het nu beter en is hij niet meer continu aan het mopperen, huilen en ontevreden, hij zit nu zelf, gaat staan en vermaakt zich wat beter. Liggen is nog steeds drama. Volgende week wordt hij opgenomen in het WKZ en gaan ze weer een PH-metrie doen en ook naar binnen om slokdarm, maag en darmen te bekijken om te zien of daar nog iets mis is.

Ik hoop dat de ka bij jou wat voortvarender werkt dan de mijne en dat hij en dus ook jullie weer wat rust in je leven krijgen. Dit breekt op, hier duurt het al veel te lang en je wordt er moedeloos gefrustreerd en ik uiteindelijk zelfs depressief van, zit er dus achterheen en blijf niet te lang rondlopen, bevalt het je niet, duurt het te lang, ga voor een second opinion, ik heb helaas te lang gewacht omdat het steeds beter leek te gaan en hij dan weer terugviel in het oude patroon.

Ik heb van de ka Motilium gekregen. In eerste instantie 4x daags 2mg, maar ik geef veeeel meer bv dan 4x op een dag. Dus vandaag gebeld om te vragen of het ook 8x 1mg mocht. Dat is goedgkeurd. Vandaag ook een afspraak gemaakt met de osteophaat, moet er morgen om 13 uur zijn.

Ondanks de meds hult Levy nog steeds na elke voeding. Soms gewoon zelfs ontroostbaar. Slapen doet hij alleen bij mij in de draagdoek (rechtop dus). Vandaag wilde hij zelfs dat niet. En maar huilen en gillen. Toen is hij met mijn man op de bank gaan liggen op zijn zij en is toen eindelijk in slaap gevallen en slaapt nu nog steeds (3 uur inmiddels).

Ik hoop dat de osteophaat iets voor hem (en dus ook ons) kan betekenen. Ik weet namelijk niet of ik er in geloof of niet. Maar goed, je probeert van alles he voor je kindje.

:hug: hopelijk morgen iemand die jullie levy kan helpen :pray:

Ik las dat al meerderen het opperde, maar is het geen koemelkallergie?

Heb sinds gister echt een heel ander kindje gekregen.

Levy zijn spieren aan zijn rechterkant waren heel erg gespannen. Als ze zijn hoofdje naar links draaide, nam hij zijn hele lijfje mee en draaide dus zo op zijn buikje, zo vast zat hij. Hierdoor kon hij zijn hoofdje naar links maar 45 graden draaien en naar rechts gewoon 90 graden. Ze heeft hem behandeld, brullen dat kleine ventje (was in staat om mijn kind op te pakken en weg te lopen :shifty: ). Na de behandeling kon hij uit zichzelf zijn hoofdje naar links draaien al ging het niet van harte. Maar sinds gister huilt hij dus haast niet meer. Hij heeft welgeteld 45 min gehuild dooir krampjes en maagzuur maar dat was ook alles over de hele avond.

Vanochtend om 8 uur wakker geworden en is nu net pas in slaap gevallen. En over de hele ochtend heeft hij maar 15 min gehuild. Hij is zo anders, ik hoef nu ook niet meer met hem te vechten om een schone luier te geven, hij overstrekte dan en dan kreeg je de luier dus niet meer om. Nu lijkt het wel alsof hij geen kracht meer in zijn benen heeft zo ontspannen is hij.

Zij denkt ongeveer 3 a 4 behandelingen nodig te hebben. Wat ze ook zei was dat deze spanning niet alleen van de afgelopen 6 weken kon zijn, en dat klopt ook zei ik tegen haar, in die houding lag hij namelijk in mijn buik.

Ik ben echt heel blij nu!

Ja die mensn kunnen echt wonderen verrichten… Goed nieuws Deb… Nu lekker gaan genieten van je mooie gezin… Fijn dat Levy zich weer beetje bij beetje lekkere in zijn velletje gaat voelen…

Ooow lang leve de osteopaat!!! Wat een wonder therapie kan dat toch zijn hè? En ik vind het zo stoer van je dat je tóch gegaan bent ondanks je twijfels! Goed hoor!

Gaat het nog steeds zo goed? Genieten hoor, tis net of je hem weer even opnieuw gekregen hebt hè?

:-*

Ja, voor ons is het een wondermiddel gebleken. Het werkt nog steeds hier. Hij huilt iid geval stukken minder. Hij huilt nu alleen nog 's avonds van een uur of 20 tot 1 :?

Maar het gaat goed. Helaas maandag weer gan werken, heb er totaal geen zin in.