Slagroom in je soep???

Mijn zusje heeft verkering met een nederlander! :mrgreen:

Hij komt uit vroomshoop.

Hij was dit weekend hier bij mijn zusje in belgië en vrijdagavond zijn ze samen gaan eten.

Hij bestelde tomatensoep en vond dat heel vreemd dat hij daar geen slagroom bij kreeg.

Die heeft hij toen netjes gevraagd aan de serveerster! :wink:

Hahaha :lol: , is dat normaal voor jullie, wat een combinatie zeg? :mrgreen:

Ook moest hij erg kijken naar al onze etenswaren, op ieder etiket staat het er bij ons in 't nederlands en 't frans op, daar moest hij ook aan wennen… :wink:

En zo komen er telkens nog veel grappige dingen uit, wel leuk hoor! :wink:

Maar euh, … ik vraag me nu echt af of jullie tomatensoep met slagroom eten? :sick: 8)

Als je in tomatensoep ongezoete ongeslagen room in doet wordt het romiger.

Eigenlijk is het dan tomaten créme soep.

Maar je doet volgens mij geen opgeklopte gezoete slagroom in je soep hoor.

Als dat zo is ben ik ook een Belg :wink: :lol:

:-*

:think: Volgens mij wel room.

Maar geen slagroom, dat is een beetje vreemd ja… :lol:

Ok dan is het gewoon een hele vreemde nederlander! :eh: :lol:

Ongeklopte slagroom word vaak in tomatensoep gedaan hoor.

Als je de tomatensoep van Honig maakt dan staat er dat je er slagroom bij moet doen :smiley:

@Bietje wrote:

Ok dan is het gewoon een hele vreemde nederlander! :eh: :lol:

Whahaha ja die heb je ook!!

hihihihi, ik lig hier in een scheur :lol: :lol:

iew, slagroom in tomatensoep? Nee hier niet!

Indd soms doen ze er room bij, maar ja.

Ik ben van de unox blikken :lol:

er zijn genoeg soepen die het prima doen met een scheutje slagroom erin. En dan hebben we het uiteraard over ongezoete, ongeslagen slagroom. Dat verschilt qua smaak niet veel van wat creme freche erin, of sour creme.

@fiep klophout wrote:

er zijn genoeg soepen die het prima doen met een scheutje slagroom erin. En dan hebben we het uiteraard over ongezoete, ongeslagen slagroom. Dat verschilt qua smaak niet veel van wat creme freche erin, of sour creme.

Ik wilde het net zeggen.

Ik denk niet dat je schoonbroer 'slag’room wilde maar room.

En ja, hier dus ook een scheutje room in de vers gemaakte soep.

Yup, scheutje room in de tomatensoep komt best vaak voor maar dat hij de etiketten raar vind?

Hier hebben we op heel veel artikelen ook nederlands en frans er op staan, zeker op spullen die op de benelux markt gericht zijn :think:

Maarreh, weet je zwager het verschil tussen poepen en poepen al dan? :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

Nou, ik vind het anders best lekker om er pas in het bord ook wat geklopte slagroom in een boord soep te doen zodat ik dat dan tijdens het eten lekker met de soep kan vermengen :mrgreen: maar misschien ben ik dan een rare-niet-Nederlander :shifty:

Nou om in een restaurant room te bestellen voor je soep vind ik toch ook wel vreemd…

En dat nederlands en frans op de kaart dat kom je regelmatig tegen, dus ik denk dat hij nog niet vaak in grote steden of in chiquere restaurants is geweest :mrgreen:

nou ik lust geen slagroom he, en kreeg een keer in een restaurant room (best veel hoor) door de tomatensoep. Echt ik vind het zo overheersend en vies dus.

Enorm jammer!

Etiketten? Tja, hier staan ook allerlei talen op verpakkingen dacht ik zo, dus zo vreemd is dat niet :lol:

@eisblume wrote:

@fiep klophout wrote:

Nou, ik vind het anders best lekker om er pas in het bord ook wat geklopte slagroom in een boord soep te doen zodat ik dat dan tijdens het eten lekker met de soep kan vermengen :mrgreen: maar misschien ben ik dan een rare-niet-Nederlander :shifty:

mijn zus heeft ooit een keer geslagen zoete slagroom bij de soep geserveerd, en het was een beetje vreemd, maar best wel lekker eigenlijk…

@~Melanie~ wrote:

Maarreh, weet je zwager het verschil tussen poepen en poepen al dan? :mrgreen:

Hahaha dat heb IK hem iig niet verteld, mijn zus mss wel! :mrgreen: :wink:

En frans en nederlanse tekst bedoelde ik op verpakkingen in de winkels (bijv. op melk en zo) niet op de kaart in het restaurant.

Blijkbaar hebben we een redelijk normale nederlander in the house! :mrgreen: :wink:

Dat van die verpakkingen snapten we :lol:

Hier hebben we doorgaans geen frans op de menukaarten staan inderdaad, in de toeristische steden doorgaans wel engels maar dat is weer een ander verhaal

@~Melanie~ wrote:

Ik speel op zeker hé! :angel: :mrgreen:

Zelfs in de franse supermarkten staat bijna alles in het nederlands en frans, viel me op. Die supermarkten hebben filialen in Belgie!

Lang leve de belgen!

Mijn frans is redelijk, maar gemak dient de mens :wink:

@Bietje wrote:

@~Melanie~ wrote:

Ik speel op zeker hé! :angel: :mrgreen:

Hee, ik dacht dat jij de Belg was! :mrgreen: :inlove:

@Elka wrote:

Lang leve de belgen!

8) :thumbup: :mrgreen:

@~Melanie~ wrote:
@Bietje wrote: