Slaapt jullie baby overal?

Morgenmiddag zijn we uitgenodigd bij schoonouders voor de kerst. Nu is het de bedoeling dat Nina daar in het campingbedje gaat slapen…

Kan nu al met zekerheid zeggen dat dat niet zomaar gaat gebeuren; waarschijnlijk blijft ze alles bij elkaar brullen en slaapt uiteindelijk heel de middag niet :? .

Teun heeft dat ook nooit gedaan (ja, wel als baby van een paar maanden oud, maar daarna niet meer). Wij zijn ook niet het type mensen dat hun kinderen overal mee naar toe nemen om te gaan slapen en 's avonds laat nog uit hun bed halen om terug naar huis te gaan.

Ben meer van de regelmaat, want thuis slapen ze super :thumbup: . Nina hoef ik nooit huilend in haar bed te leggen, slaapt meteen goed.

Was bij Teun ook nooit zo, dus dat geluk hebben we; ze slapen thuis prima. Wil dat ook graag zo houden.

Maar op een ander… en dan vraag ik me af: slapen jullie kindjes (leeftijd 1 jaar of wat ouder) zomaar overal zonder veel problemen :think: ?

Ik zal jullie laten weten hoe het morgen is gegaan :wink: . Mijn voorspelling: Nina slaapt uiteindelijk niet, ik zit de hele middag met een oververmoeide Nina te rommelen en op de terugweg in de auto brult ze alles bij elkaar omdat ze te moe is… wedden :mrgreen: ?

En als ze gewoon lekker gaat slapen, vreet ik m’n schoen op :silenced: !

:-*

In het campingbedje sliep ze rond 11 maanden niet meer bij anderen nee, wel bij ons op de hotelkamer als we zelf erbij sliepen dus.

Daarvoor was het geen probleem.

Ik voedde haar rond die leeftijd zo rond een uur of 8/9 gewoon in slaap aan de borst op de bank. Soms lukte het haar slapend in het campingbedje te leggen. Maar de meeste keren deed ik een omslagdoek om en dan sliep ze daaronder verder. Geen probleem.

Maar daarvoor is borstvoeding dus een voorwaarde :stuck_out_tongue: Met de fles heb ik d’r alleen in slaap kunnen voeden als ze haar middagslaap overslaat of als ze ziek is. En dan is ze binnen no time weer wakker…

onze oudste sliep werkelijk waar overal.

Als zijn knuffel maar mee was, eigen slaapzakje… geen enkel probleem. Het makkelijkste was het als die slaapzak dan al dag of wat gedragen was en dus echt lekker eigen rook. Ging een stuk makkelijker als met een ‘verse’ net uit de kast zeg maar hihi.

De middelste … die sliep nergens.

Waar veel kinderen (waaronder onze oudste dus ook) bij het aanzetten van de (diesel)motor al in slaap zijn kon hij gerust een rit van 2,5 uur vol krijzen :shifty:

De jongste… bij opa&oma slaapt hij en bij anderen… soms.

Maar net hoe zijn bui is en of hij niet al over zijn slaap heen is. Als dat laatste het geval is dan slaapt hij niet… ook thuis niet… hij moet er echt gewoon in als die moe wordt, dan gaat het prima.

Allebei de kids slapen overal, Indy slaapt gewoon in het campingbedje geen problemen…Als ze maar dr slaapzak, speen en knufje mee heeft :smiley: anders gaat het niet lukken… :wink:

Hier slaapt ze tot nu toe nog overal waar we heen gaan!!!

In het begin sliep Ivan overal erg makkelijk Bij mijn ouders is het probleem, hij heeft daar ook gewoon een kamertje. BIj anderen in een campingbedje is het toch wat moeilijker vaak vindt hij het allemaal veel te gezellig en wil hij erbij horen.

Lynn nu nog overal :mrgreen:

Zo, ze ligt weer lekker in haar eigen bedje … sinds 18.30 uur :zzz: .

Was dus niet in slaap te krijgen daar; brullen, staan in bed, alles uit bed gooien, enz.

Heb er even bij gezeten (was zelf nog in slaap gedoezeld :mrgreen: ) maar toen zat ze maar wat te spelen.

Toen maar weer mee naar beneden waar ze toch nog even fijn heeft gespeeld. Om 16.30 uur werd ze toch te moe en begon te zeuren en huilen, dus naar huis. In de auto ging het gelukkig goed :thumbup: .

Thuis snel nog even groenten, maar toen… kwam ze hier echt effe niet in slaap :? .

Meteen maar een lekker flesje gedaan en daarna was get nog even klagen maar is ze lekker gaan slapen.

Lag er wel vroeg in dus morgen geen uitslapen voor ons :wink: .

Bedankt voor de reacties (wil er nog wel meer horen :thumbup: )!

Groetjes, Anne

ja hier slapen ze allebei ook prima ergens anders mits spulletjes van hun zelf bij in het bedje liggen…

hebben van het begin af aan wel eens ergens anders laten slapen ook al was het voor een middag dutje of in de wagen…

ben niet zo dat ik ze ergens laat slapen dat ik ze ook weer er uit trek als we weg gaan… okee met de oudste wilde ik dat heel enkel nog wel eens doen maar toen was hij 4 of 5 maar nu met de jongste er bij nee dat doen we niet of helemaal daar slapen of eerder naar huis of oppas thuis…

Nee op die leeftijd sliep ze alleen in haar eigen bedje…

Raakte helemaal overstuur als ik haar ergens anders in haar eigen campingbedje deed leggen…

Katie slaapt ook niet overal… Vreemde omgeving en andere bed… Dat merkt ze gek genoeg wel! En als ze ergens anders op bed slaapt, dan is het maar voor korte duur wat normaal thuis langer is…

Vanmiddag heeft ze ook maar half uurtje geslapen over de hele dag heen en is helemaal uitgeteld!

Mies slaapt overal… maar hij is dan ook niet anders gewend… we namen naast het campingbed ook altijd zijn eigen gewone matrasje mee in de auto met het " vuile" beddengoed er nog op. Eigen slaapzak en knuf mee en ik ben heilig overtuigd van het " bad vibes" idee… als je het eigelijk als ouder al niks vind dat je kind elders moet slapen in een campingbed, breng je je kind met meer lichaamsspanning naar bed, je kleine voelt dat aan, sensord jou onrust en krijgt hierdoor onbewust het gevoel dat jij het niet veilig acht dat ze daar gaan slapen. Ergo… je krijgt ze nooit elders in slaap.

Ik vond het altijd onzin, tot we dus Peter kregen en hij idd nergens wilde slapen. Tot mijn BSR therapeut me wees op de dan wel negatieve, dan wel positieve energie die je als ouder meegeeft aan je kind.

We zijn toen heel bewust ermee aan de slag gegaan… diep ademhalen, zorgen dat het bedje allang staat op een geschikt kamertje, een luiertje klaar op een plekje waar ik kan verschonen, even kijken met de kleine en alvast aanwijzen " straks mag je daar even een tukje doen" even uit het raam kijken, even een gevoel van veiligheid proberen te krijgen.

Dan naar beneden en dan als het tijd is, heel rustig de kleine eerst verschonen, zelf de gordijntjes dicht doen, knuffel erbij, enz.

Het lag meer bij mezelf (was er zo van overtuigd dat hij toch wel zou gaan brullen dat ik zo gespannen was als wat in afwachting van wat zou komen en ja dat kwam dan ook wel) en heeft moeite gekost om de juiste modus te vinden. Maar eenmaal om sliep ook Peter overal en we zijn het altijd zo blijven doen.

En zeg eerlijk… zelf slaap je ook niet lekker als je ineens in een vreemd huis, vreemde kamer moet slapen.

Vaak loopt oma ook nog even mee, moet het bedje nog worden opgezet en staat papa dat te doen terwijl jij ongeduldig wacht tot het staat enz…

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het scheelt wel als je zelf helemaal achter het elders slapen plan staat… pak het aan als een gewoon gegeven ding, iets wat nu eenmaal zo is en niet als iets waar je tegenop ziet, dat geeft spanningen, spanningen die je kind voelt en voor je het weet heb je een zelfvoorspellende profetie… :wink:

Verôn sliep en slaapt overal al eigenlijk… Maar net wat hier ook al word gezegt is natuurlijk ook wat ze gewent zijn.

Ik of nou ja wij nemen Verôn altyd mee op pad eigenlijk. Hij slaapt in de auto, in camping bed, op de bank.

Hier komt het ook niet zo vaak voor dat we op pad gaan in de avond maar als we gaan is hij meestal wel mee.

Als baby deed ik dat ook al eigenlijk. Merk ook wel bij vriendinnen die dan aan de andere kant van nederland wonen en dan niet komen want de kids kunnen niet zo lang in de auto :roll: jah ik vind het ook niet altyd leuk en verôn ook niet maar het is niet ander soms. Ben ook niet van plan om alles aan te passen aan kids. Ons leven staat in het teken van hem maar dat betekend niet dat alles ophoud toch?

Maar dat is gevoel en mening natuurlijk :thumbup:

:smiley: Tsja,

Merel sliep overal en overal doorheen van baby af aan al.

Jorre niet, die moest in zijn eigen omgeving/ bedje liggen vooral als baby, nu gaat het steeds beter.

Lotte slaapt tot nu toe goed, maar niet te druk om haar heen dan is ze ook onrustiger die dag.

Zo verschillend he :slight_smile: we hebben ze wel van begin af aan vooral mee naar toegenomen, bij Merel ging dat dus prima, bij Jorre helemaal niet en bij Lotte wisselt het afhankelijk van de omgeving (lees lawaai omzich heen)

ja grappig is dat he. Ik dacht ooit heel naief dat het gewoon aan de ouders lag :wink: Deels in sommige gevallen ook echt wel waar, maar je ondervind toch ook dat het per kind ook gewoon verschilt.

De oudste nam ik veel mee, hij sliep overal prima en vond alles reuze gezellig.

De middelste zette het overal op een brullen, behalve bij mij in de draagdoek, dan ging het vaak wel. Niet altijd, teveel onrust en drukte was zeker weten brullen.

De jongste hoefde een stuk minder mee, omdat we voor de middelste ons tempo toch al flink aangepast hadden. Zij sliep (en slaapt) wel overal.

Inmiddels kunnen we weer alles doen wat we willen. Ze slapen wel als het echt laat wordt en het is ook geen probleem om ze dan even wakker te maken en thuis weer in bed te leggen. Maar net zo vaak blijven ze gewoon gezellig wakker/erbij tot laat. Dus ik ben erg benieuwd wat onze nr 4 straks doet :smiley:

Met Teun hebben we inderdaad het “slaapprobleem” ook helemaal niet meer, is natuurlijk ook de leeftijd.

We hebben vanmiddag nog maar eens de proef op de som genomen. Naar de Ikea! Da’s al een proef op zich (jee, wat was het daar druk :shock: ), maar dat zou dus betekenen dat Nina haar middagslaapje in de auto of in de buggy moest doen. Vanmorgen heeft ze wel gewoon haar slaapje thuis gedaan.

Ze slaapt nog 2x per dag en is altijd weer snel moe. Ik zeg altijd: ze is aan het eten of ze is moe :roll: .

Maar mooi dat mevrouwtje niet sliep, hè :wall: . Niet in de auto, niet in de buggy; de hele middag wakker! Maar wel zo af en toe zeuren (ik vond het nog meevallen ondanks dat ze zo moe was).

Daar groenten gegeven dus met volle buik terug, ook niet slapen!

Om 18.30 uur lag ze in bed, sliep meteen. Maar om 19.45 uur was ze weer wakker… brullen, onrustig.

Moet zeggen dat ze verkouden aan het worden is, en net toen ze hoestte, begon ze te huilen… hoop dat ze niet ziek gaat worden of keelpijn heeft :think: .

Maar goed, ze slaapt nu net pas weer :o !

Pffff… en dà à rom denk ik de volgende keer: laat maar, ik ga wel als ze wakker is… Ben toch meer van de regelmaat :silenced: .

Cell, misschien heb je een punt :think: … ze zal best wel aanvoelen dat ik me druk loop te maken omdat ze niet slaapt, moe is, zeurt, enz. Maar hoe ik die knop om moet zetten…???

Denk niet dat ik de juiste mama ben om haar kinderen overal mee naar toe te nemen en te laten slapen :mrgreen: .

Hier een zoon die altijd over sliep en gelukkig nog steeds :smiley:

Geen speen, knuffel, doekje of wat dan ook.

Hup gewoon het bedje in, aai over de bol en slapen maar :smiley:

Toen hij baby was het zelfde, sliep heel gemakkelijk in de kinderwagen.

Ik hield eerlijk gezegt nooit rekening met zijn slaapjes, nam hem gewoon mee en zag het wel.

Nu hij ouder is probeer ik in de middag wel thuis te zijn maar nog houd ik er niet perse rekening mee.

als ik ergens op de koffie ga neem ik zijn bed mee en slaapt hij daar.

Soms piept hij wel eens , maar dan laat ik hem gewoon gaan en valt hij als nog in slaap…

Wij zijn met de complete familie bij mijn ouders met oud en nieuw.

Dat wordt helemaal niks natuurlijk met een kindje van 4,5 jaar die 12:00 uur niet vol gaat houden en een kind van ruim 1 jaar die nog nooit in een ander bedje heeft geslapen…

Ik vermoed dat we om 20:00 uur alweer thuis zitten.

Met de eerste zaten we elke weekend zowat bij anderen. Gaf niks, want de kleine sliep overal. Maar met nummer twee gaat dat allemaal een stuk moeilijker. Meestal komen de mensen bij ons langs. Dat scheelt ons zoveel geregel. Bovendien, zo’n grote oppas achterban hebben we momenteel niet.

Dragon, heerlijk als je kind overal slaapt :thumbup: !

Ik moet zeggen, wij hebben niet vaak van die uitstapjes dat we ze ergens anders in bed moeten leggen. Proberen meestal oma te regelen om op te passen.

Happy mommy, jij loopt dus ook altijd lekker op de zaken vooruit :wink: . Ik wist vanmiddag ook al voor we vertrokken dat ze toch niet ging slapen :mrgreen: .

Succes in elk geval die avond :thumbup: !

Mijn dochter slaapt vooral bij mijn ouders niet zo goed. Eigenlijk van begin af aan was het daar al wat moeizaam, ze slaapt er nu op zich wel, maar het blijft wisselend.

Wat betreft die ‘bad vibes’, tja, ik denk altijd maar ‘als ze niet wil slapen, dan slaapt ze maar niet’ (en hetzelfde met eten en drinken), maar ja, heel erg vervelend wordt ze niet als ze niet heeft geslapen dus dat scheelt wel . Laatst nog op een feestje bij schoonouders wilde ze s avonds echt niet slapen, maar ze hield het prima gezellig tot we weggingen. Dan vind ik het ook prima. Verder slaapt ze eigenlijk overal wel :slight_smile:

Bij mijn ouders hebben wij er wel eens voor gekozen om dan maar niet al te lang te gaan, of bijvoorbeeld niet te blijven slapen, want heel laat er in kan me niet zoveel schelen, maar een hele nacht overslaan of een hele slechte nacht, nee dankje…

Meike slaapt ook niet overal, maar ben er sinds 3e kerstdag uit! Ik laat haar gewoon door n ander op bed leggen, en dan niet papa, maar iemand anders, toen heeft ze heerlijk geslapen!!