Slaapt jullie baby overal?

Riley slaapt eigenlijk nooit als ik me er druk om maak :roll:

Ik ga nu gewoon weg, en zie wel of hij wil slapen onderweg ofzo.

En heel raar, als ik me er bij neer leg, slaapt hij dus wel gewoon even (Al is het maar 20 min of langer zou fijn zijn, maar toch…)

Hoe je de knop om zet? Neem voor lief, dat ze niet slaapt.

Ga er niet op hopen, ga er niet van uit, ga er gewoon van uit, dat jij einde van de dag met een ‘ongezellig’ kind zit.

Riley slaapt niet bij een ander, heel slecht gedaan altijd, en nu ik het los laat, slaapt hij soms wel onderweg, maar niet altijd.

Wij zijn met kerst met zijn allen uit logeren geweest en er is bar slacht geslapen, zowel door de kids als door ons :wink:

Maar de baby heeft heel de avond gespookt en viel uiteindelijk uitgeput in slaap en slipe toen gelukkig wel de nacht door! (helaas de andere drie niet :roll: ).

Ach voor een keertje vind ik dat dan weer niet zo heel erg hoor, ik had er al min of meer op gerekend en we halen het nu lekker in!

@Cell wrote:

Mies slaapt overal… maar hij is dan ook niet anders gewend… we namen naast het campingbed ook altijd zijn eigen gewone matrasje mee in de auto met het " vuile" beddengoed er nog op. Eigen slaapzak en knuf mee en ik ben heilig overtuigd van het " bad vibes" idee… als je het eigelijk als ouder al niks vind dat je kind elders moet slapen in een campingbed, breng je je kind met meer lichaamsspanning naar bed, je kleine voelt dat aan, sensord jou onrust en krijgt hierdoor onbewust het gevoel dat jij het niet veilig acht dat ze daar gaan slapen. Ergo… je krijgt ze nooit elders in slaap.

Ik vond het altijd onzin, tot we dus Peter kregen en hij idd nergens wilde slapen. Tot mijn BSR therapeut me wees op de dan wel negatieve, dan wel positieve energie die je als ouder meegeeft aan je kind.

We zijn toen heel bewust ermee aan de slag gegaan… diep ademhalen, zorgen dat het bedje allang staat op een geschikt kamertje, een luiertje klaar op een plekje waar ik kan verschonen, even kijken met de kleine en alvast aanwijzen " straks mag je daar even een tukje doen" even uit het raam kijken, even een gevoel van veiligheid proberen te krijgen.

Dan naar beneden en dan als het tijd is, heel rustig de kleine eerst verschonen, zelf de gordijntjes dicht doen, knuffel erbij, enz.

Het lag meer bij mezelf (was er zo van overtuigd dat hij toch wel zou gaan brullen dat ik zo gespannen was als wat in afwachting van wat zou komen en ja dat kwam dan ook wel) en heeft moeite gekost om de juiste modus te vinden. Maar eenmaal om sliep ook Peter overal en we zijn het altijd zo blijven doen.

En zeg eerlijk… zelf slaap je ook niet lekker als je ineens in een vreemd huis, vreemde kamer moet slapen.

Vaak loopt oma ook nog even mee, moet het bedje nog worden opgezet en staat papa dat te doen terwijl jij ongeduldig wacht tot het staat enz…

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het scheelt wel als je zelf helemaal achter het elders slapen plan staat… pak het aan als een gewoon gegeven ding, iets wat nu eenmaal zo is en niet als iets waar je tegenop ziet, dat geeft spanningen, spanningen die je kind voelt en voor je het weet heb je een zelfvoorspellende profetie… :wink:

Zie het ook precies zo. Even uitzonderingen daargelaten, want er zijn natuurlijk altijd kinderen die net even andere reageren. Maar het gros van de kids regaeert natuurlijk enorm op wat jij als ouder uitstraalt. De eerste keren met L.enno was het ook even lastig, maar dat komt omdat mijn vriend gewoon gespannen was. Als L.enno een kick gaf, sprong hij al omhoog. voor mij was het makkelijker als stiefmama denk ik. Maar goed, na een paar keer proberen en gewoon rustig blijven, eigen ritueel zoveel mogelijk volgen etc. ging het gewoon prima.

Noortje slaapt overal, maarja, die is pas 4 maanden…

onze kids slapen in principe ook overal,

maar ja wat is overal.

als wij gewoon op visite gaan gaan ze niet mee. ik wil ze neit overal in bed leggen.

alleen bij mn so moeten ze soms slapen, maar dan smiddags.

als ze daar snachts blijven, blijven ze logeren.

maar onze kids zijn het kdv gewend en daar sliepen/ slapen ze ook altijd goed,

T.ara gaat daar elke maandag nog naar bed tussen de middag. en dan liggen ze met 5 peuters op een kamertje

hier 2 dames die nergens anders slapen.

de oudste sliep in het begin wel bij mijn ouders, maar vanaf een maand of 11 was het afgelopen… jongste slaapt helemaal nergens anders…

heb het wel eens geprobeerd, maar wordt gewoon een drama. als je al naar boven wil gaan beginnen ze te brullen…

toen ik ging bevallen van de jongste moest de oudst bij mijn ouders slapen… maar mevrouw sliep (samen met mijn moeder) om half 12 en om 6 uur weer wakker (en dat voor een slaapkop die normaal van 8 tot 9 slaapt is dit heel weinig)

wij doen in het geval van de ts later naar het adres toegaan… eerst de jongste (oudste slaapt niet meer smiddags) eerst naar bed en dan pas naar het adres…

op vakantie in een campingbed gaat een heel klein beetje… maar ook niet geweldig… :roll:

Onze dreumes sliep als baby heeeel slecht bij anderen. En ik heb me daar uiteindelijk ook bij neergelegd en ging dan ook pas van huis weg als het middagdutje thuis achter de rug was. Wij hebben de 3 R-en behoorlijk toe moeten passen op hem. Daar deed hij het heel erg goed op.

Bij mijn ouders slaapt Lars wel altijd heel goed! Als baby al en nu als dreumes ook.