slaapschema kind van 1 jaar

ons zoontje slaapt nog 2x per dag, ik denk eraan om hem nu 1 slaapje te laten doen. in de ochtend slaapt hij 3 kwartier a 1 uurtje en 's middag ook 2 kwartier a 1 uurtje. de laatste tijden is hij 's ochtends erg vroeg wakker, rond zessen.

zou het schelen om hem te laten slapen na het middageten? ik denk dat hij er misschien wel aan toe is gezien zijn korte slaapjes. 's avonds slaapt hij vaak rond kwart over 7.

Hoe zien julllie slaapschema’s eruit?

Luna slaapt van 19.30-9.30 ongeveer

en dan om 11.30-13.30

en soms smiddags rond 17.00 nog een half uurtje

Bij ons gaat de jongste (16 mnd.) om 18.30 naar bed, tot 7.30 ongeveer. Dan slaapt hij tussen de middag altijd 2 a 3 uur, dus of van 12 tot 3, of van 1 tot 4 ongeveer. Wel een slaapkoppie hoor! Altijd geweest trouwens.

zo dat zijn fijne tijden zeg. ik denk dat wij ook maar eens gaan proberen om over te gaan op 1 middagdutje. hopelijk kan hij dan 's ochtends ook iets langer slapen.

Mik slaapt van 19.00-08.00 en van 12.00-14.00/15.00

Yara slaapt van 19.00 tot 07.00

en nog van 12.00 tot 14.00

Bij ons hetzelfde als Yara.

Bo is bij 13,5 maand naar 1 slaapje gegaan. Meestal wilde ze 's middags ineens niet meer slapen, dus dat was voor mij een teken om maar eens over te stappen.

Je kunt het altijd proberen. Ik weet niet of hij het persé oppakt om dan langer te slapen. Bo slaapt nu met 1 slaapje meestal minder dan ze deed met 2 slaapjes opgeteld.

yeline slaapt van 8 uur tot 9 uur de volgende dag, dan om half 1 tot 3 uur.

tyg slaapt pas sinds vorige week nog maar 1 keer overdag

hij is er nog aan aan het wennen

want de ene dag slaapt ie een uurtje en de andere dag 3 uur (slaap inhalen?)

maar hij gaat nu ook wat vroeger naar bed 's avonds,

da’s ook wel lekker…

normaal kon ie om 20.30 uur nog volop aan het spelen zijn,

en nu wil ie om 19.00 eigenlijk zelf al naar bed

(heb je ook wat aan je avond :wink: )

Hier is het ook hopeloos op het moment.

Ze zat ook nog op 2 slaapjes maar is nu ook vaak na een half uur weer wakker en op het kdv weigert ze 's ochtends te gaan slapen.

Ik had haar ochtendslaapje al steeds een halfuurtje later gemaakt dus ze ging nu om 11.00 uur (tot 12.00 als het goed ging) en van 15.00 tot 16.30 ofzo.

12.00 op bed is heir heel lastig (tenminste voor op het kdv en bij oma) en ik weet niet of ze 13.00 red :think: .

Nu een paar keer geprobeert/laten proberen op het kdv maar dan slaapt ze dus één uurtje over de hele dag en is compleet over de rooie :cry: .

Vandaag maar eens 12.00 proberen (Als ze het haalt).

's nachts slaapt ze van 19.30 tot 07.30 ongeveer.

Anne slaapt van 20:00-8:00 (af en toe 7:30). En van 12:00-14:00. Toen ze net een jaar was was dat middagslaapje tot 15uur maar ze heeft het steeds minder nodig.

Als ze gezond is:

20.00 - 7.30

10.30 - 12.30

16.00 - 18.00

Zo ongeveer… vaak is één van de twee slaapjes overdag korter.

Vaak geven ze het zelf wel aan. Ik heb een echte slaapkop. Hij redt het soms nu nog niet met één slaapje op een dag. Het hangt er vanaf hoe laat hij 's ochtends wakker is. Is het half 8/8uur dan redt hij het met gemak maar is het eerder dan wordt het lastig. Als hij 's ochtends niet naar bed gaat slaapt hij 's middags wel drie uren.

Groeten vis.

Sebastiaan slaapt van:

19:30-7:30 of 8:30 (in het weekend slaapt 'ie ook uit :inlove: )

+/- 10:30-12:30

+/- 16:30-18:00

Als ik daar 1 lang slaapje 's middags van zou maken, wordt 'ie heeeel vervelend, dus dat doe ik maar niet :wink:

Groetjes,

Heleen

wij gaat het morgen proberen om in de ochtend geen slaapje te doen en in de middag wel. even zien of dat beter gaat, zo niet, dan gewoon weer twee slaapjes. ik lees dat het toch wel heel verschillend is bij iedereen. het ene kind heeft natuurlijk ook meer slaap nodig dan het andere kind he. spannend hoe dat morgen zal gaan. :smiley:

meneertje was vanmorgen om 5 uur al wakker :shock: . De ochtendslaap over laten slaan ging vandaag dus niet. hij viel rond half 10 al in slaap. :smiley: Toch maar naar bedje gebracht. Hij was ook zo extreem vroeg wakker, ik denk door tandjes. misschien morgen nog eens proberen.

zo gaat dat nou altijd hè :lol: dan neem je je voor om weer eens wat anders te proberen en dan gaan ze zelf veranderen :snooty: .

Hier ook met fruit eten ging ze haar hoofd op het tafelblad leggen en veegde daarvoor het fruit van de tafel :oops: .

Ze lag om 11.00 en wordt nu wakker :shock: .

@pinkeltje wrote:

Hoe zien julllie slaapschema’s eruit?
Toen Saba net 1 was zijn we overgegaan op één slaapje overdag. Dat was op dat moment handiger omdat ikzelf in het zkh lag en we hebben dat door omstandigheden ‘afgedwongen’ . Gelukkig is dat direct goed gegaan en sindsdien ziet haar schema er als volgt uit:

Tussen 6.30 - 7.30 uur wakker, tussen 12.00 - 13.00 uur naar bed. Rond 15.00 uur weer wakker, soms wat langer, soms korter. Tussen 19.00 - 20.00 uur naar bed, afhankelijk van hoe lang de middagslaap was.

Succes!!

Ja fannie, zo had ik het ook in gedachten, maar zoals mamalien aangeeft, dan wil je veranderen en dan doen ze zelf al een verandering hihi. :lol: als hij een dezer dagen een keer 's ochtends slaapt tot ongeveer een uur of 7 dan probeer ik hem 's ochtends op te houden en dan alleen een middagslaap. Hij heeft nu vanmiddag dus ook weer geslapen, maar slechts ongeveer een half uurtje. :think:

we zullen zien hoe het morgen gaat. :smiley: