slaapprobleem

Onze zoon van 3 jaar

heeft eigenlijk al vanaf zn geboorte moeite met slapen.

op dit moment wordt hij ongeveer 5x per nacht wakker.

dit duurt al een half jaar. wat dus voor ons niet is vol te houden.

Ik heb eens een keer gehoord over een kliniek in nederland wat hierbij kan helpen.

Wie heeft hier ook eens van gehoord en weet hoe dat heet.

ik heb er nog nooit van gehoord…maar wil je veel sterkte wensen.

Onze zoon komt ook nog gemiddeld 3 keer per nacht :?

En dat al sinds hij 5 weken oud is…

Hier zijn een aantal medische problemen mogelijk een oorzaak zoals astmatische klachten en voedselallergie.

Ben je al eens bij een arts geweest om alles uit te sluiten?

er is niets lichamelijks met hem aan de hand.

toen hij anderhalf was, dachten ze dathet door de amandelen kwam, die zijn er nu uit en ook heeft hij buisjes gekregen, maar hij slaapt nog slecht

dubbel

Juul heeft ook al vanaf haar geboorte problemen met slapen. We hebben van alles geprobeerd, maar niks helpt (ook slaaptraining niet). Het sloopt ons, maar vooral mij. Maandag ga ik naar de huisarts, want ik wil dat er nu verder gezocht wordt. Het klopt gewoon niet, dat ze niet goed slaapt… :frowning:

Maar goed, ik heb dus ook van die kliniek gehoord en ik zie dat zeker als een optie… :slight_smile:

cynthia, jij ook sterkte.

Knolli, wel fijn dat er medisch gezien niets aan de hand is.

Maar balen dat hij zo slecht slaapt.

Hier heeft slaaptraining ook niet geholpen. En weet je het in slaap komen is geen probleem. Hij wil zelfs naar bed. Maar tussen twaalf en 5 uur wordt hij tussen de 1-4 keer per nacht wakker…huilen, hoesten…en hij drinkt veel 's nachts. Ook geprobeerd af te bouwen maar hij heeft echt mega dorst en drinkt zo een halve liter weg :shock:

Maar goed ik hou me zelf maar voor dat het echt wel over gaat toch :roll:

Mama van Yuri, het zou echt zo mijn verhaal kunnen zijn, echt precies hetzelfde hier.

en als we ergens anders zijn slaapt hij super.

vorige week in mallorca, heeft hij hele nachten doorgeslapen tot 8.00 uur.

en we zijn nog niet weer thuis en de ellende begint weer.

moeten we maar verhuizen naar mallorca!!

Ik ben er gelijk maar eens naar gaan zoeken: http://slaapkliniek.slz.nl/

toch fijn te horen dat je niet de enige bent,…overal om ons heen zijn er droomkinderen die hele nachten doorslapen…om jaloers op te worden :wink:

Als hij uit logeren gaat wordt hij ook wakker alleen slaapt hij makkelijker weer in vervolgens. Dus de oppas vind het geen probleem en zegt hij heeft goed geslapen maar 1-2 keer wakker en na 5 min sliep hij weer.

Ja duh voor 1 nacht is het niet erg maar na 3 jaar is 1 keer wakker al een probleem want je bent uit je diepe slaap gehaald…

Vorig jaar met vakantie in Z frankrijk, kregen we zelfs ruzie met elkaar want hij schreeuwde moord en brand, fijn in een tentje :oops: dus manlief heeft heel wat rondjes gelopen met de buggy, vreselijk!

Maar goed, ga nu eens die link bekijken :mrgreen:

Knolli, slaapt jullie kleine nog tussen de middag?

Yuri heeft het echt nog nodig en als hij slaapt gerust 2 - 3 uur. Om vervolgens om 20 uur weer naar bed te gaan…

Juul slaapt overdag of niet, of een half uur, of maximaal anderhalf uur. 's Avonds gaat ze altijd om half acht naar bed met een vast ritueel. De eerste uren slaapt ze dan goed, maar dan wordt ze wakker en komt ze bijna niet meer in een diepe slaap. Als ze dan eindelijk weer slaapt (ik zit dan op een stoel in de gang te wachten :roll: ) en ik ga zelf naar bed, staat ze vaak na een half uur weer naast mijn bed. En soms wil dat de rest van de nacht wel doorgaan. Soms slaapt ze na een of twee keer wel door, maar ze is wel altijd rond half zeven wakker.

Ik slaap dus ook heel slecht, want als ik naar bed ga, lig ik met een gespannen nek te luisteren, want ‘ze zal zo toch wel weer komen’… Ik kan me dus vrijwel niet meer ontspannen.

Hier is het batterijtje dus echt helemaal leeg… :frowning:

heel af en toe gaat hij nog naar bed tussen de middag en dan slaapt hij van 12.30 tot ongeveer 15.00 uur.

Helaas ook heel lang een slechtslapende peuter gehad. Laatste maanden gaat het beter. Heb je al geprobeerd om het bedje steeds op een andere plek in de kamer te zetten. Ik ben nuchter ingesteld, maar het heeft hier geholpen! :wink:

het bedje heeft alle hoeken vd kamer al gehad!

Ik hoop dat jullie me nu niet simpel vinden, maar het eerste wat in mij op komt is een matrasje in jullie kamer leggen, en als dat niet helpt gewoon bij jullie in bed laten slapen…

Waarschijnlijk hebben jullie dit allemaal geprobeerd (of willen dit niet) maar ik wilde het toch graag zeggen :shifty: goed?

Hai,

Wij hebben hier ook al 3 jaar last van een jochie met slaapproblemen, in zijn hele leven denk ik 5x doorgeslapen.

Ook hij slaapt nu bij ons, eerst s’avonds in zijn eigen bed en als hij dan wakker wordt (meestal tussen 0.00 en 2.00 uur) loopt hij zelf naar ons bed en gaat tussen ons in liggen.

Ik moet zeggen dat ik dan de helft vd tijd nog niet goed slaap maar dit is wel beter dan elke keer uit bed gaan.

Van de week sliep hij zomaar tot 5 uur in zijn eigen bedje, alleen toen lag ik weer wakker omdat ik hij er nog niet was, … :frowning:

Ik hoop nog steeds dat het ooit beter wordt …

Het is een lastig probleem …helaas kan ik je ook niet aan tips helpen…

Succes

Mijn dochter heeft het ook gedaan.

Ik had er genoeg van en zat erdoor heen.

Ik ben wel gaan kijken als ze wakker was maar geen aandacht niet aankijken Alleen zeggen dat hij moet gaan slapen eventueel muziekdoosje aandoen/deken instoppen en weer gaan.

Als hij blijft huilen dit om de 5 min doen en volhouden.

Charity heeft 3 nachten 3 uur gehuild daarna nooit meer last gehad.

Ja, dit hebben we allemaal al gedaan en het werkt niet.

Ook hebben we nog een baby in huis die haar slaap nodig heeft.

Hallo allemaal,

Hier heeft ons zoontje sinds gister buisjes in zijn oren en neusamandelen eruit.

We hopen nu dat hij eindelijk eens doorslaapt. (hij is nu 20 mnd)

Bij ons 3 keer eruit is normaal.Als hij oorontsteking had was het wel 6 of soms 7 keer :frowning:

Maar vannacht natuurlijk niet doorslapen, kan ook niet anders want hij is het zo gewend om wakker te worden!

Maar nu…overdag drinkt hij water of thee en in de ochtend een beker melk.

Maar in de nacht wilt hij dit niet, hij wilt alleen verdund (biologisch) diksap.

We waren er al een paar nachten mee bezig, hem proberen water of thee te geven, maar het is een hel!!!

Hij wilt het niet!! Maar ja, diksap is gewoon slecht voor zijn tanden.

Ik hou het vol, maar vind het wel zo moeilijk,want ik wil ook slapen.

En nu huilt hij weer een half uur om vervolgens na anderhalf uur weer wakker te worden.

Ik kan er bijna niet meer tegen en ga er langzaam aan onderdoor.

Maar ik wil het volhouden…geen diksap meer!

Goed zo, hou vol hoor! Als hij er eenmaal aan gewend is, ben je die zorg ook kwijt.

Ik ben vorige week met Juul naar de huisarts geweest en werd meteen door gestuurd naar de kinderarts. Hij vond het ook niet normaal.

De kinderarts heeft haar eerst onderzocht (ja, ze is zo gezond als een vis, dat wist ik wel) en kwam tot de conclusie dat het een aangeleerd gedrag is. Ja duh, dat wist ik ook wel. Ik kan het alleen niet zelf oplossen (samen met mijn man dan ;)), dus ik wil hulp.

Nu is Juul voor twee weken op Melatonine gezet en volgende week maandag hebben we een belafspraak. Werkt het niet, dan worden het gesprekken met de psycholoog. Nou ja, hulp is hulp, maakt mij niet uit hoe.

De Melatonine werkt trouwens (nog) niet… :?

Hoe gaat het nu met jullie en jullie kindjes met slapen?

Hier is het een drma. Vannacht ben ik er denk ik 6 keer uit geweest.

Terwijl twee nachten hiervoor hij maar 1 keer wakker was.

Ligt het misschien aan dat hij overdag teveel slaapt?

Mijn vriend paste gister op en hij had hem 2.5 uur laten slapen.

Hoe lang slapen jullie kindjes overdag?

Mijn zoontje Dean is overigens 19 maanden.

Liefs Miranda