slaapprobleem

Ik ben twee weken geleden met Juul naar de kinderarts geweest, omdat het echt uit de hand liep. Conclusie: aangeleerd gedrag. Nou, dat wist ik ook wel, maar als ik wist hoe het op te lossen was, had ik daar niet gezeten.

We hebben Melatonine gekregen voor Juul en morgen hebben we een belafspraak. Als er nog geen verbetering in zat, dan zouden we door verwezen worden naar de psycholoog.

Ik dacht tot een paar dagen geleden dat de Melatonine niet hielp, maar er lijkt nu toch een lichte verbetering in te zitten.

Als je het ‘leuk’ vindt, kun je het slaapdagboek van Juul bekijken, dat heb ik op mijn log gezet: hier.

Maar het is echt slopend he? Ik denk niet dat moeders met goed slapende kindjes beseffen hoe slopend het is. Pas als zo’n kindje een paar dagen niet goed slaapt krijg je het terug te horen hoe zwaar het is. :slight_smile:

Hoi Cynthia,

Ik had vannacht gelzen (tja, ik kon ook niet meer slapen) dat melatonine inderdaad wel kan helpen.

Ik ga morgen ook met hem naar de dokter en dat ook maar vragen, want ik zit er langzamerhand (weer) doorheen.

Ik zie nu al weer tegen de nacht op, ja…echt slopend is het.

Ik zal je laten weten hoe het was bij de huisarts en ga nu even je slaapdagboek lezen van Juul.

:zzz:

Oh, haha! Ik zie nu dat k dat kinderarts verhaal al verteld had. Ach, waar het hart van vol is… :wink:

Pffff…net je slaapdagboek doorgenomen Cynthia.

Het lijkt die van mij wel.

De ene keer ‘maar’ twee kee wakker de andere keer 5 keer.

Breng je Juul wel eens naar opa of oma zodat jullie zelf eens lekker kunnen slapen? :zzz:

Bij ons helaas niet zo vaak ivm afstand ouders/familie.

Ik neem volgende week een dagje vrij om een beetje bij te slapen, heerlijk!!!

Juul wordt hysterisch als ze bij een ander slaapt. We hebben het haar ook nog niet aangewend, omdat we het een ander ook niet aan wilde doen, maar nu lukt het niet meer… :frowning:

Mijn ouders hebben zelfs eens gezegd dat ze eerst maar eens door moest leren slapen. Ik weet niet of dat zo bedoeld was, maar het kwam niet zo heel erg aardig over. :eh: Daar probeer ik het dus niet meer.

Mijn schoonmoeder woont gelukkig te ver weg, maar daar wil ik niet dat ze alleen slaapt. Wel als wij er bij zijn. Laten we het er maar op houden dat onze ideeën over opvoeding teveel verschillen. :wink:

Ik probeer vaak nog een beetje bij te slapen als Juul een dutje doet, maar dat is meestal ook niet erg lang. En verder raak je gewend aan slaaptekort, ik zou bijna niet meer weten hoe het is om helemaal fit te zijn. En met 1 of 2 nachtjes goed slapen, ben je echt niet bijgeslapen, helaas…

Ik ben benieuwd hoe het bij jou bij de huisarts gaat! :thumbup: