Mijn oudste dochter heeft een knuffel waar ze altijd mee in bed slaapt en zijn pootje doet ze dan in haar mond. Ze heeft inmiddels een flinke overbeet en de tandarts zei ook dat het handig was als we het zo snel mogelijk afleren, dan blijft de schade met haar grote-mensen-gebit beter beperkt.
Alleen nu de grote vraag, hoe leren we het haar af???
Ik ben meer van de cold turkey methode, in 1 keer het knuffeltje afpakken en dan maar een paar dagen huilen. Maar mijn man is meer van de lieve methode, zeggen dat ze knuffelie wel mag, maar niet in haar mond stoppen. Als ze geslapen heeft zonder knuffelie in haar mond te stoppen krijgt ze een kadootje. Als hij 's avonds komt kijken en ze heeft knuffelie in haar mond dan pakt ie m af… Dat laatste hebben we vanavond geprobeerd met als resultaat dat ze om 22:30 nog aan het huilen was en praten tegen knuffelie, niet in mond… Dus maar gezegd dat ze m neit in dr mond mag doen, maar dat we m niet af zullen pakken en toen is ze in slaap gevallen.
Dus wie heeft voor ons de gouden tip???
Ogossie, zo jong en dan al zonder vertrouwde knuffeltje moeten
Misschien de knuffel aan oma geven? Dat de knuffel bij oma gaat logeren?
En dan eventueel een andere knuffel, die ze niet in haar mond kan steken, uit laten zoeken??
Om héél eerlijk te zijn zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen en haar d’r knuffel niet afnemen.
In het ergste geval het knuffeltje amputeren? Pootjes eraf halen?
Heeft ze in ieder geval d’r knuffeltje nog…
@Roos wrote:
In het ergste geval het knuffeltje amputeren? Pootjes eraf halen?
Heeft ze in ieder geval d’r knuffeltje nog…
Arme knuffel :lol: Haha. :lol:
Aaachhh amputeren is ook weer zo wat… :think:
Maar voor haar tandjes is het gewoon beter, en ze mag best nog met de knuffel, alleen ze mag hem niet in haar mond!
Moet zeggen dat ik het er ook niet helemaal mee eens ben, heb vanavond al een grote discussie gehad met manlief… :silenced:
Ohja, aan oma geven is ook gene optie, omdat er drie knuffels thuis liggen, 1 bij de ene oma en 1 bij de andere oma…
stikkers is misschien een optie, elke dag dat ze hem niet in de mond gestopt heeft dan mag ze een stikkertje plakken ik doe een shema zelf maken voor ze, een boom met appels en in d eappels kan ze de stikkertjes plakken, nou hebben we ene hartjes schema een blad vol hartjes en elk hartje kan een stikker in
, en heeft ze het stikkerschema vol, dan mag ze een kadootje uitzoeken , zo kan ze wat leuks verdienen en er van leren in in klap :think:
Aaachhh amputeren is ook weer zo wat...
Ik zei al: in het ergste geval :lol:
Maar toch...stopt ze een specifiek pootje in de mond of allebei?
Anders zou ik echt overwegen het pootje eraf te halen. Desnoods na een paar weken het er weer op naaien.
ahhh wat sneu voor haar Ik kan nog steeds niet zonder mijn knuffel… :oops: neem m altijd mee als ik ergens anders slaap dan thuis… :oops:
ochossie, is er geen andere manier? is een speen misschien minder erg?
Ik vraag me af… ze is toch 2jr en 9 maanden? Waarom maakt het dan zoveel uit? Die melktanden wisselt ze toch nog? En tegen de tijd dat ze wisselen gaat kun je veel beter met haar praten en uitleggen dat ze niet meer op de knuffel moet bijten…
@Roos wrote:
Aaachhh amputeren is ook weer zo wat…
Ik zei al: in het ergste geval :lol:
Maar toch…stopt ze een specifiek pootje in de mond of allebei?
Anders zou ik echt overwegen het pootje eraf te halen. Desnoods na een paar weken het er weer op naaien.
Kan het pootje niet in het gips/verband/pleister? Knuffelie zeer pootje, mag niet op gesabbeld.
Om je knuffel te moeten missen das toch ook echt heel sneu.
Die melktanden wisselt ze toch nog?
Heet heeft niet zoveel met de tanden zelf te maken, al lijkt het me daar ook niet goed voor, zo ook voor de bacterien die ze op die manier binnenkrijgt. Maar het is de stand van de kaak die daardoor beinvloed wordt en daar heb je dan met je volwassengebit ook problemen mee.
Ik blijf maar chirurgisch bezig :lol: maar het pootje met 1 of 2 steekjes naar achteren vast zetten zodat het er niet af hoeft maar ook niet in haar mond kan?
Tis misschien het proberen waard.
Ze is vanavond gaan slapen zonder knuffelie in haar mond!!! :dance: Ze had hem gewoon vast en lag heerlijk te slapen, yes!
oeh ben benieuwd of dat hier later ook problemen gaat geven… onze jongste slaapt ook met een poot van zijn knuffel in zijn mond.
En ligt dan zooooo lief te slapen :inlove:
Wat voor knuffel heeft je dochter trouwens?
(hier een hele praktische witte muis :roll: die pootjes krijgen we dus niet meer wit)
achhossss…
Hier doet Mies een oor van Nijnie in zijn mond…, nou is nijnies oor behoorlijk plat, maar toch.
Is het anders wat om wat vulling uit knuffelie poot te verwijderen?
Wel wat om mee knuffelen en ook het vertrouwde iets in de mond, maar niet meer zo dik dat het de kaak beinvloed…
Aniek is bijna 6 en slaapt nog met haar " tukkies" maar ja, zij doet ze dan ook niet in haar mond.
Mies dus idd wel… zal goed opletten of het bij het oor blijft… :shifty:
Wat een raar advies om nu al de knuffel af te leren :think:
Amy duimt en heeft ook een flinke overbeet. De tandarts zegt dat ze lekker haar gang moet gaan. Het is toch nog haar melk gebit en als haar vaste gebit doorkomt, kunnen we er nog mee aan de slag.
Kind heeft gewoon veiligheid nodig, zeker in bed. Als je haar knuffel afpakt, vinden ze wel weer wat anders om op te knagen (duim, dekbed, kussen…)
Veel sterkte er mee in ieder geval!
@Roos wrote:
zo ook voor de bacterien die ze op die manier binnenkrijgt.
Hier gaat de knuffel iedere dag de wasmachine in. Ik heb er 3 dus iedere dag een verse. Worden die van jullie niet gewassen dan :shifty:
Vind het ook sneu… Persoonlijk zou ik haar lekker laten knuffelen…Je bent het er zelf niet mee eens schrijf je. Is het probleem dan niet opgelost
Dr knuffel gaat niet iedere dag in de wasmachine nee, ik was niet elke dag!
Maar vanavond is ze ook weer gaan slapen zonder knuf in dr mond!!! T gaat toch goed, afgelopen nacht heeft ze m wel in dr mond gehad, maar ze is gaan slapen zonder knuf in dr mond. Ben toch wel heel trots op mn meissie, dat ze het zo goed oppakt nu!
Wat goed van haar! Als ze er geen moeite mee heeft, is het het proberen waard !
Ben ik de enige 3e was aan het draaien is van vandaag dan. Als ik van 4 man kleren heb, mijn handoeken, theedoeken, pijama’s, aanrecht/vaatdoekjes, badhandoeken ben ik al 2 wassen verder :oops: EN natuurlijk de knuffel hahahaha :mrgreen:
@pientje wrote:
@Roos wrote:zo ook voor de bacterien die ze op die manier binnenkrijgt.
Hier gaat de knuffel iedere dag de wasmachine in. Ik heb er 3 dus iedere dag een verse. Worden die van jullie niet gewassen dan :shifty:
Nee hoor, hier ook 3 knuffels die tegen elkaar aan gewassen worden :thumbup: Vanaf het begin mee begonnen, dus ze zijn allemaal even verwassen en hebben allemaal platte voorpootjes (hier zijn de pootjes dus echt helemaal plat geworden en de muisjes hebben hele dikke spierballen daar waar de vulling heen geduwd is :mrgreen: ).
Vanmiddag hingen hier 2 muizen en een beer (van de middelste) aan de lijn te wapperen, heerlijk tussen de handdoeken in en ze ruiken weer heerlijk fris (voor 1 dag dan… ).
elke dag wassen?
Nee, dat doe ik niet. We hebben wel voor Aniek 3 knuffels tegen elkaar in, voor Mies onverwacht 5… maar ik was die dingen als hun beddengoed in de was gaat, niet vaker.
Vind ik echt onzin, zeker omdat een deel van het knuffelen hier ook is dat het in hun ogen zo lekker ruikt :sick:
De eerste dag na de wasbeurt vinden ze maar zo-zo… dus dagelijks wassen zouden ze hier niet blij mee zijn.
Ik heb wel elke dag wassen draaien, dat dan weer wel :mrgreen: