slaapdrama

Dion is een slechte slaper, al vanaf het begin.

Maar nu slaapt hij vanaf 20:00 uur TOT 23:30 of langer, maar daarna begint de drama :? Dan komt hij elk uur een beetje drinken om vervolgens in slaap te vallen, dan is hij met geen stok wakker te krijgen. Maar ik slaap dan dus niet meer, ik ben kapot. Overdag komt hij elke 2 uur, dat is nog niet anders geweest. Ik zit er echt aan te denken om over te gaan op fv

:cry:

Weet iemand nog tips?

Oh Bigsby… ik leef met je mee en lees met je mee… Hoop dat hier tips komen waar jij (en ik wellicht ook) wat aan hebt want ik weet dat je het echt heel zwaar hebt momenteel!

Wat ik zat te denken, zou je misschien ook 1 nacht de harde aanpak kunnen proberen? Dus niet ieder uur voeden, maar om de drie uur en tussendoor Dion in zijn bed laten en bij hem zitten + troosten? Ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan hoor… en misschien zit ik er ook wel helemaal naast, maar zou het niet zo kunnen zijn dat Dion gewend is geraakt aan dit drink-schema (ieder uur)?

Maar ja wat ik zeg; makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet niet hoe Dion huilt; als hij echt overstuur krijst dan zou ik dit namelijk ook niet kunnen. Is het meer gemopper en gejengel (zoals bij Juul 's ochtends) dan zou je het kunnen proberen?

:hug:

Oh ja, ships helemaal vergeten jouw te antwoorden… Maar ff snel: kv is geen oplossing :-* , geloof mij, een vriendin heeft het geprobeerd.

Ik ga je NU iig een pb sturen…

:hug:

Vermoeiend he die gebroken nachten :hug:

Hier zit ik er al 9 mnd mee oooh maar dat klinkt voor jou natuurlijk niet al te hoopgevend :wall:

Ik denk dat het bij een kindje van zo jong toch echt wel normaal is dat ie nog zo vaak komt in de nacht. Je kan geluk hebben met een kindje dat wel redelijk snel doorslaapt. Maar bij 7 weken is dat denk ik echt eerder uitzonderling dan regel.

Ik ben bang dat op kv overstappen je geen enkele garantie gaat geven dat hij dan wel door gaat slapen. En vervolgens moet je dan 's nachts een fles gaan klaarmaken wat mij een stuk energievretender lijkt dan aanleggen. En dan moet je weer rekening gaan houden met max aantal voedingen die je mag geven en zo.

Ik snap alleen even je opmerking niet dat ie daarna met geen stok wakker is te krijgen. Wat is dan de reden om hem wakker te maken/houden na een nachtvoeding?

Fiep, dat gebroken nachten erbij horen ben ik wel met je eens… maar ieder uur??? Dat hoeft bij een kindje van 7 weken toch ook niet meer?

Ik heb hier de laatste paar weken ook hele slechte nachten gehad. Even drinken en dan sliep ze zo weer, om een uur later ofzo gewoon weer gillend wakker te worden. Echt honger leek het probleem dus niet te zijn.

Als ik haar oppakte en strak tegen me aan legde, sliep ze zo weer verder. Verschoof ik haar 10 cm om zelf weer lekker te liggen dan werd ze direct wakker. Of te wel: Mamahonger (en absoluut geen papahonger- dat hebben we nog even uitgeprobeerd, tranen met tuiten was dat).

Ik probeer nu om haar overdag veel bij me te houden (wandelen in de draagdoek naar de winkel in plaats van ff gauw met de auto bijv) en op dit moment gaat het s nachts beter (mmm het kan natuurlijk ook dat deze fase gewoon over is, maar toch), dit lijkt dus te helpen.

Aanvulling: ze komt nu nog steeds zeker één keer per nacht, gewoon voor een voeding dan, ze drinkt dan even goed door en dan weer lekker slapen in haar bedje.

Ik wilde hem wakker maken zodat hij een hele voeding zou binnen krijgen ipv elk uur een beetje, maar goed dat werkte dus niet :? Het gaat hem ook niet om het eten, hij wil volgens mij gewoon bij me liggen :think:

Ik verwacht ook niet dat hij al doorslaapt, maar de meeste baby’s laten er toch minimaal 3 uur tussen zitten?

@Fiep: Ik denk dat ze bedoeld dat die kleine al na een paar slokjes in slaap valt en niet een ‘goede voeding’ per keer neemt, dus probeert ze die kleine wakker te maken in de hoop dat ie dan wel goed drinkt en daarna dus wat langer doorslaapt :wink: (been there, done that…)

Maar ik ben het er zeker mee eens dat gebroken nachten er een beetje bij horen(bij ons telkens de eerste 2 jaar :roll: , klinkt ook lekker hoopgevend…), maar dan wel zo dat je er geen ‘last’ van hebt. Een kind van een paar weken/maanden moet gewoon 's nachts drinken- als hij/zij daarvoor wakker wordt, punt. Een kind van 1,5 heeft misschien geen nachtvoeding meer nodig, maar kan wel mamahonger hebben :wink:

Bij ons was het vaak een oplossing(in de zin van: dan sliepen we iig nog een beetje) om ze bij ons in bed te nemen. Niet voor iedereen een optie, maar bij ons werkte het. 1x per nacht eruit om je kind te pakke, bij je in bed te leggen en dan weer verder te slapen, kun je best een paar maanden(jaren) volhouden. Tenminste als je met kind naast je kunt slapen :wink:

Mereltje, ik wilde eigenlijk niet aan een draagdoek beginnen omdat Dion anders niet in zijn eigen bed in slaap zou leren vallen. Hij slaapt overdag nl ook heel weinig, dan bruld hij alles bij elkaar :?

Karel, dat heb ik al geprobeerd maar hij blijft huilen, en ook hard.

ohja: nu slapen ze overigens beiden prima in hun eigen bed, alleen als ze ziek zijn, of te vroeg wakker worden(omdat de kauwtjes weer eens een nest boven hun kamer gebouwd hebben…), dan kruipen ze lekker bij ons in bed :inlove:

TOT nu toe is het me niet gelukt om in slaap te vallen met Dion naast me, hij maakt veel geluiden en bewegingen tijdens het slapen.

Omdat onze zoon verborgen reflux heeft geven wij hem voor de nacht en 's ochtends Nutriton van nutrilon (johannesbroodpitmeel). Ik geef bv, we maken een papje en geven dat voor de voeding (twee kleine spuitjes). En daar slaapt hij dan 3/4 uur op. Daarna komt hij dan wel (helaas) om de 2 uur. Maar die 3/4 uur heb ik dan wel even lekker te pakken.

Ik weet niet of je dat ziet zitten? Al is het maar voor de nacht?

Hier ook 1 die sinds maandag om de 2/2,5 uur komt. Ik begrijp je helemaal.

En snap ook dat je dan op kv over wil gaan. Het enige voordeel is dat je partner de fles kan geven en jij even bij kan tanken.

even een knuf, weet wat je doormaakt… hier ging het de eerste 4 maanden goed en nu pffffffff… om 7 uur naar bed en om 9 uur wakker tot 12 uur laatste fles en dan slaapt ie tot 3 uur en dan weer wakker… moe bekaf…

sinds gister hebben de laatste fles op 9 uur gezet en dan maar kijken wat hij doet…

hoop dat het snel weer beter gaat

knuf

Bigsby, hier slaapt ze overdag (en s nachts) over t algemeen prima in dr eigen bedje hoor! Ook al wordt ze gedragen. Ik heb haar niet in de draagdoek om te slapen, maar om bij mama te zijn (ik gebruik em met name voor het vervoer zeg maar - oudste in de buggy en de kleine in de doek). Normaal gesproken gebruik ik em wat minder, maar nu dus extra in de hoop dat het helpt.

Ik kies er ook bewust voor haar niet steeds in de draagdoek te laten slapen, alleen als we weg zijn. Verder slaapt ze gewoon in haar eigen bedje.

Overdag kun je misschien proberen hem wat extra vaak op schoot te hebben, waar mogelijk, misschien dat dat nog wat extra beantwoord aan zijn mamahonger?

M slaapt overdag ook niet zoveel, ik heb me er maar bij neergelegd, dat geeft mij een stuk rust. Ook s nachts helpt het mij wel om helemaal niets te verwachten en gewoon maar te zien wat ze doet (hoewel elk anderhalf uur gillend wakker is dan nog steeds frustrerend is).

Wat je ook zou kunnen proberen is een slaapshirt van jou in zijn wiegje te leggen (wel goed vast instoppen). Dan heeft hij jou geur bij zich. Moet het niet pas gewassen zijn, natuurlijk :wink:

Wat wij ook geprobeerd hebben en wat leek te werken: Heeeeeel zachtjes een cd met baby-relax muziek op de achtergrond, altijd hetzelfde. Het was gewoon te stil…

Groetjes,

LaBruja

Bigsby is er niet meer aan de hand? Heeft hij geen reflux? omdat hij ook vaak wil drinken en veel huilt?

Misshien heeft hij last van zuur?

wat heel suf klinkt, maar wat hier al maanden op de been houdt, is overigens om niet meer op de klok te kijken 's nachts. Ik ga niet meer tellen hoe vaak ze komt 's nachts, ga niet in de nacht uitrekenen hoeveel uur er tussen zat. Want juist dáár word je heel moe van, van dat besef hoe weinig er van je nacht overblijft. Gewoon toegeven aan die (mama)honger zonder er over na te denken, is het minst energieslopend hier.

ja, dat laatste vind ik idd een goede tip…

En probeer er aan toe te geven. Ik lees nu vooral weerstand; elk uur drinken is niet normaal, hij moet overdag in zn eigen bedje leren slapen.

Ik maak me er gewoon simpelweg niet druk om> Lukt slapen in zn bedje niet, dan gaat hij lekker in de doek bij mij, en zo heb ik toch mn handen vrij om te doen wat ik moet doen. Wil hij 's nachts vaak drinken, prima maar wel lekker bij mij in bed want dan slaapt hij zo weer door. Ik voed hem volgens mij toch wel vaak zeker drie keer per nacht maar voel me prima uitgerust als ik wakker word :slight_smile:

Misschien zit je op dit antwoord niet te wachten, maar ik ben overgegaan op kv omdat Iris steeds korter tussen 2 voedingen bv liet zitten.

Tuurlijk kan het ook mamahonger zijn en daar gaf ik dan ook aan toe, maar nu ze kv krijgt is ze veel meer tevreden en slaapt ze over het algemeen door.

Ik laat/liet haar ook wel eens huilen, maar ja ik lees dat je dat ook probeert maar dat Dion dan heel hard gaat krijsen, dat is natuurlijk dan ook weer niet de bedoeling van laten huilen.

En inderdaad de acceptatie dat het zo is en niet meer teveel op de klok letten gaf hier ook rust.

Voor nu een :hug: want het kan op deze manier erg zwaar zijn, i know!!

Wij hebben net een baby bjorn draagzak gekocht, ik heb hem net gelijk uitgeprobeerd :mrgreen:

Dion heeft een slaap dag vandaag, vind ik ook niet gek.

Ik wil ook graag toegeven aan zijn behoefte om veel bij mij te zijn maar na het eten geeft hij altijd snel aan dat hij moe is.

En jullie hebben groot gelijk dat ik niet steeds op de klok moet kijken maar dat doe ik automatisch toch.

Karel ik kan niet kolven omdat Dion zo vaak komt.

bedankt allemaal voor jullie reacties, ik voel me nu een stuk beter :-*