slaan /schoppen/straffen/uitlachen

nou de titel zegt al genoeg :mrgreen:

Mn dreumes schopt me constant op de commode, wat ik ook doe ze lacht me uit.

Dus hellup!!!

Gisteren heb ik dr uit frustratie in dr bed gezet en ben weggelopen, toen had ze door dat ze wat had gedaan wat niet klopte.

Maar wil dr bed niet gebruiken als strafhoekje :silenced:

Dus komt u maar!!

Zusje van Tes??? :wink: Die schopt mij ook helemaal lens op de commode en heel toevallig heb ik haar gisteren net als jij uit boosheid in bed “gekwakt” (ze ging ook slapen, al had ze haar kleren nog aan en moest ik dus nog terug, zal haar nooit laten slapen als ik het niet “goed gemaakt heb”)

Ik blijf consequent nee mag niet, doet pijn zeggen en ze weet het donders goed maar heeft er gewoon hele grote lak aan. Het interreseert haar echt geen ene fck :shifty:

Gewoon duidelijk en consequent blijven tot in den treure, doodvermoeiend en waarschijnlijk voorlopig nog geen resultaat te zien, maar ooit ooit komt de dag dat het kwartje valt bij haar.

:-

Ik ben na ongeveer 1 minuut terug gegaan :angel:

Toen heb ik dr nog ff laten uitrazen op mn arm,

Als ik dr in dr gezicht pak en haar dwing me aan te kijken lacht ze gewoon :evil:

Zusje van tes nee… :lol:

Zusje van Riley Dan?

Hier ook zo een dreumes… dood moe word ik er van. :wall:

Hier is het ‘Nee, niet doen’, op een harde/boze toon een jank bui :twisted: .

En op de grond zetten, zeggen ‘blijven zitten tot je lief doet’ en terug blijven zetten effectief voorlopig. :roll:

Hebben we hier ook heel erg gehad, gelukkig heeft dit maar een paar maanden geduurd.

Wij zeiden: Nee dat mag je niet doen, je mag papa/mama niet slaan dan doe je ons pijn.

Nu als ze haar zin niet krijgt en komt wel eens dat kleine duiveltje terug, en als ze dan toevallig op mijn schoot zit slaat ze in mijn gezicht of knijpt heel erg hard. En dan zeg ik neee Talysha, en dan begint ze heel zielig te huilen maar stopt dan wel direct :mrgreen:

En hier nog een herkenning :slight_smile: Ik heb op mijn arm een fikse rode haal staan, van zijn nagels die hij zo over mijn arm en door mijn gezicht trekt. En maar lachen als ik zijn hand vast pak en tegen hem zeg: nee, je mag mij niet slaan of knijpen. (echt boos zijn probeer ik te vermijden, dat werkt helemaal averechts)

Dus ook voor dat geldt hier, net als voor andere regels die hij overtreed 2 x waarschuwen, 3e keer voor 1 minuut in de kinderstoel.

Of als het 's morgens bij ons op bed is, dan stoppen we gewoon met kroelen in bed en kleed ik hem meteen aan, dan is het over met gezellig doen in het grote bed :slight_smile:

Ik moest opeens denken aan mn gesprek met het Cb vlak na Lianne dr eerste verjaardag :angel:

Toen zei ze: rond 1,5 jaar krijg je ook een periode dat ze je het bloed onder de nagels vandaan haalt 8)

Dus dan wilde het Cb ook ff langs komen als dat nodig was.

Zover ben ik (nu) nog niet :wink:

Ik negeer Lianne op sommige momenten:

vooral die die die… driftbuien…

Het zal vast weer over gaan… ooit en tot dan moment

adem ik rustig in en uit :wink:

Tot nu toe werkt het hier goed om iets anders te laten doen.

Bijv: nee, niet mama schoppen, ga maar aan je tenen snuffelen…

of nee, niet in mijn gezicht slaan, zachtjes aaien…

niet bijten, geef mama maar een kusje…

en voor het kusje, aaien belonen en met het tenen snuffelen hebben we dan samen lol, het negatieve draaien we om tot iets positiefs, hoef ik ook niet in een strijd te belanden, werkt vooralsnog goed, voorkomt bij mij ook frustratie.

(resultaat is wel dat ik bij het verschonen al bijna standaard een teen in mijn neus krijg, moet ik ook snuffen :lol: )

Afleiden werkt hier ook erg goed hoor :wink:

Maar soms… valt het niet altijd mee om er alelen voor te staan :angel:

hier ook erg herkenbaar… pfff wat lastig af en toe om niet gelijk boos te worden :?

Goed om te bedenken: als ze gaan lachen, lachen ze je niet uit, maar willen ze je juist weer ‘lief’ maken door zelf ‘lief’ te zijn :wink: die opdonders hebben dus heel goed door hoe ze ons moeten manipuleren :roll: :lol:

@eisblume wrote:

Goed om te bedenken: als ze gaan lachen, lachen ze je niet uit, maar willen ze je juist weer ‘lief’ maken door zelf ‘lief’ te zijn :wink: die opdonders hebben dus heel goed door hoe ze ons moeten manipuleren :roll: :lol:

Geweldig!! :thumbup:

Ik dacht namelijk echt dat ze me uitlachte :oops:

hier ook af en toe een klein draakje en ach kan mij er niet zo druk om maken, alle meiden hebben hier deze periode gehad en het gaat weer over, besteed er niet veel aandacht aan, loop gewoon weg ga ik even wat anders doen, op de commode ligt mop nooit even stil, gaat ze ook geregeld schoppen en brullen, dan geef ik haar een dikke plof zoen op haar buik en eerst wordt ze dan boos en doe ik het nog een keer totdat ze hard moet lachen, mijn ervaring is van de andere meiden, hoe minder aandacht je eraan besteed hoe sneller zo’n fase weer over is. mijn idee hierover is, mama krijg je niet gek, dus bespaar je de moeite :mrgreen:

Hier af en toe net zo,n draakje …

Niet altijd maar ze heeft er momenten tussen zitten :hand: :oops: :mrgreen:

@pooh wrote:

@eisblume wrote:

Geweldig!! :thumbup:

Ik dacht namelijk echt dat ze me uitlachte :oops:

Ik dacht dat ook altijd, maar een bezoek aan het opvoedpunt heeft mij geleerd dat het dus niet zo was :wink:

Hier ook zo’n draakje af en toe…hier zeg ik dan meteen nee Stijn niet slaan, mama aaien of kusje geven. Dan gaat ie aaien of komt ie met zijn gezichtje naar me toe om me een kusje te geven :inlove: . Commode is hier altijd drama geweest. Oh ja we hebben ook van die houten plankjes met liedjes erop en dan gaan we zingen iedere ochtend weer :inlove: . Resultaat is wel dat als het te lang duurt alles op de grond ligt en de buren wakker zijn :mrgreen: . Maar afleiding lijkt hier te helpen.

Hij is wel van Drakenstijn momenteel hoor alles uittesten en anders heel zielig doen met zijn grote bruine kijkers met dikke tranen oh zoooo zielig, maar negeren helpt :wall: :hand: . Soms met moeite hoor heb echt soms ruggegraat van een kwal :roll:

Het wordt minder echt! Hier tenminste wel. Het bijten dat hij vaak deed doet ie bijna niet meer en slaan wordt ook minder. Constant corrigeren en zeggen dat ie moet aaien enzo werpt dus toch vruchten af. De commode gebruik ik bijna nooit meer. Afdrogen doe ik staant in bad en verschonen bijna altijd op ons bed of op de bank. Kleren aantrekken gaat tegenwoordig ook staant.

Nog even doorbijten, maar het komt goed!

Precies dat staand verschonen, aankleden etc helpt hier ook prima en ook hier de rest op bed. Vandaag zo’n spierpijn van gister weer eens dagje sporten dat ik alles op de grond heb gedaan :mrgreen: . Hub ZOU helpen maar het duurde me te lang hahaha moeders en geduld :hand:

ja hier wil Dorien ook steeds vaker meehelpen met aankleden… of dat nu echt handig is is punt 2:mrgreen: … maar dan gaat het wel een stuk beter

Hier ook hoor :inlove: Stijn deed tot nu toe zelf zijn sjaal om. Zijn jasje pakt hij van de kapstok en probeert hij aan te trekken :mrgreen:

vanochtend deed ik mijn broek aan zegt ie mama boek :inlove: en lachen daarbij :think: