skimming

oooh jah hoor, ik ben ook de pineut. Nu wist ik al dat onze pas was geblokkeerd, maar die dago pde bank gekeken, niks eraf.



Kijk ik net zijn we meer dan 1000 euro kwijt aan buitenlandse transacties… en we hebben nog maar 1 bedrag terug… bah… dat gezeur van zo stelletje criminelen! :wall:

:shock: Euj… das heeeeel klote zeg!

Jakkes!





:hug:

Pfffff gedoe met dat skimming nog steeds! :evil:



Succes ermee, hoop dat je 't snel terug hebt.

wat balen zeg, mijn zus heeft het ook een keer gehad,

maar met haar zakelijke rekening…



ik kreeg toevallig net dit mailtje binnen

en ik heb nog eens geen ing



Amsterdam, 17 June 2011



009785.



Betreft: Account Verificatie



Geachte klant,



ING is niet in staat om uw account te verifieren. Uw account dient zo snel mogelijk geverifieerd te worden. U kunt uw account simpel weg verifieren door op de volgende link te klikken…









Edit beheer: Link verwijderd



Lukt dit proces? Dan word u doorverwezen naar het Klantenservice pagina van ing.nl Hoogachtend,

Customer Service,

2011 ING Bank N.V. Nederland

die mailtjes krijg ik regelmatig van de rabobank…nou ja, niet van de bank hoor…want die heb ik er de eerste keer direct over gebeld…komt dit van jullie, wat is dit

niet op ingaan mevrouw zeiden ze, is niet van ons…

t is in en in gemeen om zoiets te doen, maar daar hebben die lui geen boodschap aan … :evil:

manlief krijgt ook regelmatig de ING-mail, en ook wij hebben geen rekeningen bij de ING…



balen dat je geskimmed bent, weet je waar en wanneer en hoe?



gr L

Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.

Er is idd gewone ING mail, maar ook mail die bijna elke dag word verzonden met dat je je account moet activeren, of wat dan ook.



Wat onwijs Rot zeg, hoe word dat nu opgelost dan?

dat wilde ik al mailen, mijn zus had danwel een zakelijke rekening,

en het geld was binnen enkele weken terug gestort…



maar of dat ook met een prive rekening is ?

geen idee…

Met prive rekening gebeurd dat ook.



En in de gewone ING mailtjes staat zelfs onderaan dat je nooit via mail/telefoon je gegevens moet door geven.

normaal gesproken is het volgende de wet van de bnak de bedoeling dat alles binnen een week terug is, wij hadden maar 1 bedrag terug gestort gekregen, ipv vier bedragen. Dus, er moeten er nog drie komen en daar gingen ze met spoed achteraan, maandagmorgen zouden ze bellen met wanneer we het resterende kunnen verwachten.

Als ikzelf dus niet gekeken had waarom er zoweinig opstond… waren we het gewoon kwijt geweest zonder dat we het wisten.



Tja… ik ben niet iemand die dagelijks de bank gaat bekijken, maar alleen wanneer nodig, met overboeken oid. MIsschien niet goed, maar alles gaat vaak goed bi jde bank… zo blijkt maar weer… niet alles :wall:

Wij hebben het vorig jaar ook gehad. Ineens was er 70 euro naar een rekening in roemenie overgeboekt. Schijnbaar gokken ze op wat ´kleinere´ bedragen omdat ze juist hopen dat je dat niet direct opmerkt. We kregen het keurig terug van de bank. Gebeurt vaak bij betalingen met pin in de winkels. Tegenwoordig hebben veel winkels de nieuwe manier van pinnen, die is veel skimmersproof dan de oude manier.

die nieuwe is ook al wel gekraakt een collega van mij is gekraakt met het nieuwe pinnen… :hand:

wowh je moet dus echt vaker op je bankrekening(en) kijken.

Zo dan, :wall: dat is balen!



Pas is dit ook gebeurd bij mijn nicht, zij heeft uiteindelijk al het geld terug gekregen, alleen niet binnen een week. Ging volgens mij wel een maand over heen.



Die mailtjes krijg ik ook wel eens, van ING en ik zit daar niet bij :lol: Dus dat het spam is is dan wel logisch. Verwijderen :thumbup:

@Kwakje wrote:

Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…

@Cin. wrote:

@Kwakje wrote:
Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…




En de inhoud van dat mailtje klinkt nu echt niet veilig…Ik zou echt denken, wtf…

Wat nou verifieren?



Wij hebben het ook een keer gehad. Heel vervelend, maar je krijgt wel alles terug.

@Madre wrote:

@Cin. wrote:
@Kwakje wrote:
Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…




En de inhoud van dat mailtje klinkt nu echt niet veilig…Ik zou echt denken, wtf…

Wat nou verifieren?



Wij hebben het ook een keer gehad. Heel vervelend, maar je krijgt wel alles terug.


Inderdaad, voor mij klonk het al niet veilig, dus doe het ook nooit.



Krijg je wel alles terug ja? Dat wist ik eigenlijk niet :oops:

@Cin. wrote:

@Madre wrote:
@Cin. wrote:
@Kwakje wrote:
Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…




En de inhoud van dat mailtje klinkt nu echt niet veilig…Ik zou echt denken, wtf…

Wat nou verifieren?



Wij hebben het ook een keer gehad. Heel vervelend, maar je krijgt wel alles terug.


Inderdaad, voor mij klonk het al niet veilig, dus doe het ook nooit.



Krijg je wel alles terug ja? Dat wist ik eigenlijk niet :oops:




Tja, bij ons was onze creditcard misbruikt en we konden bewijzen dat wij het niet hadden besteld (andere aflevernaam, raar afleveradres etc) en visa is daar blijkbaar voor verzekerd.



De meeste banken en dus ook de mensen zijn er tegenwoordig voor verzekerd, maar er zullen vast helaas uitzonderingen zijn.

en nog ff over de ing…er staat in het mailtje ING Bank, maar ING bank is samen gegaan met Postbank en heet dus geen ING bank meer maar, alleen ING…dus dit is zeker weten een mail die niet goed is! Daarnaast sturen banken echt geen mailtjes moet je mee oppassen hoor