skimming

@Cin. wrote:

@Kwakje wrote:
Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…




Dit zijn nieuwsbrief mailtjes. Die staat ook op de site. Ik neem aan dat als ik op de site van ING iets aanvraag (zoals die kortingsbonnen, die je dan alleen maar hoeft uit te printen zonder enige toegangscode’s/wachtwoorden enzo) lijkt me dat die betrouwbaar zijn. (Staat zelfs op hun site).

@Madre wrote:

@Cin. wrote:
@Madre wrote:
@Cin. wrote:
@Kwakje wrote:
Ik krijg ook ingmails, maar ben wel bij de ING. Maar deze mails zijn een soort reclame’s, die verwijzen je door naar de website van ING en zijn veilig. Er zitten soms verkeerde mailtjes tussen maar dat zie je al snel genoeg.



Maar bij skimmen, krijg je het geld van de bank terug.


Ik heb een keer de ING gemaild over deze mailtjes. Geen een van die mailtjes was daadwerkelijk van de ING.



Dus echt wel mee opletten hoor…




En de inhoud van dat mailtje klinkt nu echt niet veilig…Ik zou echt denken, wtf…

Wat nou verifieren?



Wij hebben het ook een keer gehad. Heel vervelend, maar je krijgt wel alles terug.


Inderdaad, voor mij klonk het al niet veilig, dus doe het ook nooit.



Krijg je wel alles terug ja? Dat wist ik eigenlijk niet :oops:




Tja, bij ons was onze creditcard misbruikt en we konden bewijzen dat wij het niet hadden besteld (andere aflevernaam, raar afleveradres etc) en visa is daar blijkbaar voor verzekerd.



De meeste banken en dus ook de mensen zijn er tegenwoordig voor verzekerd, maar er zullen vast helaas uitzonderingen zijn.




idd, we moeten op onze knieen bedelen en bewijzen, ik ben op het kookpunt omdat het ons ook nog eens extra gelg gaad kosten omdat het nagekeken moet worden, dikke vinger dus.

was ondertussen aan de telefoon dus vandaar de typefouten…



We moeten bewijzen dat we daar niet zijn geweest, hoe krom kan de bank zijn. Ze hebben ons zelf gebeld dat we geskimd zijn en dan nog moeten we het zelf bewijzen. Die arme man aan de ander ekant van de telefoon, die weet ook wat stress van een vrouw is!



Hij snapte mij volkomen en gaf ook aan dat hij zich ookz o zou voelen dat je zoveel moeite moet doen om je eigen geld weer terug te krigjen wat notabene buiten je schuld om is ‘gestolen’.



Nu moet ik nog langer wachten… kan wel twee weken gana duren. Als ik maandag nog niks gehoord heb ben ik in staat ze over de balie te trekken bij de s.nsbank. Noem ook den aam even… dan weet een ieder over welke bank het gaat.



tja… en dan maar te zwijgen over de onkosten die we hebben gehad. paar dagen in rood gestaan, terwijl dat officieel niet kan, sowieso hadden ze ons neit zoveel geld af kunnen halen omdat we een pinlimiet hebben… Die criminelen waren flinke criminelen, niet zomaar watjes gaf de bank aan. Tja… daar koop ik nou net niks voor.



De bank kan me de boom in… wil alles terug! Heb me al drie keer aan de foon gehangen, gesprekkenv an meer dan een half uur, en het klokje tikt wel door. plus alles stress en hoge bloeddruk! :wall: