sintermaarten 11-11

@WoLa wrote:

@Elka wrote:
11 november is 11 november! Anders kloppen de liedjes niet! Bovendien is St Maarten een heilige, dus hoezo niet lopen vanwege het geloof??? :shock:

Hier is gewoon volop gelopen en er is niet eens sprake geweest van een andere dag.

Ik kan me ook niet herinneren dat het ooit op een andere dag is gelopen. Ook bij mijn ouders als kind niet.

Hier is het op zaterdag en zondag gelopen.

"vroeger’ lees: niet veel meer dan 10 jaar geleden, werd iig van Groningen tot Zwolle st. maarten op 10 november gelopen als 11 november op zondag viel. Ik vind je reactie een beetje…overdreven? Alsof het heel erg gek en nog-done is om niet op zondag te willen lopen? Dat mag een ieder toch wel zelf besluiten hoop ik?

Dan mag ik toch besluiten dat ik het van niet lopen van een van oorsprong christelijk feest, op een zondag overdreven vind!

Dat mag je zeker, maar zoals je het neerzet komt het aanvallend over, alsof je niet wilt meedenken met een ander, is dat je bedoeling?

Wij hebben dit jaar ook voor het eerst gelopen. Waanzinnig leuk. Lars vond het de eerste huizen spannend, maar al heel snel had hij door dat hij heeeeeel veel lekkers kreeg en riep toen alleen maar:“Nog 1?” Hahaha!

@mamaMarije wrote:

De jongste had voor het eerst gelopen en het eerste huis durfde hij niet meer te zingen toen de deur openging, maar daarna was hij los en hij heeft genoten.
Dat is knap met zijn negen maanden. :lol: :lol: :lol: Je bedoelt vast je één-na-jongste.

Wij zijn eerst met de wijkvereniging met de optocht mee gelopen. RTL4 kwam filmen en waar de meeste kinderen heel even naar de camera keken en toen vlug door liepen rende middelste bij me weg en begon als een idioot voor de camera te zwaaien en te springen. De tocht eindigde bij het winkelcentrum, waar alle winkeliers of zakken snoep, fruit of een kleinigheidje voor de zingende kinderen uitdeelden. Zo leuk met dertig kinderen in een bomvolle Marskramer en die man kon het niet zo vlug uitpakken, trok vanalles uit de vakken om aan de kinderen te geven. En de kinderen dachten dat ze bij de dierenwinkel een hondenkoekje zouden krijgen.

Daarna vlug thuis wat brood gegeten (eerder naar binnen gedouwd :oops:) en toen langs de deuren. Van de jongste heb ik de lampion gedragen zodat hij kon mee dansen en klappen tijdens het zingen. De oudste had zich uitgedorst als een van lmfao, met doos op zijn hoofd en kreeg daar alleen maar leuke reacties op. Ik vond het allang leuk dat hij zich niet afsloot maar mee ging.

Wat hebben ze een berg snoep opgehaald. Ik denk dat wij ze maar moeten helpen met op eten anders hebben we volgend jaar nog. :angel:

Gaaf die pompoenen Marite…