sintermaarten 11-11

wie gaat er vrijdagavond met hun kind(eren)

sintermaarten met een lampioen langs de deuren en ze gaan dan een liedje zingen en krijgen dan een snoepie

wij vieren hier sintermaarten en woon in kinderrijke buurt

verwacht drukte maar loop wel met me dochter mee

Onze dochter gaat vandaag op school een knol/pompoen uithollen en er een lampionnetje van maken. Vanavond komt iedereen dan weer naar school en gaan we een optocht lopen. Daarna wordt er op school wat lekkers gegeten (pannenkoeken, taart etc.). Zij gaan dus niet langs de deuren.

Hier ook langs de deuren, liedje zingen en dan een snoepje.

Lianne gaat voor het eerst lopen.

ik ga lopen met de meisjes en papa doet thuis de deur open :smiley:

wij gaan met zn allen sint maarten lopen!

hier doen we het niet

Hier (Nijmegen) is het eigenlijk niet gebruikelijk, maar school heeft een optocht georganiseerd. De kinderen gaan alleen niet langs de deuren, maar lopen in optocht door de wijk en bij terugkomst op school is er een vreugdevuur en krijgen ze wat lekkers :D.

Ik ga samen met mijn vriendin, haar 2 dochters en mijn nichtje langs de deuren om te zingen. Met hun zelfgemaakte lampionnetje. :inlove: :dance: :thumbup: :smiley:

Mijn meisje gaat met haar papa langs de deuren, ik mag de liedjes aanhoren en snoep uitdelen :mrgreen:

En ze heeft een hele mooie zelfgemaakte Gruffalo-lampion :inlove:

Wij gaan ook met zn 4-en lopen vanavond… :thumbup:

Hier is het absoluut niet gebruikelijk, en wordt dus ook niks gedaan.

Best wel jammer hoor…

hjjaaaahh wij gaan ook weer lopen vorig jaar was het zulk rot weer en toen moest en zou onze dame ook langs de deur…maar nu lijkt het weer beter!!!

@mama van Esmay wrote:

hjjaaaahh wij gaan ook weer lopen vorig jaar was het zulk rot weer en toen moest en zou onze dame ook langs de deur…maar nu lijkt het weer beter!!!

ooh ja vorig jaar… toen zagen wij er zo uit…

oh ja die foto kan ik me nog wel herinneren :lol: .

Het lijkt dit jaar in elk geval droog te blijven… windstil hoeft van mij niet, het hoort ook wel een beetje bij Sint Maarten ‘beetje afzien’ en dan na tijd thuis lekker wat warms drinken met z’n allen :thumbup: .

Wij lopen dit jaar bij mijn ouders in de wijk.

Dit wilden de jongens graag. Bij ons thuis woont dus juffrouw Kikkerbil. Al zou ik met alle liefde wat geven, maar mijn armen zijn geen 8 km lang :wink: (overigens zitten wij net op een knikpunt in de straat waar de meeste kindjes net voor oversteken en zo krijgen wij nog geen kwart aan de deur als onze buren 2 huizen verderop en de overkant).

Wij gaan ook weer lopen vanavond. Heerlijk dat het iig droog is :thumbup:

Zoonlief heeft een spook gemaakt, dochter een mega mindy lampion. Voor

de jongste heb ik er maar eentje gekocht, die wil ook wel meedoen met

zijn broer en zus. :smiley:

ik sta bij de deur met een bak vol snoepies… dus mocht je in de buurt zijn in lelystad dan is mijn deurtje voor je open

hier lopen de kleine ukkies al

wij gaan 18:15 de deur uit

dochterlief was er al snel zat van, en die zit dus heerlijk naast me te snoepen :mrgreen:

maar papa en zoonlief zijn nog op pad, eens zien hoe laat die het maken…

ik heb hier al 28 kinderen aan de deur gehad, waarvan ik er maar 3 niet bij naam ken, we wonen in een heerlijk dorp :inlove:

gr L

het was wel kkkkkkoud om te lopen

Ik had het nog nooit gedaan, maar werd op een idee gebracht door dit topic! Ben met de kids dik ingepakt naar de buuf gelopen. Zij hadden 2 lampions (vond ik heel knap dat ze die zo snel boven water kon toveren :clap: :clap: :clap: ) en wij een lichtgevend belleblaas ding ( :oops: ). We hebben op de i-pad een liedje opgezocht en geoefend en een half uur later hebben we de direct buren bezocht. Ongeveer 5 huizen in totaal.

Iedereen was verrast en ze vonden het allemaal erg leuk. Het zijn allemaal wat oudere mensen. Ze hadden het nog nooit meegemaakt, maar wisten precies wat de bedoeling was!

De opbrengst was voor alle kids een boterhamzakje met snoepjes en een hele zak vol pepernoten om te delen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Was echt leuk. Volgend jaar gaan we ons echt voorbereiden door lampionnen te maken en liedjes te oefenen.