Wij hebben ook gelopen, het was erg leuk! Wij zijn er allebei niet mee opgegroeid en ik ben helemaal niet van het snoepen, maar sinds 3 jaar doen we ook mee. Ik ben die moeder die achter haar kindjes bijna nog harder staat te glimmen dan de kinderen zelf :oops:
Brrrrr we zijn weer thuis K wist nietvan ophouden! Ook nog even langs opa en oma geweest en toen vond ik het weer genoeg. Nu ASN het opwarmen thuis. K ligt te dromen over haar snoepjes denk ik :inlove:
Hier zijn we net een half uurtje terug :inlove:
Het begon om half 7 bij het ‘dorpshuis’; een optocht door het dorp, geweldig al die kindjes met lampion!
Daarna door naar de kerk, werd van 7 tot half 8 een verhaal voorgelezen en er werden wat liedjes gezongen. Daarna mocht je langs de deuren, maar alleen daar waar een pompoen in 't zicht hing (er waren papiertjes huis-aan-huis bezorgd en bij vrij veel huizen hing zo’n blaadje voor 't raam of op de deur)
Dochterlief en ik liepen samen met haar vriendinnetje (plus haar oudere en jongere zus), de 3 oudste dames hebben prachtig gezongen :inlove:
En ze hebben echt belachelijk veel snoep opgehaald :oops: terwijl we, voor mijn gevoel, niet eens zo gek veel huizen hebben gehad.
Als laatste hebben we hier thuis aangebeld, onze jongste vond het prachtig, al die meiden die aan het zingen waren :inlove:
Onze snoepbak was ook flink geplunderd; er is 3x aangebeld maar door grote groepen.
Op naar volgend jaar! (maar dan maken we zelf een lampion… dit keer gewoon 1 in de winkel gehaald, maar zelf maken maakt het vele malen leuker!)
Hier hebben we ook gelopen, Daniël had een lampion op school gemaakt, en Nynke thuis.
We hadden met Nynke goed geoefend, en dat ging prima, tot ze ineens maar vader Jacob ging zingen.
Daniël keek wat verbaasd maar zong vrolijk met haar mee :inlove:
owww ik zou zooo graag willen dat dat hier ook zou zijn!
maar nee, hie is het vandaag gekkenbal en worden de prins en prinses van het carnaval bekend gemaakt.
OOk leuk :mrgreen:
Knipoogje dan kom je volgend jaar gezellig hier langs hoor.
Eten we samen met de kids en dan de straten op.
Ze zullen echt niet aan je kunnen zien dat je niet van hier komt :mrgreen: .
Maar het was idd koud, maar oh wat was het perfect sint maarten weer :dance: .
Geen regen die je de zin ruim van te voren al ontneemt, geen wind die de lampions bij de eerste bocht al van de stokjes doet waaien (al zijn we er inmiddels heel goed in geworden om die dingen echt vast te hebben en waterdicht te vervoeren indien nodig :lol: ).
Koud? De jongens hadden een muts op en handschoenen aan en hadden dikke lol.
Ik had de jongste in de draagdoek onder de cover, muts op en die heeft de hele tijd ook lekker om zich heen gekeken en vond het allemaal prima.
Alleen het plein van opa en oma uiteindelijk gelopen.
Wij hadden verwacht dat de oudste 2 nog wel een pleintje wilden, maar nee hoor, ze waren zeer tevreden en wilden lekker bij opa en oma gaan spelen.
De jongste had voor het eerst gelopen en het eerste huis durfde hij niet meer te zingen toen de deur openging, maar daarna was hij los en hij heeft genoten.
Had het niet verwacht, maar de oudste 2 vonden het geen enkel probleem om telkens hetzelfde ene liedje te zingen wat de jongste kende EN om zachter te zingen zodat we ook hem zouden kunnen horen.
Het was gewoon echt leuk :inlove: .
Meisje, wat een leuk idee om dat zo te introduceren :thumbup:
AS is met twee vriendinnen op pad geweest en ik heb haar om half negen pas op kunnen halen, ze had echt gruwelijk veel opgehaald…
Lev was helemaal gelukkig en maakte zelf liedjes (ik heb een mooi gedicht, en kijk eens naar mijn licht als je even wacht is het strakjes nacht)
Salome vond het ook leuk, die wist precies wat de bedoeling was. Snoep pakken :wall:
Hier iets van 5 tot 10 huizen (max. een half uurtje) gelopen en toen wilde mijn dochter weer naar huis. Zoonlief zong niet maar dook meteen op het snoep af. Er is bij ons maar een paar keer gebeld en dat vond mijn dochter erg jammer maar dat kwam omdat iedereen liep toen wij aan het lopen waren. Aan de overkant werd nog wel aangebeld maar ze staken jammer genoeg niet over.Ik ging op een gegeven moment iets uit de auto halen en toen zag ik een groepje meisjes met lampionnen en die heb ik gevraagd of ze even wilde aanbellen en die deden dat ook en mijn dochter was toen weer helemaal blij. Hier was het trouwens rond 19.15, 19.30 al helemaal afgelopen.
hier in Breda wordt helaas niks gehouden
in het dorp bij mijn ouders is er altijd een optocht die eindigt bij een groot vuur waar een toneelstuk wordt opgevoerd van sint maarten dat hij een stuk van zijn cape aan een arm man gaf.
en daarna krijgen de kids een mandje met fruit en snoep van de lokale winkeliers.
was vroeger echt zo gezellig
Donderdagochtend heb ik gezellig samen met een hele groep moeders een pompoen uitgeholt voor mijn dochter.
Donderdagavond kwamen we weer op school, zijn om school gaan lopen, en bij o.a. kabouters, de aangrensende kinderopvang en een gezin dat dicht bij school woont hebben we een liedje gezongen en kregen we iets lekkers (walnoot, koekje, mandarijn). Daarna op school nog warme chocolademelk gedronken.
Vrijdag was ik bij zoon in de klas om te helpen met pompoen uithollen.
Toen de pompoenen klaar waren heb ik nog een korte voorstelling gezien van wat de kinderen nu in de klas spelen, Sint Maarten te paard die de bedelaar tegenkomt.
Van het pompoenvlees werd een soepje gekookt.
Om 12 uur stonden alle pompoenen in de hal en de grote zaal, alles was donker en toen de kinderen naar de grote zaal gingen branden de kaarsjes. Alle kinderen (kleuters t/m klas 5) zaten in de zaal, zongen liedjes en daarna voerden 3 juffen een schimmelspel op met weer het verhaal van Sint Martinus en de bedelaar.
Daarna was er nog soep!
Gisteravond zijn we hier de buurt langs geweest.
Zoon (7jr) moest persé een lied zingen die hij ergens had opgevangen:
“Hallo, ik bel aan,
daarna gaan we naar de maan.
Weetje wie ik daar zie lopen?
Sint Martinus met wat koekjes!”
En mijn dochter (4jr) verzon zelf een heel lied waar Sint Maarten, Sinterklaas EN ook nog “op een grote paddenstoel” in voor kwamen :inlove: .
We zijn alleen ons hofje, een stuk straat en het volgende hofje langs gegaan, toen kregen de kinderen het koud. Veel buren lieten ze 2 dingen uitkiezen.
Er zijn dit jaar 10 kinderen (+ mijn eigen is 12 ;)) bij me aan de deur gekomen en dat is een record!
mamamarije: afspraak genoteerd :mrgreen:
@knipoogje1983 wrote:
mamamarije: afspraak genoteerd :mrgreen:
:thumbup:
Moet je me er tegen volgend jaar even aan herinneren hoor :lol: .
En dan hopelijk net zulk weer als gisteren.
Vanavond is er sintermaarten 2012
Hier worden niet op zondag gelopen ivm geloof
Raar ook al zijn we gelovig
Bij wie worden vanavond ook gesintermaart?
Ik lees heel veel over vanavond. Hier wordt het gewoon morgen gedaan.
En hier dan weer op maandag op last van de gemeente vanwege de zondagsrust…
en hier is er niets echt vastgelegd met gevolg dat 70% van de stadshagenaren had gestemd op gewoon 11-11… en het restant is verdeelt over vanavond en maandag… Maar mooi niet dat ik 3 dagen snoep ga staan uitdelen, dus de bel ligt eraf hier. :snooty:
We gaan zelf morgen en het gros van de straat ook. Dus die enkeling die vanavond komt, heeft dikke pech
Wij hebben net gelopen.
Was verzoek hier in het dorp.
Net als bij Cell zijn er hier geen afspraken.
We hebben vanavond een klein handjevol kinderen aan de deur gehad.
Wij gaan zelf morgenavond lopen net als de grote meerderheid.
Hier wordt het morgenavond gedaan.
Afgelopen jaren tussen de 50-90 kinderen aan de deur gehad :shock: Dus mocht wel snoep inslaan nu. Heb kleine ontbijtkoekjes, rozijntjes, mandarijnen, aardbeien-stukjes-hema-snoep en 2 mixzakjes losse snoepjes.
Wordt wel gezellig morgen, vier namelijk ook mijn verjaardag. M’n moeder komt uit Zuid-Holland waar nooit aan Sint Maarten wordt gedaan, dus voor haar wel leuk om het eens mee te maken.
Hier is er vanavond gelopen
Hier mag van de gemeente niet morgen gelopen worden