Sinterklaasjournaal

@Elka wrote:

Ik vind die sint in die nieuwe sinterklaasfilms zo’n hoog stemmetje hebben. Die uit de film van de pakjesboot, het geheim van 5 december, etc.

Sint hoort een diepe rustige stem te hebben, vind ik.

Ik vind hem vergeleken met Bram ook erg snel praten. Ach, hij zal de komende jaren wel in zijn rol groeien neem ik aan :wink:

Oh ja… nieuwe sint…

Ik ga lekker niet kijken :lol:

Ik vind het altijd zo jammer dat die hele heisa al voor de intocht begint, we hoeven ze toch niet gekker te maken als dat ze vanzelf al worden van het hele sintgebeuren…? Normaal zwijg ik het altijd gewoon dood, vorig jaar keken ze hier voor het eerst zo heel af en toe, maar nu hoorden ze het promofilmpje al op tv. Oeps.

En naast een nieuwe sint krijgen we dit jaar ook een nieuwe Amerigo!

Ik las het net op Nu.nl. De ‘oude’ Amerigo gaat met pensioen.

Volgens mij is de sint in die film die nu in de bioscoop draait niet de “echte” sint. De vervanger van Bram van der Vlugt, bedoel ik dan met de echte sint. Ik ga even googlen.

de enige die echt last hebben van de nieuwe sint zijn de ongelovigen :wink:

Voor mijn zoon en jongste dochter zal de nieuwe sint dé sint zijn :wink:

Overigens komt de beste man dit jaar aan in Dordrecht en daar gaan we in maart dus naar toe verhuizen dus ik ben wel blij met al die filmpjes op tv.

Kan ik ze een beetje laten zien hoe die stad is…

Had er graag met ze heen gegaan, maar de avond voor de intocht is het hier Sint Maarten en dat kan ik ze echt niet ontnemen.

Ik bedoel de acteur Wim de Rijke, die de rol van sint speelt in de film

Stefan de Walle is de nieuwe “echte” sint, die de rol van Bram overneemt. Tot nu toe heb ik die alleen maar in dat filmpje op internet gezien, dus daar heb ik nog geen oordeel over :mrgreen:

Hoewel ik me eerlijk gezegt niet voor kan stellen dat Kees uit Flodder een sint kan spelen :lol:

Vanavond het sinterklaasjournaal. We gaan het beleven!

17.40? Goeie tijd! Eens kijken of ons mannetje t al leuk vindt…kan papa rustig koken :wink:

@Lune wrote:

Ik vind het altijd zo jammer dat die hele heisa al voor de intocht begint, we hoeven ze toch niet gekker te maken als dat ze vanzelf al worden van het hele sintgebeuren…? Normaal zwijg ik het altijd gewoon dood, vorig jaar keken ze hier voor het eerst zo heel af en toe, maar nu hoorden ze het promofilmpje al op tv. Oeps.

MAar dat was ‘vroeger’ ook al zo… paar dagen voor de intocht sinterklaasjournaal, ik vond het heerlijk.

Denk dat die intocht anders ook zo uit de lucht komt vallen. Nu leven ze er al een beetje naartoe.

Maar nu ik kinderen die er niet van gaan stuiteren tot nog toe.

Ja bij de intocht zelf wel :mrgreen: .

Moet het misschien afkloppen, maar in de weken tussen intocht en vieren heb ik hier ook geen enorm drukke kinderen in huis die niet slapen of weet ik het (of in elk geval niet minder als anders :wink: ).

Alleen de 1e keer schoentje zetten willen ze wel heeeeeel graag naar beneden altijd.

Dacht ik inderdaad ook al, het sinterklaas journaal was er in onze kindertijd toch ook al voor de intocht, ik vind het leuk! Geen problemen mee en de kinderen genieten er volop van, dus laat ze lekker stuiteren hoor :inlove:

Andere tv zenders komen in eens ook met allerlei dingen over de sint, dat vind ik wel jammer en dat mag om mij dus wel veel minder. Maar ik denk dat je dat niet tegen kan houden, het is zo het wordt allemaal wel heel commercieel maar de kinderen genieten er denk ik niet minder van en dat vind ik het belangrijkste.

En dat zal wel per kind verschillen, ik heb er nl een die er helemaal niet zo van geniet en maakt daarmee voor iedereen het wat lastiger als we daar niet mee uitkijken. Dus dat doen we maar wel :wink:

Mijn kinderen stuiteren behoorlijk. Zelfs Emma, die dit jaar voor het eerst niet meer geloofd, die stuitert met haar ADHD drie keer in de rondte.

Kalmeren kan ik haar toch niet, dus doe ik gewoon lekker mee en maak ze nog een beetje gekker :mrgreen: Zo geniet ik er meer van, dan dat ik me loopt te irriteren.

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Sint! Ik ga zeker kijken. Ik vraag me ook af of ik verschil ga zien tussen het nieuwe paar en Amerigo. Die heeft het toch maar mooi 22 jaar volgehouden…

http://www.nu.nl/binnenland/2663188/paard-van-sinterklaas-met-pensioen.html

ik vind het sint journaal dit keer vrij laat of ligt dat aan mij :think:

heb het idee dat het vorig jaar al veel eerder was nu komt hij zaterdag de 12e al aan toch?

Vorig jaar begon het ook de woensdag voor de intocht.

Mmmmm, zat ik helemaal klaar met de jongens, kwam Sinterklaas niet in beeld.

Zijn ze toch nog een beetje te klein voor dan, want het verhaal snappen ze natuurlijk nog niet.

En ik maar zeggen dat Sinterklaas zo op de TV zou komen…

Hopelijk is hij morgen wel eventjes in beeld.

Ja, hier ook twee teleurgestelde jongetjes, want mama had gezegd dat Sinterklaas op tv kwam… :? De reclamespot die er meteen achteraan kwam van C1000 vonden ze stukken interessanter, daar zag je tenminste zwarte pieten.

Maar ik heb zelf wel weer genoten van het Sinterklaasjournaal, met de heer L. Rozenwater uit Averecht (“immer tegendraads”) :mrgreen:

Oh ja, en gisteren hadden we hier ook de namen in het grote boek van Sinterklaas laten schrijven :inlove: Op het KDV zei de leidster toen ik de jongens op kwam halen dat Loek een heel zielig verhaal had verteld, over dat hij vorig jaar nog helemaal niet in het boek stond maar dat dat nou toch wel goed moest komen. De leidster snapte er niets van, want ze kende de site nog niet :lol: :doh:

@Willy wrote:

Mmmmm, zat ik helemaal klaar met de jongens, kwam Sinterklaas niet in beeld.

Zijn ze toch nog een beetje te klein voor dan, want het verhaal snappen ze natuurlijk nog niet.

En ik maar zeggen dat Sinterklaas zo op de TV zou komen…

Hopelijk is hij morgen wel eventjes in beeld.

Wie weet… Kijk morgen nog maar eens.

En wie zou nu toch degene zijn die Pakjesboot numero 13 bestuurde?

Heb flink moeten uitleggen wat er gebeurt als iedereen na het journaal achter de computer duikt en zijn naam in het boek wil laten zetten. Dan is de site overbelast, kortom…niet gelukt.

Morgen nog een poging. Vond Averecht ook briljant, was er bijna ingetrapt. Hoorde “een klein dorpje in de buurt van D’recht” en begon zwaar aan mezelf te twijfelen WTF? Dat is toch niet zo???

Ook die scheve Kerktoren is nieuws voor mij (of selectief geheugen),hoe dan ook, Sint-journaal leuk,leuk,leuk.

ik heb weer gekeken… jammer dat de sint en pieten niet in beeld waren… morgen weer kijken…

ik heb bram ook via de site in het boek laten zetten… kreeg er tranen van in mijn ogen… mijn brammetje in het grote boek :inlove: :inlove: hier hangen de vlaggetjes en heb de sint en pieten en paard op de deur geschilderd. leuk leuk nu kan ik het gewoon doen voor een leuk doel al weet brammetje niet wat sinterklaas is maar hij lacht wel naar de plaatjes op de deur en de vlaggetjes hihi…

morgen weer kijken…

(maar voor diegen die het niet kunnen kijken rond die tijd, kan je het niet opnemen via je bakkie als dat mogelijk is

@mandy_d. wrote:

Heb flink moeten uitleggen wat er gebeurt als iedereen na het journaal achter de computer duikt en zijn naam in het boek wil laten zetten. Dan is de site overbelast, kortom…niet gelukt.

.

Ik heb het uiteindelijk vergeleken met een winkel waar ze iets verkopen dat iedereen wil hebben…dan moet je ook heel erg lang bij de kassa wachten, en soms is het zelfs even uitverkocht en moeten we wachten tot er nieuwe spullen komen

Je begrijpt het, hier gaan we het morgenochtend nog een keer proberen