Ik zie verschillende topics verschijnen over sinterklaas en ook al over kerst. Ik vroeg me af wat jullie leuker vinden … Sinterklaas of Kerst?
Ik kies duidelijk voor Sinterklaas. Met kerstmis heb ik niet zoveel … twee extra zondagen … gaap… en je helemaal vol (laten) stouwen met eten.
Dus … de Sint of Kerst?
Vroeger was het eerste instantie altijd sinterklaas, tot ik jaar of 8 was, toen werd het kerst, en dat is bij ons nog. Wij doen met beide momenteel niet veel, vorig jaar ook niet… maar normaal is het kerst gezellig naar me moeder en daar verjaardag vieren en kerst.
Ik kies voor kerst.
Vind het altijd erg gezellig met de boom en lichtjes in huis.
Maar nu ik kinderen heb vind ik het ook belangrijk om die beste Sint niet te vergeten.
Sinterklaas is een echt kinderfeest en dat heeft ook wel wat vind ik.
voor mezelf de kerst , heel het sfeertje , lichtjes , kaarsjes , bakkie kaneel thee met choko perpernoten
maar nu met de kids ook sinterklaassie erbij he , maar zodra de sint nog niet eens nederland uitgevaren is naar spanje staat hier de boom dus al op 6 dec. :mrgreen:
zou eigenlijk de optie allebei wel een goeie vinden :lol: (of ben ik nu extreem lastig ).
Sinterklaas vind ik ontzettend leuk, nu het geknutsel etc etc en straks op 5 december gaan we al vroeg in de middag naar mijn ouders, gezellig spelletjes doen, pepernootjes en chocomelk erbij en dan natuurlijk die spanning van ‘wanneer komen de cadeautjes en wat zou ik krijgen?’ (bij de kinderen dan haha)
En met kerst vind ik het supergezellig om de boom te hebben staan, de kamer aan te kleden en gewoon lekker thuis te kneuteren. Hoewel wij met kerst wel de tafel helemaal ‘chique’ aankleden eten wij dan niet superbijzonder of heel erg veel. Het is dus meer het samenzijn enzo en het gaat bij ons niet de vreterij.
Meestal gaan we 1 van beide kerstdagen naar mijn ouders, maar er zijn ook wel jaren geweest dat het een dag ervoor of 1 of 2 dagen erna was en dan is het nog steeds gezellig om samen te zijn!
Dan mogen de kids oma helpen met alle kaarsjes aan steken (ook die in de boom!) en vaak maken we dan samen een toetje met opa en helpt 1 van de kinderen ook, wederom met oma spelletjes doen …
Nee kan niet zeggen dat ik de ene feestdag leuker vind dan de ander. Ze zijn anders, maar allebei leuk!
Ik kan niet kiezen!
Heel lang vond ik de hele decembermaand een gruwel (mijn beide ouders leven niet meer, hun beide verjaardagen én sterfdagen zijn in december, het wordt er niet feestelijker op, op die manier) maar sinds een paar jaar besef ik des te meer dat die feestdagen gaan over koesteren, over dankbaarheid, over delen, over genieten van wat er wél is.
Sinterklaas is echt een feest voor de kinderen, de spanning, de wekenlange voorpret, de ontlading, ik vind het geweldig :inlove: Kerst is (bij ons) echt een feest voor de mensen die je dierbaar zijn, familie en vrienden, en elk jaar weer zijn we samen en er gebeurt echt niets bijzonders… we eten, drinken, doen spelletjes, maar elk jaar weer voel ik me zo zo zó rijk en gezegend dat ik het voor geen goud zou willen missen!
Ik vind de kerst voor mij persoonlijk het leukst/gezelligst. Maar voor de kinderen het sint feest. Dus ikkan geen keuze maken eigenlijk.
Voorheen ging Sinterklaas aan ons voorbij. Kerst was en ik feest nummer 1 voor mijn man en ik. Maar nu met kinderen die Sinterklaas bewust meemaken vind ik het Sintfeest toch ook wel bijzonder. Lekker knutselen met de kinderen, de spanning ed…
Moeilijk te kiezen…
Kerst wordt hier meer een huigelachtige bijeenkomst…Er wordt verwacht dat je komt en gezellig mee eet. Terwijl er altijd van ons word verwacht dat we komen terwijl je de mensen in de rest van t jaar niet in je eigen huis ziet. Bied je aan het zelf eens te organiseren wordt t net zo hard afgeketst. Dus onze kerst met bepaalde personen gaat dit jaar niet door.
Misschien dat we nog wel bij mijn ouders gezellig gaan gourmetten of dat ze hier komen en ik ga koken. Dat kan tenminste op een normale manier
Sinterklaas weten we eigenlijk nog niet helemaal…Kan wezen dat ik de kadootjes zo door schuif naar zn verjaardag in februari. :shifty:
Waarom staat de optie: ‘Allebei even leuk’ er niet bij???
:mrgreen:
Allebei!
kerst,
dit jaar dan…
de oudste is sinterklaas af,
en de jongste snapt er toch niks van…
Sinterklaas, absoluut, I love de Sint :inlove:
@nathaliehvdominique wrote:
voor mezelf de kerst , heel het sfeertje , lichtjes , kaarsjes , bakkie kaneel thee met choko perpernoten
maar nu met de kids ook sinterklaassie erbij he , maar zodra de sint nog niet eens nederland uitgevaren is naar spanje staat hier de boom dus al op 6 dec. :mrgreen:
hier hetzelfde
voor de kids sinterklaas en kerst met de boom is gewoon mooi en gezellig.
ik vindt kerstmis zo geweldig…
gezellig samen uitgebreid tafelen enzo… heerlijk die knusse dagen…
sinterklaas is hier nog niet echt aan de orde mijn dochters zijn nog net te klein… we vieren het wel omdat het zoontje van mijn lief dat weekend bij ons is… vindt het wel gezellig hoor…
dus voor mij ook allebei… :lol:
@mariska89 wrote:
Moeilijk te kiezen…
Kerst wordt hier meer een huigelachtige bijeenkomst…Er wordt verwacht dat je komt en gezellig mee eet. Terwijl er altijd van ons word verwacht dat we komen terwijl je de mensen in de rest van t jaar niet in je eigen huis ziet. Bied je aan het zelf eens te organiseren wordt t net zo hard afgeketst. Dus onze kerst met bepaalde personen gaat dit jaar niet door.
Misschien dat we nog wel bij mijn ouders gezellig gaan gourmetten of dat ze hier komen en ik ga koken. Dat kan tenminste op een normale manier
Sinterklaas weten we eigenlijk nog niet helemaal…Kan wezen dat ik de kadootjes zo door schuif naar zn verjaardag in februari. :shifty:
ik ga echt niet bij mensen zitten met kerst die ik verder nooit zie hoor…
lekker doen wat jullie zelf leuk lijkt…

Voor mezelf, absoluut kerst… :inlove:
Kerst veeel gezelliger
@juulke wrote:
Ik zie verschillende topics verschijnen over sinterklaas en ook al over kerst. Ik vroeg me af wat jullie leuker vinden … Sinterklaas of Kerst?
Ik kies duidelijk voor Sinterklaas. Met kerstmis heb ik niet zoveel … twee extra zondagen … gaap… en je helemaal vol (laten) stouwen met eten.
Dus … de Sint of Kerst?
Ik vind kerst leuker. Sint is voor de kids maar voor mezelf is kerst leuk.
Maar wat het volstouwen betreft… dat doe je zelf toch zou ik denken? Als je de manier van kerst vieren die je waarschijnlijk nu hebt niet leuk vind dat is het tijd voor verandering! Ik doe alleen wat ik zelf leuk vind met kerst.
:inlove: kerst :inlove:
Sinterklaas, vooral vanwege die gespannen snoetjes die 's avonds bij
hun schoentje staat te zingen :inlove: