sinterklaas of kerst?

Sinterklaas :inlove:

Ik zelf ben opgegroeid met Kerst :inlove: en de kerstman :inlove:

Ik was 7 toen ik in Nederland kwam en vond Sinterklaas maar raar :lol:

Maar nu ik zelf kinderen heb en Sinterklaas hier hotter is dan de Kerstman, kies ik voor Sinterklaas :inlove:

Kerst, vanwege het echte kerstverhaal.

de stal en het Koningskind in de kribbe.

We gaan kerstavond (24 dec.) naar de kerstzangdienst (als we oppas hebben) en 1e kerstdag naar de kerk.

2e kerst dag heb ik altijd wat minder mee, waarschijnlijk werk ik dit jaar op 2e kerstdag.

Als Marith het gaat beseffen zal het Sintfeest ook iets belangrijker worden dan dat het nu is.

Sinterklaasfeest is leuk hoor, we doen lootjes trekken, gezellig en leuk.

Tja ik vind het 2 hele verschillende feesten…

Het ene is leuk/gezellig/spanning/ en erg vrolijke onderneming

Kerst is iets ingetogener. ( voor ons dan )

Knus/soberder ( zonder het commerciele gedeelte )

het kerstverhaal.

Maar het mooiste van beide “feesten” is dat er echt een saamhorigheid is.

Of het verhaal nu echt of nep :wink: is.

De meeste mensen zijn in deze tijd wat meer toegangkelijker.

En dat maakt het voor mij het mooiste.

kerst absoluut nu nog iig die gezelligheid de sfeer!!!

als de kinderen later wat ouder zijn dan vind ik dat veel leuker die spanning en verrassingen heerlijk!!

Nu sint,omdat de kids nog klein zijn…

Als die niet meer geloven zouden we alleen met kerst een klein cadeautje onder de boom doen en meer de gezelligheid erom heen naar boven brengen…de cadeau’s zouden dan naar de achtergrond verdwijnen om lekker tijd met elkaar door te brengen en leuke dingen te doen…

Kerst.

Vind Sinterklaas ook geweldig hoor, de keuze was best moeilijk.

Maar kerst vind ik dan net iets meer speciaal.

Lekker thuis zijn, gezelligheid, hapjes, samen zijn, lampjes en lichtjes overal…

Duffe kerstfilms 's avonds op tv die dan toch leuk zij omdat ze over kerst gaan. Ookal heb je ze al 3 jaar op rij gezien…

@Danielle_M wrote:

@juulke wrote:
Ik zie verschillende topics verschijnen over sinterklaas en ook al over kerst. Ik vroeg me af wat jullie leuker vinden … Sinterklaas of Kerst?

Ik kies duidelijk voor Sinterklaas. Met kerstmis heb ik niet zoveel … twee extra zondagen … gaap… en je helemaal vol (laten) stouwen met eten.

Dus … de Sint of Kerst?

Ik vind kerst leuker. Sint is voor de kids maar voor mezelf is kerst leuk.

Maar wat het volstouwen betreft… dat doe je zelf toch zou ik denken? Als je de manier van kerst vieren die je waarschijnlijk nu hebt niet leuk vind dat is het tijd voor verandering! Ik doe alleen wat ik zelf leuk vind met kerst.

Uhhh … kerst was toch juist bedoeld om samen te zijn en rekening te houden met anderen. Ik doe wat ik leuk vind, vind ik weer een mega egocentische reactie. Als iedereen zo denkt, dan is er weinig gezelligs aan denk ik dan. Iedereen die op zijn eigen eilandje.

Ik ga mijn moeder en schoonvader niet alleen laten zitten met Kerst en dus wordt het weer een kerstmis met veel bankzitten en aan tafel zitten.

En vooraf weer het geplan op welke dag we waar heen gaan. Daar word ik een beetje kriegelig van, maar ja, het doet me dan wel weer goed om te zien dat zij er van genieten en juist op deze dagen niet alleen zijn. Het fijnst vind ik het dan als het weer een keer bij ons gevierd word, dan kan ik het zelf een beetje inplannen en zitten we minder op de bank en aan tafel. Maar ja, we zijn vorig jaar al aan de beurt geweest, dus dit jaar is het even diep inademen en weer uitademen en blij zijn als we weer op de snelweg zitten richting ons eigen huis.

Sinterklaas vieren we alleen als gezinnetje en daarom vind ik het denk ik ook leuker. Lekker knus, gewoon met ons viertjes. En de weken voorpret … heerlijk.

En sinterklaas vieren houden we er gewoon in hier hoor. Als de kids er niet meer in geloven, dan word het surprises maken en dat is net zo gezellig.

En daar hebben wij nu juist niks mee he,suprises…enzo…

Vierden thuis ook geen sint meer toen wij niet meer geloofden…hb altijd hekel gehad aan suprises maken op school…

Dus als kids hier niet meer geloven ook geen suprises enzo…man heeft er ook hekel aan…

Nu vieren wij sint ook alleen voor de kids hoor,geen cadeau’s voor de groten…echt kinderfeest…scheelt hoop geld ook…

Ik zelf vind kerst leuker, lekker gezellig met de kerstboom en lekker eten…

Maar voor de kleintjes vind ik sinterklaar veel leuker…

@juulke wrote:

@Danielle_M wrote:
@juulke wrote:
Ik zie verschillende topics verschijnen over sinterklaas en ook al over kerst. Ik vroeg me af wat jullie leuker vinden … Sinterklaas of Kerst?

Ik kies duidelijk voor Sinterklaas. Met kerstmis heb ik niet zoveel … twee extra zondagen … gaap… en je helemaal vol (laten) stouwen met eten.

Dus … de Sint of Kerst?

Ik vind kerst leuker. Sint is voor de kids maar voor mezelf is kerst leuk.

Maar wat het volstouwen betreft… dat doe je zelf toch zou ik denken? Als je de manier van kerst vieren die je waarschijnlijk nu hebt niet leuk vind dat is het tijd voor verandering! Ik doe alleen wat ik zelf leuk vind met kerst.

Uhhh … kerst was toch juist bedoeld om samen te zijn en rekening te houden met anderen. Ik doe wat ik leuk vind, vind ik weer een mega egocentische reactie. Als iedereen zo denkt, dan is er weinig gezelligs aan denk ik dan. Iedereen die op zijn eigen eilandje.

Ik ga mijn moeder en schoonvader niet alleen laten zitten met Kerst en dus wordt het weer een kerstmis met veel bankzitten en aan tafel zitten.

En vooraf weer het geplan op welke dag we waar heen gaan. Daar word ik een beetje kriegelig van, maar ja, het doet me dan wel weer goed om te zien dat zij er van genieten en juist op deze dagen niet alleen zijn. Het fijnst vind ik het dan als het weer een keer bij ons gevierd word, dan kan ik het zelf een beetje inplannen en zitten we minder op de bank en aan tafel. Maar ja, we zijn vorig jaar al aan de beurt geweest, dus dit jaar is het even diep inademen en weer uitademen en blij zijn als we weer op de snelweg zitten richting ons eigen huis.

Sinterklaas vieren we alleen als gezinnetje en daarom vind ik het denk ik ook leuker. Lekker knus, gewoon met ons viertjes. En de weken voorpret … heerlijk.

Misschien schreef ik het wat onduidelijk op maar met '‘ík doe wat ik leuk vindt’ bedoel ik niet dat ik niet bij elkaar ben. Juist wel. Ik bedoel dat je juist met kerst iets leuks doet met elkaar. Als je geen zin hebt in veel bankzitten met je familie kun je ook voorstellen een wandeling te maken, een spel te doen of iets dergelijks. Dus kies voor iets leuks die dag.

Ik kan niet kiezen, sinterklaas is voor de kinderen natuurlijk geweldig. Zelf vind ik de kersttijd een heerlijke tijd :inlove: Geniet van beide dus heel erg.

met beide heb ik niets, maar nou Mischa groter wordt vind ik Sinterklaas wel erg leuk, maar denk dat ik straks kerst ook nog wel kan waarderen whahahaha

Er ontbreekt nog een antwoord in de poll: allebei!

Ik kan niet kiezen hoor, vind beide leuk en beide word ook gevierd!!!

(ik vind Sint echt een kinderfeest, zo leuk om mee te maken met je iegen kind en er komen veel herinneringen van vroeger bij mij naar boven.

Kerst zie ik als een familiefeest…warmte, lekker eten, samenzijn…)

ik vind het een beetje appels met peren vergelijken geloof ik…

Ik vind persoonlijk de kerst leuker.

Gezellig met al die lampjes en lekker eten.

Voor de kinderen is uteraard de sint veel leuker.(vooral de cadeautjes!)

hier krijgen de kids 1 cadeautje van de sint… omdat ze anders zielig zijn… ( volgens de omstanders :roll: )

en met kerst ligt er onder de boom allerlei cadeautjes…

mochten er vragen over komen…

de sint kan niet overal tegelijk komen, is al een oude man… dus de kerstman is verantwoordelijk voor de kindjes die niets met sinterklaas krijgen :mrgreen: probleem opgelost :thumbup:

twee oude mannen die hetzelfde werk doen. ieder de helft :lol: