@Madre wrote:
Wij zingen altijd:
Wij lopen met mijne lantaarn en mijne lantaarn met mij
Daar boven stralen de sterren, beneden stralen wij…
Brand op mijn licht, brand op mijn licht van bimmelebammelebom…
Niemand kent dat lied dus wij krijgen altijd extra :oops:
:lol: Hahaha hier hetzelfde effect maar dan met:
Ster geflonker buiten in het donker,
onze lichtjes stralen dan kunnen wij niet verdwalen.
Wij lopen in een lange rij en dragen ons lichtje ook daarbij
Ster geflonker buiten in het donker.
en
Lantaren, Lantaren, zon en de maan en de sterren,
en ik loop op straat, 't is al heel heel laat,
zie hoe mooi mijn Sint Maarten lantarentje straalt.
en
Lampionnetje, Lampionnetje
schitterd in de donk’re nacht
als een sterretje, als een zonnetje
licht heeft steeds geluk gebracht
er horen ook (hand)bewegingen bij, maar dat kun je natuurlijk niet doen als je een lampion vasthoudt.:lol:
We zijn alleen maar in onze straat geweest maar de buren gaven wel echt heel erg veel aan de kids :o , hele hand vol lolly’s voor Thomas van een dove overbuurman (hij gaf ze al voor we gezongen hadden), 3 zakjes snoepjes + 3 kitkats + nog wat lekkers van andere buren ( :shock: Thomas kon het geeneens allemaal aanpakken). Een andere buurvrouw kreeg van Sarah Louise een kusje en een andere kreeg van haar het papiertje van een kitkat die ze had open gekregen :lol: en bij weer een andere liep ze zo naar binnen omdat ze een hondje hoorde :mrgreen: .
We zijn bij 11 huizen geweest en toen hadden ze er genoeg van.
We vroegen nog aan Thomas of hij niet nog even bij vrienden langs wou, en toen zei Thomas: “sorry maar ze staan niet op mijn wachtlijst!” :lol: .
Sarah Louise had ook best veel snoep gekregen maar het meeste heb ik omgeruilt voor mandarijnen, rozijntjes, koekjes en cranberries.
Thomas is nog met mn moeder naar mijn moeders buurboer geweest (= Th zijn “held”).
Ik heb redelijk wat kinderen aan de deur gehad (vorig jaar waren het er 4, nu zeker 15) het stomste “liedje” wat ik gehoord heb werd gezongen door 4 meiden van een jaar of 11 die alleen maar zongen “lalalala snoep snoep” :think: . Het enige grappige was dat SL het direct meezong.
Ik deelde chocolademunten uit en stempelstiften van Cars/Princess.
Buurtkinderen/buurvrouw vroegen of we veel snoep hadden, “genoeg!” was mijn antwoord. Mijn moeder en ik hebben Thomas duidelijk gemaakt dat het feest gaat om de mensen gelukkig te maken, door je lichtje te laten zien en een liedje te zingen. Dat je dan als dank iet lekkers krijgt is mooi meegenomen. Thomas was net zo tevreden met een mandarijn of een doosje rozijntjes, SL begon te kirren van plezier toen ze mandarijntje kreeg, alleen al doordat het op een mooie glimmende oranje bal lijkt!
We kregen trouwens erg veel complimentjes om de liedjes die we zongen EN over dat Thomas nog een echt kaarsje in zijn lampion had! :thumbup:
Maandag hadden we het feest op (de Vrije) school. Helaas waren wij een beetje laat dus toen we aankwamen waren ze al bezig met de optocht.
Maar we hebben nog wel Sint Maarten op zijn grote mooie paard gezien, en nog een stuk meegelopen met juffie en de klas.
Terug bij school zou er nog een toneelstuk worden opgevoert van Sint Maarten die zijn mantel deelt met de arme bedelaar (= God in vermoming) maar het paard sloeg bijna op hol, dus het is niet door gegaan. Toen zijn we naar binnen gegaan in de klas, kregen warme chocolademelk en speculaas, zongen nog wat liedjes en juffie vertelde nog een verhaal van Sint Maarten (hoe Maarten als kleine jongen besloot om niet zoals zijn vader mensen te beroven maar om een ridder te worden die de mensen zou gaan helpen).
En daarna mochten we naar huis.
Volgend jaar gaat het allemaal wat beter georganiseerd worden.
Het bruist nu wel bij de kinderen op school, Sint Maarten zet als het ware de deur open richting kerstmis en vooral de oudere kinderen weten dan al wat er komen gaat (advent, Sinterklaas, Sint Lucia, Kerst). Ik ben vooral nieuwsgierig naar advent, dat heb ik nog nooit meegemaakt in de kleuterklas en dat schijnt zo bijzonder te zijn!
Ik heb ook nog een paar foto’s gemaakt. Zal ze zo eens op de pc zetten!