Sint Maarten

we zijn terug. We hebben drie kwartier gelopen en het was helemaal helder( en kouddd) Maar super. Hij deed het erg goed. Elke keer als een deur open ging zei hij"mooie lampion he"en begon meteen zijn liedje te zingen. En daarna zei hij ;“mag ik gnoepje??” :oops:

Was super…

hier al 180 kindjes geweest.

Hub heeft nu even ‘wacht’ zodat ik ff kan eten haha.

Maar wat een gezelligheid. :dance: :smiley:

@Mutsie86 wrote:

hier al 180 kindjes geweest.

Hub heeft nu even ‘wacht’ zodat ik ff kan eten haha.

Maar wat een gezelligheid. :dance: :smiley:

damn :shock:

Jezus man ik maar 10 ofzo… :mrgreen:

Hier ook helemaal leuk. Niet bij ons aan de deur, maar het lopen van ons wel.

In onze straat komen er niet veel, maar even verderop is het een drukte van jewelste…We hebben nog een vriendinnetje opgepikt en dat was onverwachts leuk…

Wij zingen altijd:

Wij lopen met mijne lantaarn en mijne lantaarn met mij

Daar boven stralen de sterren, beneden stralen wij…

Brand op mijn licht, brand op mijn licht van bimmelebammelebom…

Niemand kent dat lied dus wij krijgen altijd extra :oops:

Ik heb net een moe, maar zeer voldaan mannetje in bed gelegd :inlove: . Hij mocht met de buren meelopen, zodat ik met Lars thuis kon blijven (heeft kinkhoest). Hij vond het geweldig!!

Hier bij mij, aan de deur zijn ook zeker 100 kindjes geweest. Mijn bak met snoep is zo goed als leeg :mrgreen: :mrgreen: .

Erg gezellig weer en wat fijn dat het niet regende :dance: :dance:

Het was GEWELDIG en ZOOOOOOOOOOO gezellig!!!

Tim zong steeds zo knap :inlove: iedereen smolt voor dat kleine mannetje!

DUSSSS de buit is weer binnen en hij had snel door wat er te halen viel!

Ja, volgend jaar gaan we lekker weer ! :mrgreen:

Ik ben zo blij dat het dit jaar droog bleef voor de kinderen :dance:

Hier helaas niet veel kinderen aan de deur gehad :frowning: Zit nu ook met een behoorlijke berg snoep…

Weer leuke creaties en liedjes voorbij zien komen, vindt altijd zo leuk :inlove:

Helaas dit jaar ook een aantal wat ik minder vondt, zo als een groepje 11 a 12 jarige zonder lampionen en veel tassen vol met snoep. Zongen een snel afgerafeld liedje waarvan de tekst niet te verstaan was. Vindt ik altijd zo jammer he…

Een jongentje die zwaar verontwaardig was dat ik geen kauwgom had :o vondt ie “stom” zei die :roll:

En een meisje en jongen die in de bak keken beiden een snoepje pakte en daarna zeiden “o die snoepjes zijn zo klein ik pak er nog 2 bij” :shock: Moeder moest er omlachten en ik stond met een mond vol tanden.

Maar verder was het erg leuk hoor :mrgreen: voor de kleine buurkinderen die voor het eerst gaan :inlove:

Hier was het ook weer gezellig, zo’n 30 kinderen aan de deur gehad geloof ik. Vond Daniël helemaal geweldig!

Zelf lopen was alleen bij opa en oma, die dat wel erg leuk vonden en bij de buren.

Oh ik let daar dus echt op hoor. Heb op een gegeven moment ook mijn oudste aangesproken. Die ging niet meer zingen maar dook gelijk op die bak af…DAT is dus echt niet de bedoeling :hand:

Maar die oudere kindjes komen ook later en dan gaat bij mij de deur niet meer open…Verschrikkelijk…

Hoi,

Sint maarten of zoals wij hier zeggen het keuvelen was erg leuk!

Hier ook een super trotse mama :inlove:

Baasje wurmde zich door alle drukte naar voren en stond dan uit volle borst “11 november is de dag, dat mijn lichtje branden mag” :inlove: te zingen.

Daarna heeft hij nog ruim een uur hier aan de deur gezeten op een stoeltje met zijn lampion om zijn nek, andere kindjes snoep uit te delen.

Ik denk dat er hier zo’n 80 kindertjes aan de deur zijn geweest.

Ik ben tussendoor nog even snel naar het winkelcentrum gerent voor nieuw snoep. (waar nog maar weinig keus was, omdat de schappen gewoon leeg waren)

Kus Moon

Lasse heeft vandaag iedereen die aan de deur kwam een spekkie gegeven. Opa had ooit een zak spekkies voor lasse meegenomen en die heb ik snel achterin de kast gegooid om er vandaag maar eens uit te halen :mrgreen: Lasse vond het helemaal top dat hij er ook een of twee mocht.

Hij vond het helemaal leuk al die kinderen die aanbelden en liedjes zongen.

Volgens mij was er wel een jongetje die ik op een gegeven moment hoorde zeggen - maar eentje??

Volgend jaar misschien ook maar eens met lasse op pad :mrgreen:

Jeeeeeeeeeej het was drooooooooooooog :dance:

Ondanks dat hij ziekig was…zijn we tocg geweest :oops:

Ik had het niet gedaan als hij koorts had boven de 38…hij had dus mazzel met zijn verhoging van 37,9…hij wilde zoooooooooo graag…is al vanaf zaterdagavond ziek :frowning:

Dus we zijn gegaan…met zijn 2 vriendjes en hun mama’s,dus ook erg gezellig voor mij :mrgreen: ,hebben we eerst patat gegeten en toen zijn we gaan lopen,erg leuk.

Veel mooie lampionetjes gezien :inlove:

Mijn favo liedje van dit was;

In de maaneschijn,in de maaneschijn

Sta ik met mijn lichtje voor de deur zo fijn.

En ik zing mijn lied,en ik zing mijn lied.

Wordt het een snoepje of krijg ik wat fruit?

Mijn tasje gaat open het liedje is uit…

Vond hem zo scheetig :inlove: helemaal als hij hem zong :inlove: :inlove:

En zij zongen graag…

Sinte Maarten had een geit.

Die was al zijn tanden kwijt.

Was hij zwart of was hij wit,

hij moest toch een kunstgebit

:eh:

En een lol dat ze hadden…

En die van 12 november en de tandarts…die was ook grappig vonden ze :lol:

Ja ben blij dat we geweest zijn…

Volgend jaar mag de kleine meid mee een paar huisjes…die was bóós dat ze niet mee mocht :lol: lekker ding!

Zo…250 kids??? Meeeeeen…hier maar een handjevol…Jo en Eli (3 en 1) hebben alleen de straat gedaan…Jo had er helemaal zin in…

Eli vond het op en neer lopen van de tuinen wel leuk,maar wilde geen snoep (dat hoeft ook uiteraard niet met 15 maanden)…

Ach…het gaat om het idee…

En tja…wat is er mis met eens per jaar een keertje lekker snoepen…Jo eet het toch niet op…hij houdt alleen niet van zoete snoep…alleen de chocolade gaat op…

wat zijn er toch brutale kids, :silenced: hier mochten ze 2 snoepjes helemaal blij waren ze en verbaasd ehct mogen we 2?

hier stuk of 25 aan de deur gehad

@monkey wrote:

Hoi,

Sint maarten of zoals wij hier zeggen het keuvelen was erg leuk!

Hier ook een super trotse mama :inlove:

Baasje wurmde zich door alle drukte naar voren en stond dan uit volle borst “11 november is de dag, dat mijn lichtje branden mag” :inlove: te zingen.

Daarna heeft hij nog ruim een uur hier aan de deur gezeten op een stoeltje met zijn lampion om zijn nek, andere kindjes snoep uit te delen.

Ik denk dat er hier zo’n 80 kindertjes aan de deur zijn geweest.

Ik ben tussendoor nog even snel naar het winkelcentrum gerent voor nieuw snoep. (waar nog maar weinig keus was, omdat de schappen gewoon leeg waren)

Kus Moon

Kom jij vast uit de buurt van anna paulowna, met het woordje Keuvelen haha :lol:

Nou hier geen kids gezien hoor, eigenlijk nooit, wonen in de straat eigenlijk geen kindjes die al rond gaan. Over een jaar misschien Jim en Sem met het buurjongetje en buurmeisje…

Gaat nu zelf een lekker snoepje eten :drool:

Dag meneer, dag mevrouw kijk hier staan we nou

Met de lichtjes aan de deur en de kleur van de kou

Dag meneer, dag mevrouw kijk hier staan we nou

Met de lichtjes aan de deur en de kleur van de kou

Sint Maarten, Sint Maarten en we lopen door de straten…

Dag mevrouw, dag meneer nou daar gaan we weer

Met de zakken goed gevuld, tot de volgende keer!

deze was de favo van Anna Sofie.

En ze was weer zooooooo lief he…

Ze varieerde met liedjes, maar ze koos ze per persoon uit.

11 september is de dag zong ze voor de oudere mensen, voor hele keurige mensen koos ze bovenstaande, voor jonge mensen deed ze een sint maarten-rap, ze varieerde superbewust en legde me elke keer uit waarom ze voor dat liedje koos :inlove:

En ik had Lev bij me in de wagen, en daarom kreeg ze consequent 2 snoepjes "1 voor je broertje :angel: "

nou we zijn pas verhuisd naar een andere buurt… had ik natuurlijk rekening mee moeten houden… :wink: maar had net genoeg :smiley:

maar volgend jaar toch maar wat meer kopen. want 50 is niks.

hier echt helemaal geen Sint maarten :cry:

Juist het eerste jaar dat we met Merijn zouden gaan lopen. Maar we zijn net 1.5 week verhuisd naar Huizen en hier doen we er dus niet aan. Ik ben in Huizen opgegroeid en heb het zelf ook nooit gedaan, maar ik had hoop dat het in de loop der jaren veranderd was, maar niet dus… :cry:

Jammergenoeg heb ik er hier niets van gemerkt.

De kids van mn zusje zitten op de vrije school en ik sprak haar vanavond, maar die maken er wel iets heel bijzonders van zulke feestdage zeg.

Ze waren vanavond met de school in een bos, waar allemaal kaarsjes staan langs het pad.

Langs het pad stonden hier en daar kinderen die hun muziekintstrument bespeelden.

Een appelvrouwtje waar ze langslopen.

Verderop het pad zit dan een rijk man waar ze een cent krijgen

en dan nog verderop krijgen ze dan een goudgekleurde walnoot.

En aan het eind staan de oudste kinderen die een toneelstuk doen waar iedereen met fakkels omheen staat.