Sint Maarten - de aftrap

Nou, hier is niemand geweest vanavond, en maar goed ook. Het weer was gisteren een stuk beter! (enneh… als iedereen gaat zitten wachten op het eerste kind gebeurt er natuurlijk nooit wat :mrgreen: . Wij liepen altijd eerst een optocht met het plaatselijke winkelcentrum, daarna gingen we ‘los’)

Helemaal niemand geweest hier nou moet ik al dat snoep samen met hub op gaan eten… jammer hoor :liar: :angel: :drool:

Hier is in de buurt de afspraak, dat als kinderen bij je langs mogen komen, je een lichtje bij de deur zet.

Werkt perfect. Tussen 18 en 20 uur zijn alle buurtkindjes langsgekomen en daarna liepen er oudere kinderen (schat ze wel een jaar of 12-13) door de straat te brullen (zonder lampion), dus toen hebben wij het lichtje naar binnen gehaald. De kom was toch bijna leeg.

Bij ons deden de rozijntjes voor de kleintjes het weer erg goed. Vorig jaar had ik 1 zakje gekocht, en ze waren als eerste op.



Overigens woon ik nu in zuid holland en heb ik het in alle jaren dat ik in drente en griningen heb gewoond niet gevierd.

Hier vanavond ook niets… Misschien morgenavond??

Vanavond om 19.45 is hier een hele fanfare door de straat geweest, muziek maiorettes, paarden noem maar op!



Erg leuk, wilde net Mik naar bed brengen en heb hem maar gauw ff de jas aangedaan en we zijn opstraat wezen kijken.

@lydia wrote:

ik was ook niet thuis.



Heb met een stel pubers allemaal bakjes rondgebracht vanwege oogstdankdienst.

Was leuk.

In plaats van iets halen iets brengen :wink:



Anna Sofie heeft gelopen EN IK HEB EEN KIND DIE NOG BLIJ IS MET EEN MANDARIJNTJE!!! :inlove:


Mijne ook :mrgreen:

Die koos zelfs uit een schaal met snoep én manderijntjes het manderijntje eruit en zei…kijk mam nu heb ik 2 fruitjes :inlove: :inlove: :inlove: (hij had al een appel)



Het was de eerste keer voor hem…vorig jaar had hij geen zin…ik vond hem superstoer!

Eerst met meerdere kindjes gegaan en op weg naar huis met zijn 2e ging hij zelf zingen…hij was zó stoer (hij is best verlegen normaal dus) ik glom helemaal…heb van hem genoten :inlove:

En ik had het koudddddddddddd :shock: voelde mijn tenen niet meer heb hagel én dikke regendruppels op mijn hoofd gehad maar het was het waard!Echt genoten heb ik :inlove:

Ben wel benieuwd naar dat Sint-Maarten feest…

kan mij er wel een voorstelling van maken als ik hier

de ervaringen zo lees.



Hier (Zuid-Holland) leeft dat niet blijkbaar

Zo, het is al ruimschoots achter de rug. Wij waren 19.00 weer thuis, ze wilden zelf naar huis, ze kregen het koud.

Om half 8 heb ik het licht uit gedaan, ik vond het mooi geweest. Wel ging de bel toen mijn zoontje in zijn onderbroek in de kamer stond, hij wilde de deur nog opendoen ook!

En om half 9 ging de bel nog een keer en toen heeft m’n man gezegd dat we gesloten waren :wink:



Hier zijn geloof ik 2 doosjes rozijntjes gekozen, maar ik hou zelf erg van rozijntjes, dus niet erg :mrgreen:

Mijn kinderen waren zeer tevreden over hun ‘buit’.



Waar ik nog het meest van geniet: Die hele kleintjes van een jaar of 2, 3 die hun lampion zelf vast willen houden, maar die dan over de grond sleept omdat ie zo zwaar is :inlove:

zo hier is het ook weer geweest

het was duidelijk drukker als voorgaande jaren

echte diehards hier hoor, zo door de koude regen lopen

ik en mijn zus hebben er een gezellig avondje van gemaakt

me zus kookte en ik zorgde voor het snoep

we hadden ook wat mandarijntjes in de trommel gedaan en die werden toch ook wel hier en daar door kindjes dankbaar in ontvangst genomen

“kijk mam! ik heb een mannenijntje!” :inlove:

Sinds ik in Amsterdam woon heb ik niemand bij ons aan de deur gezien met Sint Maarten. Erg jammer maar ik snap het wel. wij wonen twee hoog en de tijd die je bezig bent met trappen klimmen kan je beter besteden bij de beneden woningen :mrgreen: :wink:

Hier hebben ze ook nog nooit van hem gehoord. Met Halloween stonden ze hier voor de deur.

nou wij hebben het hier druk gehad hoor… :liar: :liar: :liar:

er zijn totaal 2 groepjes aan de deur geweest… 6 kinderen…

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

volgens mij leeft het hier niet helemaal meer geloof ik… :think: