Sint Maarten - de aftrap

Vanavond verwachtten wij de eerste kinderen aan de deur. We hadden ons goed voorbereid, we kozen dit jaar voor popcorn. Vorig jaar was het bagger weer en hebben we welgeteld 3 keer de deur open gedaan voor in totaal 9 kinderen. Het jaar daarvoor was het weer beter, maar kwamen er ook nauwelijks kinderen aan de deur. Popcorn kan ik altijd bij maken als ik te kort kom, dus dat leek de perfecte keuze.



We maakten 20 bekertjes met popcorn en deden dat samen met een stuk of 10 mandarijnen in een bak (wetende dat we morgen en overmorgen óók nog kinderen kunnen verwachten). Het weer is perfect, en we zijn nu al door alle bekertjes heen… :? Uit nood hebben we de zakken chips en borrelnootjes open getrokken, en hebben daar zakjes mee gevuld! EN HET IS NOG MAAR ZATERDAG!



Ik heb al vele nationaliteiten aan de deur gezien, en heb gemerkt dat nog niet iedereen het feest goed snapt. Zo liep er een jongetje bij me naar binnen toen ik de deur open deed :lol: . Bij het snoep uitdelen deed hij zijn snoepjes in mijn bak en pakte iets nieuws :lol: :lol: Leonie snapt er ook nog niets van, maar die vond al die lampionnen best leuk om te zien.



Het is nu stil, dit zal het wel zijn voor vanavond. Ik heb nog een paar zakjes en mandarijnen voor morgen, maar ik hoop stiekem dat iedereen besloten heeft vandaag te lopen. Hoe is het feest bij jullie verlopen?

is sint maarten niet altijd op 11 november? :think:



Hier (rondom Utrecht) wordt het niet gevierd.

Dus niks in huis 8)

@Kroes wrote:

is sint maarten niet altijd op 11 november? :think:



Hier (rondom Utrecht) wordt het niet gevierd.

Dus niks in huis 8)


Ja, maar dat valt dit jaar op een zondag, en dat is dus een discussiepunt. De gemeente heeft hier gezegd: bepaal het zelf maar, en 1 basisschool heeft via de krant opgeroepen om allemaal op zaterdag te lopen. Zoals één van mijn leerlingen zei: sommige mensen die doen helemaal niets op zondag, die gaan niet grasmaaien, die moeten uitrusten, en daarom lopen we daar niet langs de deuren. :mrgreen:

Hier is geen feest…woon toch in een kinderrijke woonwijk kun je wel zeggen. Denk dat het niet ‘gevierd’ wordt.

Overigens waar ik vroeger woonde (Onder Amsterdam)

werd ook nooit aan Sint-Maarten gedaan.

@Biebels wrote:

@Kroes wrote:
is sint maarten niet altijd op 11 november? :think:



Hier (rondom Utrecht) wordt het niet gevierd.

Dus niks in huis 8)


Ja, maar dat valt dit jaar op een zondag, en dat is dus een discussiepunt. De gemeente heeft hier gezegd: bepaal het zelf maar, en 1 basisschool heeft via de krant opgeroepen om allemaal op zaterdag te lopen. Zoals één van mijn leerlingen zei: sommige mensen die doen helemaal niets op zondag, die gaan niet grasmaaien, die moeten uitrusten, en daarom lopen we daar niet langs de deuren. :mrgreen:




Oow zeg, handig … pffff.



Volgens mij is sint maarten echt iets voor de noordelijke provincies (inclusief noord-holland). Haarlem eo doen in ieder geval ook mee.

wij doen ook mee maar bij ons is het gewoon 11 november.

ben benieuwd hoe de kids het gaan vinden.

Hier zijn er 9 kids aan de deur geweest.

Vorig jaar en het jaar daarvoor zo’n 60 -80 dus ik verwacht maandag de rest.

Wij hebben van die kabelspekken in een papiertje en dat wordt zeer gewaardeerd.

In Dronten wordt het ook vanavond gehouden en is het altijd erg druk. maar wij wonen nu in Roosendaal en hier doen ze het én anders én morgen pas. Ik heb ook geen snoep in huis gehaald, want het is hier niet “gewoon” dat ze langs de deur komen. :eh:

Wij hebben vanavond gelopen. Ik heb net zo lang zitten wachten tot er kinderen aan de deur kwamen en toen zijn wij ook begonnen.



Zelf hebben we maar 4 kinderen aan de deur gehad, maar een straat verderop, daar waar wij heen gewandeld waren was het best druk… Bij sommige huizen moesten we ook even op onze beurt wachten… Dus best gezellig… :mrgreen:

Wij hebben ook vanavond gelopen. Hier zijn maar 6 kindjes aan de deur geweest, dus manlief had het rustig :wink:

Hier was het ook vanavond, maar geen enkel kind aan de deur gehad.

We wonen niet echt in een kinderrijke buurt, dus wie weet ligt het daar aan.

Voor de komende tijd in ieder geval genoeg snoepjes in huis, haha.

hier helemaal geen kindjes aan de deur gehad vanavond…

Maar hier wordt het naar mijn weten gewoon morgen gevierd… de snoepjes liggen in ieder geval al klaar… :mrgreen:



merijn loopt dit jaar nog niet… volgend jaar gaat hij voor het eerst

hier geen kids aan de deur gezien

maar denk ook wel dat het gewoon morgen word

hier klussen en grasmaaien ze ook gewoon op zondag hoor :mrgreen:



hoorde overgens grasmaaien niet net als het vlees snijden door de man op zondag te gebeuren :lol:



groetjes renate

Ik was vandaag niet thuis heb zelf met de kinderen gelopen ze vonden het weer geweldig en het was ook nog droog geweldig .

Er is altijd iemand bij me thuis alleen dit jaar niet vond dat eingelijk wel jammer maar volgend jaar beter :smiley: :smiley: :smiley:

ik was ook niet thuis.



Heb met een stel pubers allemaal bakjes rondgebracht vanwege oogstdankdienst.

Was leuk.

In plaats van iets halen iets brengen :wink:



Anna Sofie heeft gelopen EN IK HEB EEN KIND DIE NOG BLIJ IS MET EEN MANDARIJNTJE!!! :inlove:

brittany heeft gelopen voor het eerst

liedje zingen lukte niet zo

maargoed ze vondt het leuk alleen ineens had ze het benauwd meteen naar huis haar benevelen en meteen had ze weer 38.9

ze heeft een halve zak snoep

@lydia wrote:

Anna Sofie heeft gelopen EN IK HEB EEN KIND DIE NOG BLIJ IS MET EEN MANDARIJNTJE!!! :inlove:


Vorig jaar had ik kinderen aan de deur die blij uit riepen: OH, EEN MANDARIJNTJE, LEKKER! :mrgreen:

ik was ook altijd zo’n kind die blij was met een mandarijn

we waren thuis met 4 meiden

en alle mandarijnen gingen na zo’n avond lopen naar mij jummie :drool:

@chantalmvbrittany wrote:

brittany heeft gelopen voor het eerst

liedje zingen lukte niet zo

maargoed ze vondt het leuk alleen ineens had ze het benauwd meteen naar huis haar benevelen en meteen had ze weer 38.9

ze heeft een halve zak snoep




ah wat sneu…

maar ze heeft wel genoten?



Ik ben benieuwd of hier nu morgen ook weer kinderen komen. Omdat wij bijna niet thuis zijn geweest, staat er nog een grote bak snoep.

Laat het mooi staan :wink:

vanavond maar liefst 3 kindjes aan de deur gehad. En d**s die ik ben; ik had er even niet op gerekend dus moest nog als een gek het snoep uit de kelderkast halen :doh: . De meesten gaan hier op maandag lopen geloof ik, wij dus ook maar :mrgreen:



(hoewel Ruben genoeg lampionnen heeft om alle3 de sint maartendagen met een andere lampion voor de dag te komen :smiley: 3 van de psz (hij wilde er in september al 1 maken, en aangezien hij bij 2 verschillende leidsters/groepen komt ook bij elke groep nog 1, en dan nog een lampion van de creche :lol: )