Sint Maarten - de aftrap

Hier niet één kindje :cry: ; nu moeten we al het snoep zelf opeten :cry: :mrgreen: .

Of ze moeten morgen nog komen natuurlijk :wink: .

Popcorn :thumbup: wat een leuk idee!

Ik zat ook al te denken aan pepernoten in een zakje ofzo maar manlief heeft uitgezocht en die heeft van die minimarsjes enzo meegenomen onder het mom van ‘dan lusten we hetzelf tenminste als ze niet komen’. Maar eigenlijk vind ik dat niks; veel te idioot.

Maar goed het lijkt er nu op dat we ze inderdaad zelf op moeten eten :mrgreen: .

Hoe doen jullie dat met eigen kind bij de deur?

Ik vind Maaike nog te jong voor sint maarten en ze krijgt ook nog geen snoep. Maar lampions kijken is natuurlijk wel leuk. Ben alleen bang dat ze heel boos wordt als ze mama van die mooie papiertjes uit ziet delen aan vreemde kinderen die zij niet mag hebben :? :mrgreen: . Hoe doen jullie dat?

wij liepen hier met drie groepen in het dorp, allemaal een straat… de kinderen van groep 7 hadden het geregeld en dieverzamelde onderweg ook het snoep, dat werd daarna in de gymzaal allemaal eerlijk verdeeld… en de opbrengst was enorm!!! iedereen had een halve tas vol… en das veel in snoep…

het was erg leuk :smiley:

hier zijn er ongeveer 20 kinderen aan de deur geweest

Nou, Leonie snapt er nog niet veel van, maar die popcorn vond ze wel lekker :inlove:

Het is hier geen discussie of ter sprake geweest, maar Sint maarten is hier gewoon op 11 november. Dus wordt vervolgd :wink:

We waren gisteren bij mijn schoonouders en daar was gisteren St. Maarten.

Ylana ging met oma naar de deur en ze vond het geweldig!!!

En als de kindjes klaar waren met zingen, ging Ylana een St. Maarten liedje zingen :lol:

Daarna deed ze snoepjes in de tassen van de kindertjes.



Maandag is het hier in Groningen :inlove:

Hier in Dronten was het gisteren dus en het was druk!! Ik denk dat hier wel twintig kinderen zijn geweest :shock: . Van 18.00 uur tot 20.30 uur bijna non stop aan de deur gestaan :mrgreen: .



Misschien komen er vanavond nog meer kids, maar ik heb nog snoep over, dus laat maar komen :lol: .



Edit: mijn man zegt net dat het er veeeeeeeeeel meer geweest zijn :shock:

Hier 30 kindjes aan de deur gehad. Snoep is nog niet op, dus mochten er vandaag of morgen nog meer komen :wink: :thumbup:



Mijn oudste had het lopen na een half uur al bekeken. Madame vond het maar koud :eh: . Maar wel een hele rugzak vol snoep gescoord :o .



Ik vind het zoooooo gezellig al die kindjes aan de deur :smiley: :thumbup:

Hier ongeveer 15 kids aan de deur geweest…





Ik had even boven door het raam staan gluren en het was druk aan de andere kant van de straat. In onze rij en tegenover waren wij de enige met de lichten aan, dus de meeste mensen liepen door naar de volgende rij…(en ik vind het juist altijd zo leuk…)





Wat ik wel belachelijk vond…



groepje kids waarvan 1 de begeleider denk ik…(ongeveer 14 jaar)



Mijn vriend laat de bak snoep zien, kids graaien een snoepie uit en die oudste zegt met een brutale mond…NOU er zit niets bij wat ik lust…



mijn vriend zegt: nou vriend, graag of helemaal niet…





Zegt dat jochie, heb je dan niet wat geld voor de arme kinderen in Pakistan… :shock: dussssssss…





moet niet gekker worden of wel…

ding dong







kuch,kuch, schraap?



11 november is de dag

dahat mijn lichtje

dahat mijn lichtje

11 november is de dag

dahat mijn lihichtje brahanden mag



*houd plastic zakje open *



sorry ben beetje melig :mrgreen:



groetjes renate

@minniemouse wrote:

Hier ongeveer 15 kids aan de deur geweest…





Ik had even boven door het raam staan gluren en het was druk aan de andere kant van de straat. In onze rij en tegenover waren wij de enige met de lichten aan, dus de meeste mensen liepen door naar de volgende rij…(en ik vind het juist altijd zo leuk…)





Wat ik wel belachelijk vond…



groepje kids waarvan 1 de begeleider denk ik…(ongeveer 14 jaar)



Mijn vriend laat de bak snoep zien, kids graaien een snoepie uit en die oudste zegt met een brutale mond…NOU er zit niets bij wat ik lust…



mijn vriend zegt: nou vriend, graag of helemaal niet…





Zegt dat jochie, heb je dan niet wat geld voor de arme kinderen in Pakistan… :shock: dussssssss…





moet niet gekker worden of wel…




zo hey die durft :shock:

Hier is gisteren helemaal niemand geweest.

Dus blijft de bak gewoon op de trap staan voor vanavond.

poeizie: ik heb nog wel wat zakjes chips over, kom maar halen! Of heb je liever een mandarijn :mrgreen: :lol:

hoii



hier in amsterdam lopen we ook vanavond…

heb zelf eigenlijk niks inhuis gehaald omdat we zelf gaan lopen.

het is hier in de buurt altijd wel giga druk echt in de rij staan voor de deuren.



die meid loopt al de hele dag hier met de lampion te zwaaien ze wilde vanochtend al gaan lopen hahah

hop dat het droog is vanaaf

:oops: Ik vind dat hele Sint Maarten gedoe helemaal niets. Officieel is het een Katholiek feest en alles wat hier aan de deur komt is beslist niet Katholiek. Ik vind het gewoon gek dat al die mensen zondags netjes in de Christelijke kerk zitten maar dan ineens wel een Katholiek feest gaan vieren :think:

@Nathalinde wrote:

:oops: Ik vind dat hele Sint Maarten gedoe helemaal niets. Officieel is het een Katholiek feest en alles wat hier aan de deur komt is beslist niet Katholiek. Ik vind het gewoon gek dat al die mensen zondags netjes in de Christelijke kerk zitten maar dan ineens wel een Katholiek feest gaan vieren :think:




Kerstmis is van oorsprong een heidens feest, en de meeste christenen vieren ook gewoon kerst en hebben een boom staan, terwijl juist het hebben van een boom als heidens werd aangemerkt. Ik denk niet dat je Sint Maarten nog terug kunt voeren naar een katholieke oorsprong. Vaak hebben dergelijke gebruiken een christelijke oorsprong, maar wordt er massaal door niet-gelovigen aan meegedaan.



Het heeft m.i. niet zozeer met geloof te maken, als wel met een stukje cultuur.

Hier nog geen kids gezien hier lopen ze wel maar niet zo veel kids die waren tot nu toe allemaal te klein denk ik… Vorig jaar kids aan de deur gehad met Halloween, toevallig had ik wat snoep in huis maar had er natuurlijk niet op gerekend…



Wij liepen thuis (Den Bosch) overigens altijd met 3 koningen, hier doen ze daar niks aan.



Het is zo’n hondenweer vandaag dat er vast geen kinderen de straat op gaan vanavond… (en nu had ik me er zo op voorbereid :roll: )

o gaaf dan ben ik een heidense christen :mrgreen:



wij zijn christelijk opgevoed, maar hadden wel altijd een boom staan

maar dan geen kadootjes onder de boom, want bij kerst dachten we aan de geboorte van jesus christus

vind nu nog steeds kadootjes onder de boom niets

de kerstman is bijna het zelfde als sinterklaas, dus dat ga ik niet 2x vieren



wat ik trouwens raar vind

dat bedenk ik me in ene

op mijn 1ste basis school heb ik nooit het verhaal gehad over sint martijn terwijl het een gelovige school was

en 2de basis school , helemaal niet gelovig kreeg ik het verhaal helemaal in een toneelstuk voorgeschoteld

toch raar dat dat zo kan verschillen

Nou, ik ben er helemaal klaar voor, de kinderen ook, maar hoe laat mogen ze nou beginnen? Van mij pas als er een kind aan de deur geweest is. Maar 6 uur lijkt me toch wel een mooie tijd toch?

@Sterre74 wrote:

Nou, ik ben er helemaal klaar voor, de kinderen ook, maar hoe laat mogen ze nou beginnen? Van mij pas als er een kind aan de deur geweest is. Maar 6 uur lijkt me toch wel een mooie tijd toch?




Ja, dat dacht ik ook… ik wacht wel tot er een kindje aan de deur is geweest. Maar er is nog niemand geweest, en ze zijn toch maar alvast weggegaan, het is nu even droog hier geloof ik. Ik ben heel benieuwd wat voor opkomst we krijgen dit jaar :slight_smile: