Sinds ma trommelvliesbuisjes: nu een loopoor....Tips?

Hallo,

Sem heeft afgelopen maandag trommelvliesbuisjes gekregen. De ingreep is goed verlopen en Sem heeft er geen last van gehad.

Sinds gisteren slaapt Sem smiddags ineens heel slecht en word huilend wakker. Is dag heel moeilijk stil te krijgen (duurt soms wel een uur) en hij blijft dan de hele middag erg geprikkeld.

Zijn oren zijn smiddags vurig rood (buitenkant) en in zijn rechter oortje is donkergeel oorsmeer te zien. Sem heeft geen koorts. Hij is wel duidelijk niet fit en lang niet zo actief. (vanmorgens op het kdv was er niets aan de hand)

Heb de KNO al gebeld moet het dit weekend even aankijken en als het maandagmorgen nog niet weg is dan moeten we terug komen om het schoon te laten maken en eventueel een atibiotica.

Wie o wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij info en eventueel tips geven.

Balen dat hij zo’n last heeft hier ook gedoe gehad na het plaatsen van de buisjes, maar geen loopoor. Hij had gewoon nog een ontstoken oor en dus een ab-kuur en druppels gehad. Ik moest bij een loopoor wel meteen bellen trouwens want dan zou hij ook oordruppels krijgen.

Ik denk dat hij gewoon oorpijn heeft, vandaar het moeilijke slapen en geprikkeld zijn, ik zou hem iig paracetamols geven over de dag heen om een buffertje op te bouwen tegen de pijn, ik gaf Jim voor het slapen gaan ook nog Nurofen voor beebs dat werkt wat langer en is wat sterker. Artsen zijn er vaak niet kapot van maar je moet toch wat als je kindje pijn heeft. De ha heeft hier gezegd dat i.p.v. 3 paracetamols per dag 4 ook best kan als ze veel pijn hebben.

@Tante Soesa wrote:

Balen dat hij zo’n last heeft hier ook gedoe gehad na het plaatsen van de buisjes, maar geen loopoor. Hij had gewoon nog een ontstoken oor en dus een ab-kuur en druppels gehad. Ik moest bij een loopoor wel meteen bellen trouwens want dan zou hij ook oordruppels krijgen.

Ik denk dat hij gewoon oorpijn heeft, vandaar het moeilijke slapen en geprikkeld zijn, ik zou hem iig paracetamols geven over de dag heen om een buffertje op te bouwen tegen de pijn, ik gaf Jim voor het slapen gaan ook nog Nurofen voor beebs dat werkt wat langer en is wat sterker. Artsen zijn er vaak niet kapot van maar je moet toch wat als je kindje pijn heeft. De ha heeft hier gezegd dat i.p.v. 3 paracetamols per dag 4 ook best kan als ze veel pijn hebben.

Het gaat vandaag beter, tot nu toe geen klachten vernomen.

Gisteren de buitenkant van zijn oortje schoongemaakt en zo te zien is er verder geen viezigheid meer bijgekomen.

Hoe zag jij dat je zoontje na die buisjes oorontsteking had?

Groetjes Ariska

manlief heeft vorig jaar buisjes gekregen en hij heeft bijna 3 weken bloed uit het oor gehad incl. allemaal rommel :sick:

volgens de kno was dit dus gewoon de reactie van het oor doordat het nu zijn troep kwijt kon en al dit spul bleef eerder achter het trommelvlies hangen…(gets wat was dit goor jakkes!)

maar het kon dus geen kwaad en was eigenlijk alleen maar goed!

@jacsansil wrote:

manlief heeft vorig jaar buisjes gekregen en hij heeft bijna 3 weken bloed uit het oor gehad incl. allemaal rommel :sick:

volgens de kno was dit dus gewoon de reactie van het oor doordat het nu zijn troep kwijt kon en al dit spul bleef eerder achter het trommelvlies hangen…(gets wat was dit goor jakkes!)

maar het kon dus geen kwaad en was eigenlijk alleen maar goed!

Jeetje ook bloed jeeeeeeeeeek

Heeft het hem zeer gedaan die buisjes plaatsen?

geen pijn ook niet daarna, maar wel een vreemd gevoel alsof zijn oor was ontploft zeg maar hahahaha gut das wel vreemd omschreven ik hoop dat je je er iets bij voor kunt stellen … de druk was er af…

@jacsansil wrote:

geen pijn ook niet daarna, maar wel een vreemd gevoel alsof zijn oor was ontploft zeg maar hahahaha gut das wel vreemd omschreven ik hoop dat je je er iets bij voor kunt stellen … de druk was er af…

:lol: Ja kan me dr iets bij voorstellen :thumbup:

mij werd verteld dat mischa wel een vies oortje kon houden na het plaatsen van de buisjes, maar dit moest na een week over zijn. Alleen had hij geen vies oor, en ook nergens last van naar mijn idee…

Mischa heeft zijn buisjes sinds november, en we hebben al mega vaak een loopoor gehad (Zou anders aldoor een ontsteking zijn geweest waarschijnlijk) Ik moet altijd ff de kno afdeling bellen en krijg dan oordruppels. Werkte prima, tot de loop oor die hij nu heeft… deze loopt al 3-4 weken (af en toe 2 dagen rustig) en nou een andere soort druppels gehad. Maar tot nu toe werken die ook niet (Vanaf maandag)

Ik ga de 25e dus weer terug met hem om de boel na te laten kijken…

Jim had na de operatie een bloedend oor maar geen loopoor. Twee dagen na de operatie vertoonde hij weer het gedrag dat hij er voor 's nachts steeds had (wakker worden en helemaal overstuur en ontroostbaar overstrekken enz.) dus gebeld en toen heeft de KNO weer gekeken en toen bleek het nog ontstoken. Oor was tijdens de operatie ook flink ontstoken dus het buisje had niet meteen geholpen blijkbaar. Afgelopen vrijdag is hij weer nagekeken en het is weer rustig. De KNO wil hem wel extra in de gaten houden (maar ben natuurlijk vergeten te vragen waarom :wall: ) dus 11 april gaan we weer.

Wat een gedoe allemaal he met die oortjes. Krijg dr zo langzamerhand een puntneus van :liar:

Pffff dit was hier de tweede operatie in een half jaar tijd ik hoop ook dat het hier nu wat beter gaat kan wel wat rust gebruiken (voor zolang als dat dan weer duurt :mrgreen: ).

Hoi hoi,

Zometeen naar het ziekenhuis met Sem.

Heb toch maar gebeld vanmorgens over die loopoor en de daarbij gekregen verhoging. Loopoor is inmiddels wel weg, maar de verhoging komt elke middag terug + het grijpen naar de oren en dan auwe zeggen.

Moet om 11.00 uur komen, ben benieuwd wat ze gaan doen.

Groetjes Ariska

Oh succes, klinkt toch wel als oorpijn hè? Waarschijnlijk voelt hij zich na een ab kuur dan beter (hier gaat het de goede kant op sindsdien).

@Tante Soesa wrote:

Oh succes, klinkt toch wel als oorpijn hè? Waarschijnlijk voelt hij zich na een ab kuur dan beter (hier gaat het de goede kant op sindsdien).

Hoi hoi,

Nou ben terug. Buisjes zitten goed en oren zien er rustig uit. Hij vertelde dat hij tijdens de operatie er veel vocht uit de oren heeft gezogen. De vraag is nu of het een beginnende ooronsteking is of een verkoudheid. Heb een recept voor een kuur meegekregen mocht de koorts na 2 a 3 dgn nog niet over zijn.

We geven het nog even de tijd. Maar het zou natuurlijk niet fijn zijn als Sem zaterdag op zijn verjaardag ziek zal zijn :frowning:

Groetjes Ariska

Heb je een ab kuur gekregen? Die slaat als het goed is binnen 48 uur aan, dus dan zou hij zich zaterdag toch wel beter moeten voelen hoop ik…

@Tante Soesa wrote:

Heb je een ab kuur gekregen? Die slaat als het goed is binnen 48 uur aan, dus dan zou hij zich zaterdag toch wel beter moeten voelen hoop ik…

Maar mag er pas mee beginnen als het woensdag nog niet beter is :?

Hij krijgt n.l. ongelooflijk veel ab kuren zelfs zoveel dat hij er al fluoride tabletjes voor gebruikt.

Oh das ook apart, moet je dan weer terug of zo? Balen dat hij dat zoveel heeft gehad zeg. Hier krijg ik helemaal niks bij een oorontsteking… ab werkt dan toch niet meer zegt de ha dus krijgt hij het ook niet :roll:

@Tante Soesa wrote:

Oh das ook apart, moet je dan weer terug of zo? Balen dat hij dat zoveel heeft gehad zeg. Hier krijg ik helemaal niks bij een oorontsteking… ab werkt dan toch niet meer zegt de ha dus krijgt hij het ook niet :roll:

Haaaai,

Ik heb al een recept in huis. Moet woensdag zelf beoordelen of hij het nodig heeft. Bij nog steeds koorts: JA.

Mijn HA geeft praktisch direct een ab. Maar zodra sem weer iets met de oren heeft moeten we naar de poli kno bellen en niet meer naar de HA. Vind het zelf wel een prettig idee.

Maar moet snel mn jas aan doen, moet naar mn werk (3 nachtdiensten staan me te wachten). Ben pas morgenavond weer op het net.

Groetjes…

Nou ik hoop dat het receptje mag blijven liggen, maar aan de andere kant bij Jim heeft het goed geholpen (co-trimoxanol of zoiets) kuurtje van 10 dagen. Het gaat nu echt stukken beter met hem!

Succes met de nachtdiensten!

toevallig heb ik nu hetzelfde met|Wessel.

Ook 10 maart (maandags) een nieuw buisje gekregen… (andere was eruit)… en sinds die tijd blijft hij peuteren en zeggen “heb een nieuw buisje he?”" terwijl de vorige (twee) keren er helemaal niets aan het handje was…

Ook verhoging en na 4 dagen een heeeeeeeeeeel vies… echt heeeeeeeeeeel vies donderbruin pussig oor… nu nog…

Heb vandaag oordruppels gekregen… maar hij heeft ook dikke witte stippen op z’n keelamandelen.

arm manneke… inderdaad… je krijgt er een puntneus, -hoofd of voor mijn part puntoren van!!!

Beterschap voor jullie hoor…