hier ook weer dikke ellende met de oortjes (buisjes sinds november)
dinsdag weer bij de kno arts geweest en hij heeft een oorontsteking door een bacterie. Is een bacterie die niet met de oordruppels weg gaat. Ik moet ook de kno bellen bij een loopoortje en we hadden al 2 soorten druppels gehad en al 7 weken een loopoortje.
Nou is er een kweek van afgenomen en daar krijgen we vandaag of morgen de uitslag van en daarop afgestemd een ab-kuur.
Ik wordt onderhand echt mega gestoord van die oren!!
Nou ik had dus hoop dat we van de ellende af zouden zijn met de buisjes (en vooral een betere nachtrust zouden krijgen) maar dat hoeft dus niet zo. En dan te bedenken dat die dingen er na een half jaar al uit groeien (begint de ellende dan weer opnieuw?)!
Zijn jullie kids ook zo snel moe en geprikkeld? Ik vind Jim echt soms zo snel moe en iedereen roept dat ik me daar niet te druk om moet maken, maar voor een jochie van 1,5 is het toch wel raar als ie om 7.00 uur uit bed komt, niet echt actief is (lees beetje hangen bij mama, op zijn stoel zitten en wat tv kijken) spelen doet ie thuis eigenlijk bijna niet, en dan om 10.00/10.30 uur al helemaal op is… het is de laatste tijd wel wat beter, maar toch…
mischa is sochtends ook vreselijk moe, hij slaapt tot een uur of 9 (heeft wel om half 7 ofzo een papfles gehad)
Om 11.00 is hij moe, en gaat dan ook naar zijn bedje. Smiddags is hij wel beter te spreken, maar is ook vrij snel moe.
Op de creche enz houd hij het allemaal wel wat beter vol, maar komt ook door afleiding, want moe is hij dan wel.
Vandaag was echt een rampen dag! Morgen weer beter hoop ik.
Ik merk het ook altijd aan Wessel’s gesteldheid… en niet aan het feit of hij pijn aangeeft…
Hij wordt prikkelbaarder (moe?), “pieperig”(moe?), eet slecht… diarree… noem maar op…
En nee dus… buisjes voorkomen alleen de druk op het trommelvlies bij een heftige verkoudheid/oorontsteking… virussen en bacteren komen evengoed nog binnen enzo…
Wessel heeft nu t-buisjes. Deze moeten operatief verwijderd worden… Dus vallen er niet spontaan uit na een half jaar.
Pfff had echt gehoopt dat het beter zou worden, al merk ik echt wel verschil hoor. Maar Jim is dus continu neusverkouden en dan eerst van die vieze groene bellen dat dan na een paar dagen weer doorzichtig wordt, om dan even rustig te zijn en weer opnieuw te beginnen. Daarom zijn zijn neusamandelen in augustus al verwijderd.
Ben wel opgelucht dat ik lees dat jullie kids zich ook zo gedragen, dan weet ik dat het echt daarvan komt. Gisteren had hij echt een superdag zo fijn om hem ook thuis eens een dagje zonder gemopper te hebben, hij komt op het kdv ook altijd goed mee, maar idd ook door de afleiding en natuulrijk ook wat minder aandacht dan thuis.
Hebben jullie er wel eens over gedacht om naar een ka te stappen gewoon om ze even goed na te laten kijken? Ik zit daar namelijk wel over te denken. Als het niet beter gaat en dat constant snotteren blijft wil ik wel eens met een goede ka overleggen of er nog andere stappen zijn (WKZ is hier vlakbij dusss)
ik ben inderdaad met wessel bij een kinderarts geweest (op verzoek kno). Die kno vond het allemaal nl. nog wel meevallen die oren… en maakte zich druk om de slijmerige poep.
Blijkt dus dat er een hele vieze middenoorontsteking zit… “typisch middenoor-kind” zei de ka. Een week later kreeg ie zijn buisjes!
Ariska hoe is het nou met je mannetje???
Mischa heeft eindelijk een goeie AB kuur en AB oordruppels voor zijn oortjes.
We hebben de uitslag woensdag pas gehad, dus nog maar 2 dagen aan de medicatie, maar ik heb het idee dat het al wel iets beter gaat :dance:
Ik schaam me dood dat ik nu pas weer in de topic kijk :oops:
Maar hier nog steeds een super opstandige Sem die sinds gisteravond weer een loopoor heeft en koorts.
Hij is hangerig, wil niet slapen en niet eten en om het minste en geringste word hij ontzettend boos.
IK ga zo de kno poli bellen. Moet wachten tot 13.00 uur want ze hebben pauze. Ik hoop dat ik straks nog terecht kan want a.s. maandag en dinsdag heb ik geen auto want die staat dan in de garage (airco kadoek).
Hoe is het met de andere kids???
Enne mn neus word steeds puntiger van die oren. We gaan volgende week zaterdag op vakantie en kan dit er natuurlijk gewoon niet bij gebruiken. Merk aan mezelf dat ik er erg stressie door word en verdrietig. pfff zal de moeheid ook wel zijn.
Groetjes Ariska
Na mischa zijn laatste loop oor gaat het super goed!!! Dat was een bacterie, heeft ie een heftige AB voor gekregen en AB druppels.
Zodra mischa een loop oor heeft kan ik de kno poli bellen en krijgt hij gelijk oordruppels voorgeschreven.
Balen dat het weer niet helemaal lekker gaat met je mannetje :hug:
Hier ben ik dan weer even.
Afgelopen vrijdag telefonisch contact gehad met de kno-arts gehad en de boel uitgelegd. Het oor blijkt ontstoken te zijn (dat kan hij door de telefoon heen zien :roll: ) Heb nu oordruppels en het loopoor is verdwenen. Ga het morgen nog even 3 keer gebruiken en daarna stop ik er weer mee (heb ik ook nog wat op reserve voor in de vakantie).
Had nog aan de kno-arts gevraagd moeten we niet even langskomen, maar dat was niet nodig…
Verder vanmorgens naar de HA-post geweest, omdat Sem niet tot nauwelijk drinkt en daarbij niet of nauwelijks een plasluier heeft. Ook eet hij nu al bijna 1 week niet. Ik dacht aan een keelontsteking of het doorkomen van zijn laatste 4 kiezen. Ook zit hij behoorlijk vol op de borst.
De dokter heeft hem even goed onderzocht. Op dit moment nog niet uitgedroogd. Oren zijn weer rustig, keel ziet rood, maar niet ontstoken.
Alles wijst dus naar zijn kiezen.
Geef Sem nu op advies van de arts drie keer daags een paracetamol zetpil, daarnaast charmodent tabletjes en dentinox en moet zeggen dat hij het daar redelijk goed op doet.
Nu maar hopen dat die krengen er zaterdag door zijn, want dan gaan we op vakantie. Anders ga ik gillend met man en kind weer naar huis :lol:
Sem moet na onze vakantie geopereerd worden aan zijn piemie. die is steeds ontstoken. We hopen dat we dan weer alles gehad hebben.
Groetjes Ariska
als mischa een loopoortje heeft krijg ik ook altijd na een telefonisch “consult” met de telefoniste oordruppels voor geschreven.
Ik hoop dat hij er snel vanaf is en dat jullie kunnen genieten van jullie welverdiende vakantie!!
Vorig jaar zijn wij gillend naar huis gegaan, bleek het mannetje een dubbele oorontsteking te hebben, en tandenleed. Maar toen had hij nog geen buisjes.
Sterkte!!! :hug:
@marijke79 wrote:
als mischa een loopoortje heeft krijg ik ook altijd na een telefonisch “consult” met de telefoniste oordruppels voor geschreven.
Ik hoop dat hij er snel vanaf is en dat jullie kunnen genieten van jullie welverdiende vakantie!!
Vorig jaar zijn wij gillend naar huis gegaan, bleek het mannetje een dubbele oorontsteking te hebben, en tandenleed. Maar toen had hij nog geen buisjes.
Sterkte!!! :hug:
Ohh dus dat is wel gebruikelijk dat het telefonisch word voorgeschreven. Moet zeggen dat ik het wel als heel prettig heb ervaren. Voor ons is het een dik half uur rijden naar de kno-arts.
Zijn jullie vorig jaar eerder naar huis gegaan, of wel jullie vakantie uitgezeten?
We hebben sinds vanavond ook nog eens problemen met onze auto, dat kan er ook nog wel even bij (dus niet :twisted: ). Hopen dat alles tip top in orde is voor dit weekend zodat wel lekker kunnen genieten van elkaar en met elkaar inclusief de auto

Bedankt voor je reactie, vind het heel lief :inlove: Doet een moeder goed die zich zorgen maakt om haar kindje

:-* Ariska
heey Ariska,
ja het is gebruikelijk dat je telefonisch oordruppels voorgeschreven krijgt. Ik heb ook wel eens druppels gehad die dan niet werkten, kreeg ik telefonisch andere voorgeschreven.
Wij zijn vorig jaar na 3 dagen ong. naar huis gegaan. Maar het was een combinatie. Mischa was ziek, at en dronk niet, koorts en huilerig. Het weer was slecht, en de omgeving was niets aan… dus toen hebben we de weersvoorspellingen bekeken, de spullen ingepakt en naar huis gegaan…
Een ziek kindje is niet leuk, maar op vakantie al helemaal niet.
Balen dat jullie auto nou ook nog eens tegen werkt, maar na zoveel tegenslagen moet de vakantie gewoon geweldig zijn!!! Ik hoop het iig wel voor jullie.
Je kan altijd de kno afdeling bellen he als je iets niet vertrouwd, mijn ervaring is dat ze zo een plekje voor je hebben als je denkt dat het niet goed gaat. Nou 2x gebelt dat ik langs wou komen, en beide keren kon ik binnen een paar dagen terecht.
:-*
Ik heb zelfs een recept voor druppels gekregen bij de laatste controle… voor het geval hij weer een langer-dan-1-week-loopoor krijgt…
dus… ja… gebruikelijk wel hoor… dat zo’n kno dat via de foon doet…
maar jemig… wat een getob he? En dan ook nog piemie in 't verschiet… brrrrrrrrrrrrr…
Sterkte hoor! Waar ga je naar toe op vakantie? Ga je vliegen??? (ivm druk op 't oor wel even aan denken hoor).
@preggie wrote:
Ik heb zelfs een recept voor druppels gekregen bij de laatste controle… voor het geval hij weer een langer-dan-1-week-loopoor krijgt…
dus… ja… gebruikelijk wel hoor… dat zo’n kno dat via de foon doet…
maar jemig… wat een getob he? En dan ook nog piemie in 't verschiet… brrrrrrrrrrrrr…
Sterkte hoor! Waar ga je naar toe op vakantie? Ga je vliegen??? (ivm druk op 't oor wel even aan denken hoor).
Hoi hoi. We gaan naar de sprookjescamping in Hardenberg. Dit jaar expres gekozen voor Nederland i.v.m. Sem zijn gezondheid.
:-*