simpele interieur verfraaiers?

Oh meiden…



Ik heb enorm de kriebels… ik wil zooo graag ons huis wat gezelliger maken.

De slaapkamer is top al, die heb ik een week of 5 groen geschilderd en de meubels voor Bibje staan er al bij en ja… voel me daar helemaal fijn :smiley:



Maar dan kom ik beneden… we hebben een beetje een allegaartje aan meubels voor mijn idee… een hoogglans wit tv meubel en 2 witte lack tafeltjes omdat de salontafel op zolder staat te wachten op een kaalmaaksessie… (dus die op de foto staat weg en nu 2 witte tafeltjes)

Mijn bank is bruin en we hebben een karpet liggen wat eigelijk een beetje vloekt :silenced: Juist omdat het niet echt bruin is, maar ook niet in dezelfde kleurrange… dus niet ton-sur-ton maar een soort van vaal bruin grijs. De kussentjes liggen op zolder, ik houd niet zo van kussentjes, hebben we gedaan voor de foto.



Planten heb ik zat, en ons dressoir is wel oke denk ik :roll:

Maar ik mis wat aan de muur achter de tv (is nu trouwens een lcd tv die wat groter is als het kleine ding op de foto) die is nu nog zo kaal en ik zou graag de indeling omgooien en het karpet wegmieteren… maar wat voor karpet dan?

Of helemaal geen karpet meer.

Wat zijn leuke dingen om snel en niet te duur aan de muur te hangen?

Houd wel van volume… dus liever 2 grotere dingen dan allemaal tierlantijnen…



Kleurvak op de muur? toch nog vitrage ophangen? :think: Heb nu enkel dikke overgordijnen…



help…de nesteldrang slaat toe en zoveel tijd heb ik niet meer :mrgreen:

ik zou niets doen ik vind je echt een heeeeeel leuk huisje hebben :inlove:

Nou lekker dan :lol:



Dat is niet echt een bevredigend antwoord hoor… :mrgreen:

@Cell wrote:

Nou lekker dan :lol:



Dat is niet echt een bevredigend antwoord hoor… :mrgreen:






wachten tot beebje er is … en een mooie foto op doek van gezin … of alleen kinders :wink:
en een mooie foto op doek van gezin .. of alleen kinders


Wat een leuk idee Muk :thumbup:
Ik zie ook even niet wat je zou kunnen doen, zal even goed de foto kunnen bekijken.)

De kussentjes hebben voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde, ook niet voor de foto :shifty:
Het tvkastje is weg? Welke kleur wordt de tafel? Zelfde als het dressior?
Ik hou zelf van eenheid en rust. Op de foto vind ik het net niet bij elkaar passen.

Karpet zou ik ook weggooien (hou niet van karpetten) en ook bij ons geldt: less is more. Om het een beetje goedkoop op te leuken hebben wij achter de tv een doek met een leuk dessin hangen, wat we bij Ikea hebben gekocht.

ALs we dat beu zijn hangen we er weer een nieuw doek aan voor een paar euri’s.

Iets doen met interieurstickers? Of een paar banen behang?



Karpet vervangen door iets kleurigs?

Ja idd dat is ook erg leuk. Interieurstickers (tevens verkrijgbaar bij Ikea :wink: )

Wij hebben zo een hele wand gouden bloemen. Ze zijn makkelijk te verwijderen dus ben je het beu dan trek je ze er weer af…



Zo kun je makkelijk toegeven aan je veranderingsdrang zonder als te definitieve gevolgen :wink:

Je houdt wel van beetje strak / design toch?



Wat je kan doen is grote (goedkope) canvasdoeken

(of iets ter vervanging natuurlijk) bekleden met textiel

met een mooi design. (strak trekken en achterop vastnieten)



Bijv 2 of 3 doen en dan naast elkaar ophangen.

Ziet er erg stylish uit, goedkoop en zo weer te vervangen.



Ik moet ergens een link hebben, maar dan moet ik

even graven (oa in mn geheugen :roll: ).

interieurstickers is nog wel een idee ja :think: maar houd dat ook op structuurmuren dan?



Ben er nog niet uit hoor… heb zitten kijken om de tv kast te verzetten… de banken dan ook.



Zou idd liever niet boren in de muur voor haakjes ofzo aangezien we gaan verhuizen…

Je kan natuurlijk de banken verzetten, maar waar zou dan je tv kast komen?



En als je het geen probleem vind zou ik zoveel mogelijk dezelfde kleuren in je inrichting aanhouden.(bijv het grijs van je bank in combi met wit en dan bijv één felle harde kleur)

Het dressoir is :thumbup: , zou je het durven wit schilderen? Dan past het nl bij de rest.

Karpet kan je uiteraard eens even weghalen om het resultaat te zien.



Als je een vlak op de muur achter de kast dezelfde kleur maakt als bijvoorbeeld het bankstel heb je opnieuw eenheid.



Maar, ook als je niks doet is je woonkamer :thumbup: .



Eenheid maakt het vaak rustiger…

Het dressoir doe ik niets aan, in januari 2009 word ons nieuwe huis opgeleverd en dan gaat deze kast naar Aniek haar kamer.

Die word dan knalroze met zilver gemaakt, een echte meidenkast.



Het is echt puur voor nu, moet niet te veel kosten en toch een beetje leuk zijn.



Dat van die doeken omspannen met stof is wel een leuk idee… ik heb nog zat doeken staan op zolder :thumbup:



Als ik de tv kast verzet dan word hij in het hoekje gezet waarvandaan nu de foto is genomen… dan staat hij zeg maar 1/3 voor de schuifpui, maar dat vind ik niet zo een probleem.

Dan de kleine bank midden in de kamer voor het dressoir, dus dan krijg je wel een andere indeling.

Heel veel veranderen kan niet, daar is de kamer te onhandig voor.



Het karpet, ik denk dat ik dat er uit haal… is nu ook makkelijker schoonmaken voor mij met al dat buitenspelen van de kids.

bij de Ikea heb je ipv schilderij ook van de soort voile stukken stof die je kan ophangen ,er zit dan vaak een afbeelding in verwerkt, dat bedekt een groot stuk muur. Maar dan zou ik wat kleinere dingen weer weghalen als je zoiets wel zou doen (scheelt wel afstoffen weer :lol: )

Hee wat een slim idee, zo’n canvas doek bekleden.

Ik heb dat wel gedaan met platen hout en dan met behang, maar is toch vrij prijzig.



Die canvas doeken koop je vrij goedkoop bij Kwantum/Action :thumbup:

Je zou naar de kunstuitleen kunnen gaan. Ik ben er zelf ook lid van, ik betaal iets van 6 tot 8 euro per maand (ligt aan de waarde van het schilderij dat ik geleend heb). Ruime keuze in allerlei stijlen kunstwerken en allerlei formaten. Ik kan zo vaak wisselen als ik wil, maar na mxaimaal 1 jaar moet ik het werk terugbrengen. Ik vind het echt een leuke manier om mijn huis aan te kleden :thumbup: Je hebt echte kunst aan de muur, voor weinig geld, en als het niet bevalt of er op uitgegekeken ben kan ik altijd ruilen

(ik vind eerlijk gezegd die standaard schilderijen of doeken die je in de winkel kunt kopen zo… eh… ‘nep’ ofzo, beetje nietszeggend :silenced: )

kleed weg salon tafel ook wit maken en wat mooie witte grote kussen op de bank en voor aan de muur een mooie schildering van aniek!



wij hebben sil wat kleine doejes laten beschilderen en die hangen nu te pronken op onze kale plek aan de muur hartstikke leuk!

ik heb even lopen spitten in mijn favo links…

http://belladia.typepad.com/bella_dia/2006/08/fabric_panels.html

hier kan je lezen hoe je de ‘fabric panels’ kan maken.



ze gebruikt hier trouwens iets van piepschuim ofzo en

dan met plaktape /plakgum. Dus niks geen gaten in je muren :wink:

Je hebt een hele grote bank en de rest heb je vrij klein. Ook zet je je meubels heel dicht op elkaar. Terwijl je best een grote kamer hebt toch?

Je tegels liggen in een andere richting als je meubels.



Om te beginnen zou ik alle kleine dingen weghalen. Ook op je dressoir. En naast je tv.

Dan zou ik iets zoeken wat je nu mooi vindt maar ook straks als je verhuist bent. Bijvoorbeeld een grote pot met een mooie plant. Of grote kandelaars iets wat er gewoon is en waar je niet omheen kunt.

Dan zou ik proberen om de meubels wat verder uit elkaar te zetten het karpet weg of op een andere plaats bijvoorbeeld bij de kinderspeelhoek.

Ook zou ik eens kijken naar een andere plaats voor de bank. Misschien een met de rug naar het dressoir en eentje tegen de muur. Het kastje met tv kan dan misschien voor de schuifpui. Als er een bank kan staan dan kan er ook een kastje staan?



Misschien kun je eens wat woonbladen kopen zoals EH&I. of VTwonen. Daar staan veel dingen in.



Succes!

mogelijkheden zat joh! je mist kleur denk ik. een kleuraccent zou mooi staan, turkoise bijvoorbeeld. Terug laten komen op de muur, de vloer en de bank (ja, toch twee kussentjes :mrgreen: )

je banken hebben dezelfde kleur als je vloer, daardoor loopt het nogal in elkaar over. Dit kleed zou ik zeker weghalen, maar ik zou er wel een ander kleed voor in de plaats leggen. Misschien iets wat je in je volgend huis ook kunt gebruiken? of kijk eens op marktplaats…

Grote pot met grote plant vind ik ook een erg goed idee (pot dan weer wel in hetzelfde kleuraccent)

meubels anders neerzetten: altijd leuk, maar daar kan ik zo niks over zeggen want ik zie maar een stukje van je kamer. je zou zelfs het kleine bankje tegen het muurtje kunnen zetten waar nu het dressoir staat bijvoorbeeld…maar of dat logisch en mooi is in je kamer kan ik zo niet zien.



succes ermee en veel pimp-plezier!

Je koopt een canvasdoek, een mooi dessinbehang wat je vind passen bij je inrichting. Gooit het karpet eruit (is ook nog eens makkelijk schoonhouden :angel: ). Maakt het behang op het canvas vast’.

Hangt er bv twee naast elkaar op je grootste kale muur.

Het is verwisselbaar want motief zat, hoppa nieuwe rol behang :mrgreen:

En om je bank minder strak te laten lijken kun je ipv kussentjes die vaak door de bank gaan slingeren, in de weg liggen etc, zoek je een mooie deken, quilt of plaid in een kleur die je mooi vind en je doet die zo op maat dat niet je hele bank ineens die kleur heeft maar alleen je zitting en rugleuning. :thumbup: Instant sfeer die ook nog eens makkelijk vervangbaar is :dance: Verder heb je al prachtige meubels staan!



Ow en als je toch andere raambekleding zou willen, ik ben zelf bv erg weg van die plisserolgordijnen. Strak, wel sfeer en zonwering want je kunt ze ook halverwege je raam bv hangen tegen inkijken of de zon.