Shoppers laten kinderen in auto stoven

Shoppers laten kinderen in auto stoven

(Novum) - De politie heeft zaterdag in Leidschendam twee kinderen van zes maanden en anderhalf jaar uit een snikhete auto gehaald. De auto met draaiende motor was een voorbijganger opgevallen die boodschappen ging doen. Toen ze ruim een halfuur later klaar was, stond de auto er nog steeds en belde ze de politie.

De verwarming stond op de heetste stand. De kinderen hadden het zweet volgens de politie op hun voorhoofd staan. Net toen de agenten de auto en de kinderen mee wilden nemen naar het politiebureau, kwamen de ouders toegesneld.

Ze hadden hun handen vol met tasjes van allerlei winkels. Ze verklaarden later te zijn door wachtrijen bij de verschillende kassa’s en vonden niet dat het hun schuld was. De agenten hebben ‘in overduidelijke bewoordingen’ uitgelegd wat er had kunnen gebeuren, waarna het gezin zijn weg vervolgde.

Mènn, hier kan ik me nou zo kwaad om maken hè :evil:

Niet eens per ongeluk vergeten, nee bewust 2 kids alleen in de auto achter laten en gaan winkelen. :wall: :wall:

Daar zijn toch buggy’s voor uitgevonden??? Hoef je ook niet te sjouwen, alle tasjes aan de duwstangen :think:

Dit vind ik echt niet kunnen hoor :naughty: …

:eh: Je laat je kind toch niet bewust in een auto zitten terwijl je gaat shoppen?

Ga dan helemaal niet shoppen, of zorg dat er een oppas is ofzo,

Of inderdaad een buggy, scheelt ook tasjes tillen!

In Amerika staan hier dus fikse gevangenisstraffen op :?

In Nederland ook maar eens invoeren lijkt me, dan leren ze het snel genoeg af.

:shock:

:shock: kan gewoon niets zeggen…hoe haal je het in je hoofd!!!

Ga dan alleen en laat papa of mama achter bij de kids.

Vreselijk! :silenced:

:shock: :eh: :think:

Het is toch te idioot voor woorden dit, dat verzin je toch niet?

:shock: :o dat doe je toch niet zeg?!

Ook hier indd flinke straffen op zetten! Ik vind dat zo enorm triest als mensen dat doen he…,

te zot voor woorden :shock: breng dan je kind naar opa of oma of naar de oppas als je rustig wil shoppen

wat een raar verhaal zeg :shock:

Ik vind een kind voor 1 min in de auto laten zitten wel heel wat anders.

Toen ik een baby, een adhd-dreumes (die dus altijd weg liep) en een peuter had haalde ik ze echt niet alle drie uit de autostoeltjes, maar parkeerde ik voor de bakker en racete ik naar binnen. Of even gauw pinnen deed ik ook wel. Supermarkt weer niet, dan zie je de auto ook helemaal niet, maar bij bakker/groenteboer oid zette ik de auto voor de deur en kon ik ze gewoon nog zien.

Zelfs je kind voor een minuutje alleen laten in de auto kan gevaarlijk zijn, kijk maar naar die autodiefstal (was dat in Utrecht? ) waar een baby in de auto bleek te zitten.

@vuurvosje wrote:

Zelfs je kind voor een minuutje alleen laten in de auto kan gevaarlijk zijn, kijk maar naar die autodiefstal (was dat in Utrecht? ) waar een baby in de auto bleek te zitten.

Ja akelig hoor! Zie je je auto wegrijden, zonder jezelf er in maar wel je baby :?

Ik had Ivan bij ons in de straat net in de auto toen ik er achterkwam dat ik mijn portomonee vergeten was, toen hij nog in de MC zat haalde ik hem er weer uit maar nu heb ik hem laten zitten was denk ik 20 tellen weg maar ik doe het nooit weer. Voelde me er niet lekker bij

Ik vind het met 1 kindje ook gewoon een heel ander verhaal. Dat is een kleine moeite. Drie kleine kinderen eruit halen, die boodschap halen is zoveel gedoe. Een boodschap die door te parkeren, naar binnen te rennen misschien drie minuten kost, kost zomaar 20 minuten als je drie kindern de auto uit en weer in moet doen.

Natuurlijk is het goed om waakzaam te zijn, maar ik weiger echt om angstig te zijn, ik ben er echt niet bang voor dat de auto gestolen word met kinderen en al (nou helpt het ws ook dat we destijds een oud barrel reden :lol: ).

Ik heb ook weleens commentaar gehad op mijn dreumes die in de voortuin in de fietskar sliep, reuzegevaarlijk hoor :roll:

Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ikzelf zou nooit het risico nemen maar dat is ieder voor zich.

Oh… wat akelig :frowning:

Sorry hoor, maar dan ben je (in mijn ogen!) echt niet goed wijs!

Mijn reactie was overigens de reactie op het nieuwsbericht he :wink:

jeetje en gewoon uitgebreidt shoppen :wall: als je nog 1 ding moet kopen en gelijk binnen een paar minuten terug komt oke… dat doe ik ook wel eens even snel naar binnen met zicht op de auto (auto uit en deuren op slot)

Maar met een draaiende motor en kachel op heet :wall: :wall:

Gelukkig zijn er oplettende voorbijgangers…

te a sociaal voor woorden.

draaiende motor, kachel op heet…onbegrijpelijk dat ze er zo makkelijk mee wegkwamen…“een preek van de politie”. Ik zou me rot schamen…maar lees dat de bewuste ouders nog een goed excuus hadden ook “het was de schuld van de winkels en de wachtrijen”.

Die hebben ze duidelijk niet op een rijtje…

En waarom draaiende motor? Haaaal vaag dit verhaal…te erg eigenlijk…