draaiende motor, kachel op heet…onbegrijpelijk dat ze er zo makkelijk mee wegkwamen…“een preek van de politie”. Ik zou me rot schamen…maar lees dat de bewuste ouders nog een goed excuus hadden ook “het was de schuld van de winkels en de wachtrijen”.
Die hebben ze duidelijk niet op een rijtje…
En waarom draaiende motor? Haaaal vaag dit verhaal…te erg eigenlijk…
Als de motor niet draait, doet de kachel het niet, en ze waren wel zo ‘invoelend’ om de kindjes niet in de kou te laten zitten.
Voor een draaiende motor moet de sleutel in contact en kun je dus niet op slot doen - toch? Iedereen had dus ook gewoon met die kids weg kunnen rijden?
draaiende motor, kachel op heet…onbegrijpelijk dat ze er zo makkelijk mee wegkwamen…“een preek van de politie”. Ik zou me rot schamen…maar lees dat de bewuste ouders nog een goed excuus hadden ook “het was de schuld van de winkels en de wachtrijen”.
Als de motor niet draait, doet de kachel het niet, en ze waren wel zo ‘invoelend’ om de kindjes niet in de kou te laten zitten.
Voor een draaiende motor moet de sleutel in contact en kun je dus niet op slot doen - toch? Iedereen had dus ook gewoon met die kids weg kunnen rijden?
Ja dat neem ik wel aan :think:
Kan echt niet he, maar wel indd een raar verhaal! wie doet nu zoiets in godsnaam :wall:
Ja dat neem ik wel aan :think:
Kan echt niet he, maar wel indd een raar verhaal! wie doet nu zoiets in godsnaam :wall:
Ik bedoelde ook eigenlijk dat ik het ook van de politie,gezien de domme,domme,domme risicovolle situatie ze er zo makkelijk mee wegkwamen…en dan nog de schuld elders leggen…zegt wel wat toch?
Hadden ze deze situatie niet iets beter in moeten schatten?? Ouders zagen er kennelijk geen enkel probleem in…
ik neem mijn kids bijna altijd mee de auto uit…winkel in…
alleen als ik na het tanken moet afrekenen niet…dan is de auto wel op slot… en altijd in zicht…
verder altijd…ook al moet ik voor 1 dingetje de winkel in…en kost het me dan 3x zoveel tijd… liever mijn tijd kwijt dan mijn kinderen of een ongeluk doordat er iets met de auto gebeurd omdat ze uit hun stoeltje zijn gestapt…
( hebben wij vroeger gedaan…handrem eraf…auto rijd parkeerplekje af straat op… :oops: … mijn ouders hebben ons nooit meer alleen in de auto gelaten…)
ik vond het zelfs altijd al naar om te gaan betalen na het tanken en mischa bleef alleen in de auto achter…
Ja dat heb ik ook! Verschrikkelijk vind ik dat.
In het begin zocht ik bewust naar tanks waar je direct kon pinnen. Er zat er eentjes achter onze flat. Nu ben ik daar niet zo moeilijk meer in.
Zodra de kids niet meer in de maci-cosi zaten nam ik de hele autostoel er niet meer uit…maar wel kleine pompstations waar de auto binnen zichtafstand stond…zo kunnen ze me aan blijven kijken als ik betaal…
Maar dan nog zoek ik nog steeds naar pin-stations…hebben er hier zat,dus het hoeft geen punt te zijn.
Alle andere plaatsen/winkels…daar gaan ze eruit! Punt…al moet ik ze ervoor wakker maken…
Heb ze nooit buiten mijn zicht laten zitten…heb er gewoon geen goed gevoel over.
Ik doe ook altijd indd de deur op slot, ondanks ik zicht heb op als ik ga betalen bij tankstation.
Of indd bij zo’n tankstation met pinpas gaan tanken, die hebben we sinds kort hier in de buurt!
Winkels en al gaat Levi er ook uit! Dadelijk Levi en broertje, klaar (ondanks het eventuele geplaar met maxi-cosi en een peuter die niet altijd even goed luisterd ).
Moet er niks van hebben als ik soms ook al kids zie zitten, in de auto alleen met de deur op slot :?
Zou ik zelfs nooit met een hond doen, laat staan met me kid(s).
Nou, ik vind de situaties zoals bij een benzinepomp ed totaal niet te vergelijken met het verhaal uit de OP.
Mijn kindjes zitten wel eens alleen in de auto, nooit langer dan een paar minuten, maar soms helaas wel uit het zicht. Als alleenstaande met twee kindjes die nog niet kunnen lopen heb ik ook weinig andere keus. Dus als we met de auto weg gaan, dan zet ik 1 kind in de auto, loop terug naar binnen (waar ook een kind alleen achtergebleven is) en haal ik het andere kind en loop terug naar de auto. En met het parkeerprobleem hier in de straat/wijk lukt het niet altijd om de auto recht voor de deur te zetten.
Tja, het is niet anders, maar voor mij geen reden om dan maar niet meer de auto weg te gaan.