Shit... er zit nog een J.ulia in haar groep

Tja… en dan kom tmijn julia erbij, en dan noemen ze haar de rest van haar leven op school, juli.a B… :cry:





heb altijd geroepen als dit het geval is, ze op school juul tegen haar zouden mogen zeggen. Zelf als leerkracht vind ik het zo vervelend om de achternaam te moeten zeggen, daarom heb ik met deze leerlingen afgesproken dat ik, als ik deze leerlingen roep, hen aankijk, dus consequentie, ze kunnen niet naast elkaar in de klas.



Stel ik mij aan?? of zal het even wenne moeten zijn en verder meevallen? :oops:

Eh… dan ga je toch naar de juf en dan zeg je: Noem haar maar lekker Juul?



Zo werkt dat toch, met moeders en juffen en kleine probleempjes? Volgens mij kun je dit zo met haar afspreken.

hebben anderen hier ervaring mee?? met een op schoolse naamswijgiging in het aanspreken?

onze oudste noemt een meisje in zijn klas nog altijd C. met achternaam… terwijl de andere C. al 2 jaar niet meer bij hun in de klas zit.



En inmiddels hebben ze 3x een D. in de klas. 2x de jongensvariant en 1x de meisjesvariant (maar dat hoor je niet).



Maar ik zou als ik jou was idd naar juf gaan en vragen of ze jouw meisje niet gewoon Juul kunnen noemen (mits je meisje dat zelf ook geen probleem vindt).

Ik zou meer moeite hebben met een afkorting van de naam dan met de letter van achternaam erachter.

Noemen ze alleen de eerste letter van de achternaam of de hele achternaam erbij?

Dat vind ik namelijk nogal een verschil.

Alleen de eerste letter vind ik raar en geen gehoor, maar met de hele achternaam erbij zou ik geen probleem hebben eigenlijk.

Ik zou het vreemder vinden om ineens een “andere” voornaam te gebruiken voor mijn kind. En ik denk dat ik het -als ik dat kind was- ook zelf niet fijn zou vinden om opeens anders genoemd te moeten worden.

In de klas van mijn zoontje groep 2 zit een grote X en een kleine X. Als kleine X hier komt speelt blijven ze hem kleine X noemen. Grote X had naar groep 3 mogen gaan maar is in groep 2 gebleven dus ze blijven straks hun hele school carriere grote X en kleine X. Geen idee wat de juffen precies zeggen maar de kindjes in de klas noemen ze zo.



Ik zou dan toch opeteren om haar Juul te noemen, als zij dat ook wil natuurlijk.

Dat krijg je met populaire namen :shifty:

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn eigen naam.

Het was bij mij altijd K.1 en K.2 of A. en B. (naar eerste letter achternaam).

Echt gedurende mijn hele basisschooltijd. En ook op de middelbare school, HBO en Universiteit heb ik de meeste jaren een (of meer) naamgenoot in de klas gehad.



Ik wist als kind niet beter eigenlijk. Het stond op mijn schriftjes, maar ik geloof dat we K. genoemd werden en als je dan niet opkeek (wat je natuurlijk expres niet doet in de hoop dat de andere K. de beurt krijgt :wink:) werd de 1/2 of A/B erachteraan genoemd. Volgens mij noemde mijn klasgenoten me wel gewoon K. Het was alleen om duidelijk te maken wie bedoeld werd. Ik heb er geen complex aan over gehouden overigens :wink:



Ik zou niet de voornaam wijzigen. Tenzij je echt wilt dat ze die naam haar hele leven gaat gebruiken. Ik had een meisje in de klas die N…heette, toen ze naar de middelbare school ging heeft ze hem gewijzigd naar haar officiele eerste naam (die er wel wat op leek), was heel raar, ook in de jaren erna werd ze gewoon nog bij de eerste naam genoemd, het was moeilijk daar los van te komen.

Ik had vroeger een vriendinnetje met dezelfde voornaam…wij werden ‘grote L.’ en ‘kleine L.’ genoemd. Inmiddels is ‘kleine L.’ groter dan ik. :wink:



Ik zou geloof ik ook gaan voor voornaam + achternaam als het nodig is en verder gewoon voor haar echte voornaam. 't is inderdaad het risico met populaire namen, maar je hebt haar niet voor niets J.ulia genoemd en geen J.uul, lijkt me?

Julia is een veelvoorkomende naam dus ik snap dat je van te voren al van alles bedacht had.



Ik, als bso-leidster noem kinderen met dezelfde namen gewoon bij hun naam. Als ze beide opkijken, kijk ik diegene aan die ik bedoel en maak ik duidelijk wie ik bedoel. Ik vind dat geen extra moeite en het kost mij niet meer energie.



Tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt met mijn kids, maar hun namen staan dan ook niet in de top 20… :mrgreen:

onze meid heet ook J.ulia, maar nooit over zoiets na gedacht eigenlijk.

ik weet dat de naam veel voorkomt.

ik zou niet willen dat ze haar naam afkorten, want dan hadden we haar wel Juul genoemd



maar op de BSO noem ik de kinderen bij hun naam zoals ze heten, en als er dan meerdere zijn dan komen er maar meer naar mij toe en dan geef ik dan wel aan wie ik bedoel.

Ik heb waarschijnlijk de zwangerschap met mijn kop in het zand gezeten. Heb me toen nooit verdiept in populaire namen en niet. Wel of die in de omgeving wel eens genoemd werd, dus hier hebben we 1 verloskundige, daar gaat iedereen heen, of een enkeling via het ziekenhuis, maar heb daar alle kaartjes altijd in de gaten gehouden. Nooit een Julia geboren in die periode :oops: Had ook niet echt nog gehoord van top 3 van namen :oops: :oops: Mijn leven bestond toen nog uit veel werken.



Maar deze mensen zijn hier heen verhuisd. Overigens op de kdv is ze de enige Julia :slight_smile:



Denk gewoon dat ik er eerst maar even aan moet wennen. Hoop dat ze dan de achternaam gebruiken, maar jah… die is niet even geweldig… Andere vervoeging en een beroerd lelijk woord :?



Misschien zie ik wel te veel leeuwen en beren op de weg :oops:



Ik wil gewoon dat ze een onbezorgde en gelukkige schooltijd krijgt… maar tja… dat wil elke ouder… ennn… ik laat het anders eerst wel eens gebeuren.



Onze tweede heeft dus een naam, die maar weinig voorkomt!.. teminste, we hadden em hier nog nooit gehoord, en nu hoor je em om ons heen opeens wel vee lmeer :?

Ik mag hopen dat een gelukkige en onbezorgde schooltijd niet afhankelijk is van wel/ geen populaire voornaam en een eventuele naamgenoot op school :wink:



Ik denk idd dat jij idd te veel beren op de weg ziet… Wij hadden op een gegeven moment 3x Andreas, 2x Eva en 3x Elisabeth in één klas. Docenten noemden idd eerst alleen de voornaam en als de juiste X dan niet reageerde meteen de achternaam erbij. Wij kinderen verzonnen gewoon andere roepnamen(afkortingen bijv. )



Komt goed, schatje! Schenkt een glas roosvice in

Wij hadden 2 Rishma’s in de klas. Op zich al een naam

die je niet veel hoorde en toch 2 :mrgreen:

Dat werd een Rishma S. en een Rishma D.

Ik zat in de klas met een meisje die dezelfde naam had als ik en in de straat kwam ook een meisje wonen met dezelfde naam als ik. Op school werd gewoon onze naam genoemd en keken ze naar diegene die ze bedoelden en in de straat was ik x1 en zij x2 nooit geen problemen meegehad, uiteindelijk werd ik steeds bij mijn achternaam genoemd, ook prima. het lost zich altijd vanzelf wel op.

Hier heb ik dat met beide draken,

2 jasper’s, en 2 tim’s…



Ik vind het geen probleem,

het zijn maar namen denk ik dan…



Bij de oudste wordt gewoon zijn voornaam en achternaam gebruikt.



en bij de jongste roept de Juf gewoon Tim, en als ze allebij kijken,

kijkt de juf de echte Tim aan…



En ik denk dat het echt wel meer gaat voorkomen in haar leven :wink:



en mijn nichtje heet ook julia,

en noemen ze nu nog Juul,

maar ze is nu 11 jaar, en roept nu al nee ik heet gewoon Julia,

juul is voor baby’s…

eisblume: Idd heeft een naam weinig te maken met een onbezorgde schooltijd. Maar soms hoor je wel eens… achteraf… dat ze het vervelend vonden dat… en dat wil ik proberen te voorkomen :oops: snap je het nog? Kortom…



ik moet het laten rusten nu van mezelf. Ik zie wel wat er van gaat komen.



Ze wordt hier thuis vaak ook juul, juultje oid genoemd, op het kdv noemen ze haar ook wel juul of juultje. Dit vind ze geen probeem. het buurmeisje dat de j nie tkan zeggen en haar l.ulia noemt, verbeterd ze wel elke keer… :lol: en dat gezicht er dan bij! :lol:



tja… en de rest… ik stop met nadenken daarover… poging tot

in de brugklas zat in een klas met 4 jeroens :shock: :mrgreen: bij hun werd er de eerste letter van hun achternaam aangeplakt, zie noemden wij ze ook in de klas. of ze het vervelend vonden weet ik niet maar ja, de je doet er niks aan.



dit is een van de redenen waarom ik mijn kind geen populaire naam wil geven. als Elize een jongetje was geworden had ze julian geheten. de jaren daarna werd dat een hele populaire naam. ben blij dat het een meisje was :lol:

de jaren daarna werd dat een hele populaire naam. ben blij dat het een meisje was


Ik ben blij dat ik 2 kinderen heb :wink:
sorry kon het even niet laten :angel:

bij m.ilou in de klas zitten 2 meisjes die S. heten, en 2 jongens die J. heten. Vorig jaar ook nog 3 meisjes die Julia heetten. Wordt altijd opgelost met de letter van de achternaam.