Shit... er zit nog een J.ulia in haar groep

Ik denk dat je er beter aan kan wennen en dat je het niet voor gaat zijn dat elke klas, sportclub, vriendengroepje of wat dan ook zo hun eigen oplossing er voor gaan vinden. Je kan moeilijk dan bij ieder groepje telkens langs gaan van he jullie moeten haar Juul noemen. Zulke dingen ontstaan of ontstaan niet. Misschien wil het andere kindje ook wel Juul genoemd worden.



Bij Lasse in de klas zitten nu iig al twee Sofie’s. Denk niet dat een van de moeders er werk van gaat maken dat haar kindje Soof genoemd wordt :wink: Ze werken nu met een letter van de achternaam.



Ben nog geen tweede lasse tegengekomen en ook nog geen tweede nena dus so far so good.

Mijn oudste heet Femke en ‘pas’ dit jaar heeft ze zowel op school als in haar sportteam te maken met een andere Femke. Op school wordt er niets aan toegevoegd qua letter, behalve op werkjes, maar door de andere kinderen wordt ‘mijn’ Femke met Femke kunstenaar genoemd omdat ze heel goed kan tekenen, knutselen etc. :mrgreen: Of grote Femke omdat ze een kop groter is als de andere Femke.



En op de sportvereniging wordt heel soms de achternaam erbij genoemd, maar meestal weten ze zelf wel wie bedoeld word.

Ik heb een voornaam die je nagenoeg nooit hoort en al zeker niet toen ik jong was.

Ik vond dat juist wel eens jammer!

Ik had 2 vriendinnetjes die allebei Linda heette, dat wilde ik ook :slight_smile:

Er waren/zijn ook nooit bekers/naamplaatjes/sleutelhangers e.d met mijn naam erop :frowning:

:wink:

@Roos wrote:

Er waren/zijn ook nooit bekers/naamplaatjes/sleutelhangers e.d met mijn naam erop :frowning:

:wink:




wat herkenbaar :lol:

Van mijn broers wel, maar met mijn naam nooit.

Door mijn ouders werd dat op vakantie in Frankrijk nog weleens ‘goed gemaakt’ door er iets te laten maken met mijn naam erop (en dan direct ook iets voor mijn tante met dezelfde naam).

De servetring gebruik ik heeeeeel afentoe, maar vind het wel leuk om te hebben.



Onze oudste zal ook nooit iets hebben met zijn naam erop, behalve als wij het regelen (gelukkig kan je tegenwoordig bijna overal een naam op laten zetten). Nummer 2 en 3 kunnen vaak wel iets vinden met hun naam erop en de jongste weer niet.

Terwijl hij in onze ogen een hele normale hollandse naam heeft denkt de commercie daar heel anders over blijkbaar :angel: .

ik heb geen bijzonder naam maar wel afwijkende / minder voorkomende schrijf wijze

dus ik had ook nooit iets met mijn naam

of mensen kochten het dan altijd met de verkeerde schrijf wijze en dan werd ik nog boos ook hihihihi ik was namelijk heel trots op dat je het anders schreef.





ik zou gewoon even afwachten wat de juf wil en als je echt niet wilt dat ze met haar achternaam er bij word genoemd dan dat tegen de juf zeggen.

ons sophie zit op de psz ook met een sofie in de klas, we wonen bij elkaar in de buurt en de meisjes zijn de dikste vriendinnetjes.

Op de psz is het grote en kleine sophie (door de kindjes) en de juffen noemen ons sophie vaak sophietje (terwijk ze groter en ouder is dan sofie :slight_smile: ) of gaan even naar de juiste sophie toe om er iets tegen te zeggen. Nu zijn de meiden de enige 2 meiden in de klas, en onafscheidelijk, dus het is echt paniek als ze bijvoorbeeld al niet nast elkaar zouden mogen zitten. :slight_smile:



ze komen straks ook bij elkar iin de klas, en we zien wel hoe het loopt. Zelf heeft onze sophie het altijd over sofie (achternaam) en sofie heeft het altijd over sophie (achternaam)

dus de meiden maken er zelf ookw einig problemen van :smiley:

Ik ben/was ook juf en heb er ook al over nagedacht :smiley: Onze jongens hebben dubbele namen, dus dan gebruiken ze dat maar. Kans lijkt me erg klein dat die eventuele andere R’en dan ook dezelfde 2e naam hebben.

Bij Anne op school deden ze in groepn 1-2 de hele achternaam erbij als er meer dezelfde namen voorkwamen (en dat was beide jaren zo)…nu in groep 3 gebruikt de juf alleen de 1e letter van de achternaam en beide jongens zitten bij Anne aan tafel. Ze lijken er geen last van te hebben, zijn 2 totaal verschillende kinderen. Anne was in de tijd dat ze geboren werd een vrij populaire naam…wij hadden die naam al 5 jaar in ons hoofd voor we zwanger werden en wilde daar niet van afwijken, ook niet als dat dus zou betekenen dat er meer naamgenotes in haar klas zouden zitten. Nou, ze is de enige…haha…dat was een verrassing :smiley:

Ik heb zelf een naam die bijna nooit voorkomt.

Zoon (Th.omas)heeft een populaire naam, maar tot nu toe niemand in de klas gehad met zijn naam (wel een T.obias bij hem in de kleuterklas).

Dochters 1e naam komt nu wel ineens meer voor, er zit een S.ara in de andere kleuterklas, en er loopt nog een zusje op school rond die S.arah heet.

Maar mijn meisje heet volledig S.arah L.ouise en zo wordt ze ook meestal op school genoemd. Dus geen probleem hier.



Vroeger zaten er in mijn klas 2 Jeroenen, 2 Florissen en 2 Annes.

De 2e Jeroen werd met de 1e letter van zijn achternaam erbij genoemd, bij Floris gebruikten we voor de eene Floris zijn bijnaam en bij Anne was de laatste Anne eerst Anne Pet (omdat ze een pet droeg) en later werd dat Anne L.isa en nog weer later gewoon Anne (en nu is het t.antie A.nnie :wink: ).

Onze oudste dochter heeft net voor de zomervakantie ook een naamgenootje in de klas gekregen, en ik vond dit eigenlijk ook niet echt leuk… :shifty: Maar ja, je doet er niet veel aan, he?

Ik heb zelf ook altijd met een naamgenootje in de klas gezeten en er woonde ook nog eens een naamgenootje bij ons op het plein, dus ik werd zelf ook altijd met voor- en achternaam aangesproken vroeger. En ik vond dit echt zó niet leuk, dus ik baalde wel een beetje dat mijn eigen dochter dit nu ook heeft…

Zij heeft overigens ook een top-20 naam, maar daar was ik me totaal niet van bewust tijdens mijn zwangerschap.



In ons geval lost het ‘probleem’ zich vanzelf weer op: mijn dochter zit in een combinatieklas 1/2, en zij zit nu in groep 2 en haar naamgenootje in groep 1. Dus als het goed is, zitten ze volgend jaar niet meer bij elkaar in de klas. :wink:

Overigens heb ik niet het idee dat mijn dochter het zelf vervelend vind om een naamgenootje te hebben.



Zelf werk ik op een BSO en ook daar heb ik meerdere kindjes met dezelfde namen in de groep, maar ik spreek ze altijd gewoon alleen met de voornaam aan en kijk dan inderdaad gewoon degene aan die ik bedoel. Werkt prima zo. :wink:

onze oudste zat op de psz met 3 naamgenootjes…



hier was het erg verwarrend



hier was het

1e gewoon de voornaam

2e voornaam + een verbastering van de achternaam (onze dochter dus)

3e kleine + de voornaam…



laat ik het zo zeggen ik ben zelf blij dat zij nu de enige is met die naam…



maar kinderen van de psz noemen haar nog wel steeds met de achternaam.

zelf vind ik het niks als een kind met voor en achternaam genoemd wordt (hier was het dan de volledige achternaam omdat de andere haar achternaam ook nog eens met dezelfde letter begint…)



wij hebben tijdens de zwangerschap er wel op gelet (of onbewust) of het een populaire naam was. alleen was het nadat onze meid geboren was er erg veel nog zijn geboren.

en de andere is hierheen verhuisd…



zelf trouwens ook gehad dat ik met een ander naamgenootje in de klas zat… misschien daarom dat ik het zelf vervelend vind dat onze kinderen met de achternaam genoemd worden…

Niek heeft een roy A en een roy B in haar klas… toevallig heten die kinderen ook iets met een A en een B.

Ook had ze een Maud O. en een Maud D. in haar klas. Maud. D is blijven zitten, maar voor niek is het nog steeds Maud O. en Maud D.

De kinderen zelf hebben er dus echt geen problemen mee, lijkt me dus weer typisch iets wat ouders groot maken… :oops:



Ons eigen Peet is niet de enige Peet… hoe groot is die kans dan met zo’n ouderwetse naam. Er zijn er 2 op de hele school en ja… toevallig…

Dus hier is hij altijd P.eter Z. en die ander is P.eter M…

Ja lekker belangrijk denk ik dan.

Kan me er niet zo druk om maken, het heeft zelfs wel iets stoers en ze krijgen hun eigen vriendinnetjes wel en die geven niet om namen hoor…



Zo heet ik officieel M.arcella, maar vroeger op school was het altijd al celletje, celleke, cell, M.arcellllll en zelfs Mar…En sinds ik een grote meid ben, word ik eigelijk al nooit meer M.arcella genoemd. Zo zeer zelfs dat ik gewoon Cella heet, er Cella als naam op onze geboortekaartjes stond en er Cella op ons naambord buiten staat en ik met Cella opneem…

Die naam is me meer eigen dan M.arcella… mijn schoonouders noemen me als enige zo en ik kan er niet aan wennen, vergeet soms te reageren enz.



Als jou meisje een Julia is, zou ik er nu niet Juul van maken. Als dat komt dan komt dat en wie weet vind ze het heel niet prettig en blijft ze iedereen corrigeren.

Die ene letter erachter is dan toch zo erg niet…?

@Cell wrote:



De kinderen zelf hebben er dus echt geen problemen mee, lijkt me dus weer typisch iets wat ouders groot maken… :oops:

?




ow, neeh,ik maak het niet groot. Ik sta zelf als leerkracht voor de klas en weiger de achterletter erbij te gebruiken, maar ik kijk het kind aan die ik bedoel, wat eigenlijk heel normaal is, alsje met iemand praat dat ze je aankijken, ik dus ook.

Ik vroeg me gewoon af wat wijsheid was en is. En met werken zette de ene leerling altijd een kruisje bij de naam, er voor of er achter, en zo wist je wie het was.



Ik heb het laatst hier aan tafel gevraagd. Ze wordt eigenlijk overal juul genoemd, alleen broertje zegt iejiejaaa :slight_smile: Ik vroeg laatst hoe we haar moesten noemen op school, jjuul of julia. Ze wilde julia. Dus jah, dan is het gewoon duidelijk en zoeken ze het op school maar uit, dan ga ik er verder ook geen woorden aan vuil maken.

Hier op de middelbare school ook in eenkeer met een naamgenoot in de klas. Stond ik eerst ook beteuterd te kijke maar we vonden t op den duur wel leuk. Eerst zeiden leraren gewoon Mariska en als we dan in koor riepen ‘welke?’ Noemde die de eerste letter van de achternaam. Geen problems mee gehad verder.



Gewoon even t idee laten bezinken en verder misschien juul voorstellen. Ryan word tegenwoordig ook helemaal populair :? gelukkig geen kindjes bij hem in de klas met die naaam: afkorting Ry… Lijkt me niet wat in de klas haha…succes!

Hier op de middelbare school ook in eenkeer met een naamgenoot in de klas. Stond ik eerst ook beteuterd te kijke maar we vonden t op den duur wel leuk. Eerst zeiden leraren gewoon Mariska en als we dan in koor riepen ‘welke?’ Noemde die de eerste letter van de achternaam. Geen problems mee gehad verder.



Gewoon even t idee laten bezinken en verder misschien juul voorstellen. Ryan word tegenwoordig ook helemaal populair :? gelukkig geen kindjes bij hem in de klas met die naaam: afkorting Ry… Lijkt me niet wat in de klas haha…succes!

joehoeeee… of… wel minder leuk voor de andere julia. De juf heeft vanaf het moment rekening gehouden dat er nog een julia bij kwam. Nu is de eerste julia doorgeschoven na groep 2, de julia die er toen bij kwam wordt bij de achternaam genoemd en de onze wordt de nieuwe julia genoemd :smiley: De juf zegt tegen mij julia, de ander is julia … zegt onze dochter… ach… wat maakt het nu ook uit. Het zal wel los lopen. Ik zie altijd honderd beren op de weg. Al konz e haar naam wel schrijven maar we moeten haar wel leren dat er een letter achter moet! :slight_smile:



Overigens zit er nog een dubbele R.ick in haar klas en een dubbele M.anoah, waarvan een een jongen, ander meisje is.



Feest voor de juf. Een enkleing gaat straks doorschuiven naar twee omdat de groep 1 te groot wordt en er een kleien 2 voor zit. We zulle zien! Ze zit voorlopig helemaal po haar plekje enb aalt ervan dat ze morgen en dinsdag niet kant! :? al is ze nu ook flink ziek, dus had ze sowieso niet heen gegaan.