Sesamstraat

Ik vind dat ze af en toe rare dingen hebben en rare woorden op sesamstraat

met die buurman Baasje en Meneer Aart.

vandaag spuugde meneer Aart een snoepje uit op de grond :think: .

En ook een keer zei Buurman Baasje dat kinderen… dus Tommie en Innie Minnie moesten OPZOUTEN :hand: :shock:

Nou ja sorry hoor… maar vindt het niet echt een goed voorbeeld!

Volgens mij is sesamstraat ook niet echt voor het goede voorbeeld in de zin van; ‘lekker moralistisch’

Eerder van; de werkelijkheid van het kind nadoen. En daar past een niet zo lieve Buurman Baasje in en ook opstandig gedrag…

Ik vind Sesamstraat niet leuk!

Om dezelfde redenen als Nijntje.

Wat ik met goed voorbeeld bedoel is…

Vroeger ahummmmm was het echt een leuke kinder programma…

volgens mij keek iedereen er na… , maar er komt nu dingen in voor dat ik denk van hmmm…

En laatst keek Jill naar een ander programma… Laura’s Ster…

daar zei die Laura houd je waffel… nou sorry hoor als Jill dat zou overnemen

ik zou het niet echt leuk vinden.

:think: Ik zit me af te vragen wat je tegen Nijntje kan hebben :think:

Hier grote fans van Sesamstraat. Ze vinden het prachtig. Femke weet ook precies wat wel en niet zo hoort. Dus ook dat Buurman Baasje wel eens rare dingen zegt die niet zouden mogen. Ikzelf vind Buurman Baasje gewoon erg goed neergezet.

Meneer Aart werd voorheen alleen maar als streng neergezet maar nu toont hij af en toe ook zijn menselijke kanten.

Maar om uitspraken als “klein roze schijtkanon” tegen Purk moet ik gewoon lachen en Femke roept dan uit “dat mag hij toch niet zeggen”.

Ik vind niet dat alle kinderprogramma’s alleen maar zoetsappig en braaf moeten zijn. Er mag best een beetje creativiteit, bravoure en bijdehandheid inzitten.

@Maxime wrote:

Ik bedoel Nijntje die de topic geopend heeft :wink: :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

@Maxime wrote:

Kwartje is gevallen :mrgreen:

@Maxime wrote:

Hier grote fans van Sesamstraat. Ze vinden het prachtig. Femke weet ook precies wat wel en niet zo hoort. Dus ook dat Buurman Baasje wel eens rare dingen zegt die niet zouden mogen. Ikzelf vind Buurman Baasje gewoon erg goed neergezet.

Meneer Aart werd voorheen alleen maar als streng neergezet maar nu toont hij af en toe ook zijn menselijke kanten.

Maar om uitspraken als “klein roze schijtkanon” tegen Purk moet ik gewoon lachen en Femke roept dan uit “dat mag hij toch niet zeggen”.

Ik vind niet dat alle kinderprogramma’s alleen maar zoetsappig en braaf moeten zijn. Er mag best een beetje creativiteit, bravoure en bijdehandheid inzitten.

Ja dat mag ook wel, maar peuters zijn zo gevoelig om wat ze horen en nemen alles over…

En vaak weten ze niet of het goed slecht bedoeld is…

@Maxime wrote:

@Greetje14 wrote:
@Maxime wrote:

:lol: :lol:

Zo valt er op alle programma’s wel iets aan te merken.

Lucas zegt dan ook vaak ‘oooohhhh dat mag je niet zeggen’. Inderdaad zeg ik dan en klaar. Ik zie er ook vaak de humor van in hoor. Ik vind die twee kerels in bad raarder. :lol:

ik vind sesamstraat om boven genoemde redenen juist ge-wel-dig!

net zoals maxime denk ik: kinderen moeten óók leren dat niet alles goed en aardig is in de wereld. Een boze buurman is heel normaal, die hadden wij vroeger ook als we buiten speelden.

dat OPZOUTEN wordt ook wel weer goed uitgelegd.

de scene ging namelijk over Aart en Buurman baasje die van mooie woorden houden.

ze noemden er een paar op: orde, dat is een mooi woord, of opruimen, dat is een mooi woord.

toen tommy langs kwam scheuren zei buurman baasje inderdaad: opzouten!

en meneer Aart zei toen: nou, dat vind ik niet zo’n mooi woord hoor.

in iedere serie zit wel iets wat niet mag, een goede en een kwade.

in sesamstraat vind ik de manier waarop ze die boze buurman neer zetten juist erg goed en educatief. ik vind het juist een supermanier om kinderen iets te leren. daarbij is het ook erg leuk om naar te kijken.

ik baal eigenlijk een beetje als de buurman niet in beeld is geweest :mrgreen:

ze komen nog wel zoveel dingen tegen op tv of radio als ze ouder zijn…

en als ouder ben je er bij ( meestal) en leg je het uit…

wij zeggen ook wel eens en nou opzouten meid…

ik heb altijd 538 in de auto aanstaan… rijden we vrijdagsavonds een keer naar mijn moeder is er niels en froukje op… blijken ze een vibrator wedstrijd te hebben… mama wat is een vibrator? tja meid dat weet ik ook niet zo… ik zoek wel even een andere zender op… of ik duw K3 erin…

zo gaan die dingen…

programmas worden niet voor individuele mensen of kinderen gemaakt en als je t niet geschikt vind kijk je er niet naar

Volgens mij voed je als ouder nog altijd zelf op. Dus als er op tv een woord wordt gebruikt dat in mijn ogen niet door de beugel kan dan maak ik dat ook duidelijk en corrigeer ik Brent als hij het toch gebruikt.

Als de bewuste uitzending zo is geweest als Ziet schetst (heb het zelf niet gezien), dan is de begin post wel uit zijn verband gerukt, want buurman Baasje wordt dan gecorrigeerd door meneer Aart, dus dan zie ik het probleem helemaal al niet. Dan wordt direct duidelijk gemaakt dat bepaalde woorden/uitdrukkingen niet kunnen. En uiteindelijk is dat ook de les die je je kind wilt meegeven toch? (is het eigenlijk best moralistisch :wink: )

Mouse

Ik zit er niet altijd naast als jill sesamstraat kijkt…

En natuurlijk voed ik Jill zelf op…

Maar het gaat mij erom… datze soms wel rare worden gebruiken…

En zo als vandaag ook dat meneer aart zijn snoepje op de grond uitspuugde :think:

Sorry maar ik vind dat raar het is eenkinder programma…

En wat er geschreven werd over radio prgramma 538…dat ze dan gaan vragen wat het is ok logisch…

Jill kijkt ook vaak programma’s mee…, zoals pfaffs of wat dan ook waar je soms scheldwoorden hoort… maar bij kinder series als sesamstraat of wat dan ook vind IK het raar

I love Sesamstraat.

@Maxime wrote:

@Greetje14 wrote:
@Maxime wrote:

:lol: verders hebt ik geen commetaar. we kijken nooit geen sesamstraat.

@Lynda wrote:

I love Sesamstraat.

Me too :mrgreen:

Vooral buurman baasje en Bert&Ernie

Alleen is Sharon er nu een beetje te oud voor en kijkt ze dus al een tijdje niet meer.

"Sesamstraat is kinderachtig"zegt ze dan.

Over een jaar of 2 kunnen we kijken dan is Yari oud genoeg :mrgreen:

:-* Wendy

je bent nooit te oud om sesamtraat te kijken

@Ziet wrote:

je bent nooit te oud om sesamtraat te kijken

Ja, maar maak dat een meisje van 7 maar eens wijs :wink: :lol:

Het is niet zo dat ik Sesamstraat neit leuk vindt hoor… we kijken er ieder dag naar…

maar ik erger me soms aan het taalgebruik…!!!